• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

JeppeH

Basic
IMG_4031.jpeg

Tar ut en semestervecka för att snickra på stugan. Min insletna 556 fick hänga med med.
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
De nya från Sinn har ju inhouse verk och det blir ju såklart dyrare. Guinand är ju lite som den lilla kusinen från landet.
Håller sig till direktförsäljning till slutkund.
Sinn måste ju skapa marginaler till sina ÅF. Brukade skilja 10-15% för några år sedan på liknande modeller men nu tror jag Sinn dragit ifrån.
Kvalitetsmässigt är jag nöjd med mina G men om jag skulle spå framtid för båda märkena är det Sinn som kommer överleva.
Mer tveksam om Guinand finns kvar när de nuvarande ägarna blir gamla. Finns helt enkelt inget marknadsvärde i namnet.
Det borde finnas plats på marknaden för nya tyska affordable-tillverkare nu när Sinn, Damasko mm har tagit det prismässiga stegat upp och knappast blir affordable längre. Tänker tex på en bra trehandare för 10 och en kronograf för runt 20.

Tänker tex på Dekla, Archimedes mm. Och Guinand
 
Topp