Jag hoppas att de som används professionellt inte har blaffig logga. Men vet ej.Men det måste vara på klockorna för konsumentmarknaden, inte kan klockorna som använts i fält ha så stora distraherande logotyper?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hoppas att de som används professionellt inte har blaffig logga. Men vet ej.Men det måste vara på klockorna för konsumentmarknaden, inte kan klockorna som använts i fält ha så stora distraherande logotyper?
Synd att de kommer ut här så sällan. Blir lite dyrt utomlands ifrån med kansler som tar dyra avgifter (C25, ebay) och frakt- och/eller importavgifter. Det är orättvist!Haha roligt hur det är med vissa modeller! Ja, visst är det din gamla dessutom?
Eller...https://uhrforum.de/threads/sinn-103-klassik-12.568727/Synd att de kommer ut här så sällan. Blir lite dyrt utomlands ifrån med kansler som tar dyra avgifter (C25, ebay) och frakt- och/eller importavgifter. Det är orättvist!
Nu är det där fel modell (glasbaksida, skruvade pushers, märklig färgkombo), men den kostar ju 40 papp! Och frakten från Tyskland för privatpersoner är rätt så dyrt om den ska vara fullt försäkrad.Eller...https://uhrforum.de/threads/sinn-103-klassik-12.568727/
En fin Klassik 12 i mina ögon i enda tillverkade färgsättningen mig veterligen? Men inte billig.Nu är det där fel modell (glasbaksida, skruvade pushers, märklig färgkombo), men den kostar ju 40 papp! Och frakten från Tyskland för privatpersoner är rätt så dyrt om den ska vara fullt försäkrad.
Det ligger ju en snyggare Klassik ute på K&S om den inte gått. Annars en St Sa, som tyvärr har de ovan nämnda problemen med boetten.
En vanlig Sinn 103 St kostar 28 k ny hos Erikson. Finns knappt ute begagnade. Och jag som hade en i toppskick från sista året med ETA Valjoux 7750 – och sålde! Typiskt.
Jaha, nu är @Sennelier s annons OHPF också! Han prisbumpade det redan bra priset!Nu är det där fel modell (glasbaksida, skruvade pushers, märklig färgkombo), men den kostar ju 40 papp! Och frakten från Tyskland för privatpersoner är rätt så dyrt om den ska vara fullt försäkrad.
Det ligger ju en snyggare Klassik ute på K&S om den inte gått. Annars en St Sa, som tyvärr har de ovan nämnda problemen med boetten.
En vanlig Sinn 103 St kostar 28 k ny hos Erikson. Finns knappt ute begagnade. Och jag som hade en i toppskick från sista året med ETA Valjoux 7750 – och sålde! Typiskt.
Jo, jag vet, var lika dum jag som sålde den...Nu är det där fel modell (glasbaksida, skruvade pushers, märklig färgkombo), men den kostar ju 40 papp! Och frakten från Tyskland för privatpersoner är rätt så dyrt om den ska vara fullt försäkrad.
Jag letade länge efter vanliga St jag med, och håller med om att de knappt finns där. Fick bli en (den) st sa tillslut för att jag inte kunde hålla mig längre.Nu är det där fel modell (glasbaksida, skruvade pushers, märklig färgkombo), men den kostar ju 40 papp! Och frakten från Tyskland för privatpersoner är rätt så dyrt om den ska vara fullt försäkrad.
Men det blev försäljning ändå? Vad fick dig att ta beslutet?Jag letade länge efter vanliga St jag med, och håller med om att de knappt finns där. Fick bli en (den) st sa tillslut för att jag inte kunde hålla mig längre.
Det var bara pga annat som lockade.Men det blev försäljning ändå? Vad fick dig att ta beslutet?
Jag sålde mina fyra-fem 103 St mycket pga konkurrens i lådan, behövde minska, men lite pga höjden. Det är inte så farligt, men den är ändå en aning för tjock/hög, tycker jag.
Ändå sitter jag och överväger en till. De är ju bra fina också.
Det sista att 7750 bygger är inte riktigt sant. Det är snarare lata tillverkare som bygger. Har en gammal Navitimer från 96 med valjoux 7750 verk som är 14,1 mm tjock till skillnad mot sinn 103 St Sa som är 17,2 mm tjock. 3,1 mm är mycket på armen. ETA, Selita och consepto som är välkända kloner av Valjoux 7750 är i det närmaste indentiska.Det var bara pga annat som lockade.
Jag använde den flera dagar i veckan då jag verkligen gillade den.
Hade gärna behållit den med, men för mycket annat här hemma som jag måste kasta pengar på, så den fick gå.
Men jag håller med om att den är lite tjock.
Gör inte jättemycket, men 7750 bygger ju tyvärr.
103 St utan glasbaksida är ju lite smidigare med sina 15,5 mm. Du har en sån, vill jag minnas? Den otroligt bildsköne med grönmetallic tavla?Det sista att 7750 bygger är inte riktigt sant. Det är snarare lata tillverkare som bygger. Har en gammal Navitimer från 96 med valjoux 7750 verk som är 14,1 mm tjock till skillnad mot sinn 103 St Sa som är 17,2 mm tjock. 3,1 mm är mycket på armen. ETA, Selita och consepto som är välkända kloner av Valjoux 7750 är i det närmaste indentiska.
Själva caset på 103 St bygger tillsammans inklusive vridringen inte mer än cirka 12,5mm, plexi-glaset adderar ju ca 3mm. Så jag skulle faktiskt inte alls kalla klockan överdrivet tjock, tycker den sitter svinbra jag!103 St utan glasbaksida är ju lite smidigare med sina 15,5 mm. Du har en sån, vill jag minnas? Den otroligt bildsköne med grönmetallic tavla?
103 grön har glasbaksida och är 16 mm tjock.103 St utan glasbaksida är ju lite smidigare med sina 15,5 mm. Du har en sån, vill jag minnas? Den otroligt bildsköne med grönmetallic tavla?
Det har du rätt i. Ta tex Heuer autavia som påminner väldigt mycket om Sinn 103 klassik 12, näsan samm tjocklek, eller breitling premier manuell som är nästan lika tjock. Klockan sitter bra på armen och tjockleken beror mycket på om det är plexi, safir eller rent av ett kupat glas. Alla dessa egenskaper påverkar klockans tjocklek. Det är inte 7750 verket som är tjockt. Dessutom händer det att tillverkare anger tjockleken till överkant på boetten och inte räknar in glaset, kupat eller ej.Själva caset på 103 St bygger tillsammans inklusive vridringen inte mer än cirka 12,5mm, plexi-glaset adderar ju ca 3mm. Så jag skulle faktiskt inte alls kalla klockan överdrivet tjock, tycker den sitter svinbra jag!
Ja, nu är den borta! Nu börjar jakten på ersättaren...Jaha, nu är @Sennelier s annons OHPF också! Han prisbumpade det redan bra priset!
Grattis till försäljningen! Vad har du för prospekt?Ja, nu är den borta! Nu börjar jakten på ersättaren...
Tack! Drömmen är en 856 S UTC på integrerat gummi. Jag är dock medveten om att det är något av en enhörning på andrahandsmarknaden. Så vi får se. Kanske slutar det som när jag letade B-Uhr, att jag tröttnar på att härja runt på begmarknaden och köper nytt istället. Eller så dyker något annat upp som verkar ännu mer lockande.Grattis till försäljningen! Vad har du för prospekt?
Edit: en liten bild för sakens skull:
Tack! Drömmen är en 856 S UTC på integrerat gummi. Jag är dock medveten om att det är något av en enhörning på andrahandsmarknaden. Så vi får se. Kanske slutar det som när jag letade B-Uhr, att jag tröttnar på att härja runt på begmarknaden och köper nytt istället. Eller så dyker något annat upp som verkar ännu mer lockande.
Ja, den är riktigt riktigt fin!Smekmånad fortsätter.
Och proportionerna är fantastiskt. Just saying
snyggt band, vad är det för nåt?Fick hem min nya Sinn idag och satte den på att bygga trall med detsamma.. fin liten rackare det där
Tack! Zuludiver, osäker på modell.snyggt band, vad är det för nåt?