• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_6914.jpeg

856 S UTC fortsätter mysa på armen, snön är också kvar…

Någon som är sugen??

Någon som är sugen??
Läste EZM2 och tänkte pantsätta en njure, tur att det var en 2B…

Jag tror folk sagt att K&S går trögt sen jag registerade mig här
Tvärtom tycker jag. När jag reggade mig var det riktigt bra ruljans. Det var lätt att både köpa och sälja till vettiga priser. Minns inte att folk klagade då. Nu har det ju varit lågkonjunktur ett tag, samtidigt som alla tillverkare höjt sina priser kraftigt på senare tid, vilket påverkat andrahandsmarknaden. Inte så konstigt att det går trögare nu med andra ord.

Tvärtom tycker jag. När jag reggade mig var det riktigt bra ruljans. Det var lätt att både köpa och sälja till vettiga priser. Minns inte att folk klagade då. Nu har det ju varit lågkonjunktur ett tag, samtidigt som alla tillverkare höjt sina priser kraftigt på senare tid, vilket påverkat andrahandsmarknaden. Inte så konstigt att det går trögare nu med andra ord.
Jo nog har det klagats på att det emellanåt är trögt på K&S. Särskilt vissa tider som runt jul och semester mm.

Nu har det dock varat ett tag. Upplever att det ligger en hel del klockor ute som inte blivit sålda på länge trots att priserna är riktigt bra. Av helt naturliga skäl håller många lite extra hårt i plånboken.

Jo nog har det klagats på att det emellanåt är trögt på K&S. Särskilt vissa tider som runt jul och semester mm.

Nu har det dock varat ett tag. Upplever att det ligger en hel del klockor ute som inte blivit sålda på länge trots att priserna är riktigt bra. Av helt naturliga skäl håller många lite extra hårt i plånboken.
Mmm. Men det släpper nog snart, nu när räntorna är på väg ner och vi är på väg ut ur lågkonjunkturen.

Ja, alla har vi ju olika strategier rörande inköp, det har nog blivit lite mer ansträngd ekonomi för många. Framförallt kanske inte pengarna finns att flippa runt? Jag är ju själv ingen flippare, gick tillbaka lite i tråden och min inköpsstrategi som sattes 2020 har följts, även om innbördes ordning för inköp av Sinnar har förändrats, just nu infinner sig dock en mättnadskänsla. Finns eg inget mer än en EZM2 med 3H tavla som är intressant. Kanske är jag klar? 🤫 Men nöjd är jag iallafall… kastar in en bild på EZM3F för att jämna ut mot mängden text ;-)

IMG_4210.jpeg

Edit: måste verkligen ta en ny gruppbild på samlingen…

Senast ändrad:
Mmm. Men det släpper nog snart, nu när räntorna är på väg ner och vi är på väg ut ur lågkonjunkturen.
Många säger det. Jag är inte helt säker. Exportindustrin har varit urstark och motverkat effekter av inflation och byggsektorn. Men nu hackar det ordentligt i tex Tyskland.
Räntorna kommer naturligtvis gå ner men inte till tidigare nivåer.
Men jag har haft fel förr 😅

Många säger det. Jag är inte helt säker. Exportindustrin har varit urstark och motverkat effekter av inflation och byggsektorn. Men nu hackar det ordentligt i tex Tyskland.
Räntorna kommer naturligtvis gå ner men inte till tidigare nivåer.
Men jag har haft fel förr 😅
Ja. Det är verkligen inte säkert att det lossnar, tror det kommer sitta i på ett eller annat sätt till det lugnar sig på krigsfronten…

Själv hade jag rejält oflyt idag. En 556 försvann rakt framför näsan på mig, på mindre än en halvtimme. Surt som tusan när man väl bestämt sig.

Tillbaka
Topp