• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Marksan

Cartier
2-Faktor
Glad midsommar! UX får vara med idag.
IMG_7895.jpeg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Glad midsommar! Lyckades med bedriften att få ett ryggskott dagen till ära, så firandet är halvt inställt. Dock är jag vid gott mod, ty jag har en stabil Sinn 856 UTC på handleden! 💕 Sååå nöjd. Kan mycket väl owg:a hela sommaren med denna känns det som.

1000008870.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Glad midsommar! Lyckades med bedriften att få ett ryggskott dagen till ära, så firandet är halvt inställt. Dock är jag vid gott mod, ty jag har en stabil Sinn 856 UTC på handleden! 💕 Sååå nöjd. Kan mycket väl owg:a hela sommaren med denna känns det som.

1000008870.jpg
Krya! Gå så mycket du kan - ligga gör det inte bättre.

#visonhaftdubbladiskbråck
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Glad midsommar! Lyckades med bedriften att få ett ryggskott dagen till ära, så firandet är halvt inställt. Dock är jag vid gott mod, ty jag har en stabil Sinn 856 UTC på handleden! 💕 Sååå nöjd. Kan mycket väl owg:a hela sommaren med denna känns det som.

1000008870.jpg

Krya! Gå så mycket du kan - ligga gör det inte bättre.

#visonhaftdubbladiskbråck
Krya @Sennelier Lärde mig från fysio ”motion is lotion”
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Badade med 103:an för första gången. Fick en chock! Det är kondens på glaset!? Nu öppnade jag förvisso den i morse för att fin-rucka den, men ändå. Jag vet ju att den var tät innan.
Men, så insåg jag att vattnet pärlar sig på ett helt annat sätt än vad jag är van vid, med safirglas.

Så, med en torr handduk var ordningen återställd igen.
20240621_183758.jpg
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Badade med 103:an för första gången. Fick en chock! Det är kondens på glaset!? Nu öppnade jag förvisso den i morse för att fin-rucka den, men ändå. Jag vet ju att den var tät innan.
Men, så insåg jag att vattnet pärlar sig på ett helt annat sätt än vad jag är van vid, med safirglas.

Så, men en torr handduk var ordningen återställd igen.
20240621_183758.jpg
Bada med klocka på!?
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag har slutat bada med mina "fina" klockor i saltvatten. Har sett för många inlägg på WUS om rostfläckar på boetter och igenkloggade vridringar på grund av saltavlagringar. Numer har jag alltid G-Shock när det vankas strandhäng.
Gäller samma sak med vissa mobiler som enligt IP klassen borde klara bad.
För ett par år sedan hade en kollega en sprillans ny Samsung. På första semesterdagen i Thailand skulle han filma ungarna under vattnet på stranden - mobilen slutade fungera efter 30 sekunder 😅
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Bada med klocka på!?
Japp. Jag hade ju trycktestat den och de tyska Sinn-stiften har jag stort förtroende för.
Den var dessutom himla fin i vattenbrynet i kvällssolen.
Men när vattnet småpärlade sig som det ser ut när man får kondens på insidan av glaset hann jag ångra mig för en kort sekund. Fram tills jag insåg att det ju var på utsidan i själva verket.
 
Topp