Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt fin! Jag har lite svårt att få ett grepp om hur pärlemor-tavlan beter sig i vanligt ljus, är den någorlunda diskret eller är det en blickfångare?Hade vart kul med lite omväxling. Vad för sorts band tror ni hade funkat bra med 556an?
Lite dum i huvudet men hur går det under klockan?Nytt nato från Kaufmann av hästrumpa (Shell Cordovan). Mjukt men samtidigt antistretchigt, som jag önskar det. Nu ska detta slitas in utan pardon.
Lite dum i huvudet men hur går det under klockan?
Singel på ena sidan och dubbelt på spännsidan.
Alltid trott det var tjockare!
Det är detta som gör att jag gillar detta nato. Shell Cordovan som är väldigt mjukt men även väldigt slitstarkt och stretchar inte mycket, medgör tunt läder. Men lagom tjock för mig som gillar att få upp bandhorn och krona från handleden.Alltid trott det var tjockare!
Visst var det så att det där var någon specialare?Det är detta som gör att jag gillar detta nato. Shell Cordovan som är väldigt mjukt men även väldigt slitstarkt och stretchar inte mycket, medgör tunt läder. Men lagom tjock för mig som gillar att få upp bandhorn och krona från handleden.
Det är en specialare Kauffmann gjort åt juvelerare Berghoff till något speciellt. Som Oliver fick dom att specialtillverka två extra av, ett 22mm åt honom och ett 20mm till mig.Visst var det så att det där var någon specialare?
Finns inte på deras hemsida
Uhrenarmbänder Pferdeleder Shell Cordovan | Kaufmann Shop
Uhrenarmbänder aus Pferdeleder echtes Shell Cordovan | Made in Germany | Kaufmann Shopwww.kaufmann.shop
Gillar att det är matt yta på den.Det är en specialare Kauffmann gjort åt juvelerare Berghoff till något speciellt. Som Oliver fick dom att specialtillverka två extra av, ett 22mm åt honom och ett 20mm till mig.
Jag med. Och det har potential att åldras väl.Gillar att det är matt yta på den.
Får läsa på om det där lädret - visst finns det en bandtråd på forumet?Jag med. Och det har potential att åldras väl.
Detta ska vara från hästens ädlaste del, rumpan med antar att det är bra från kossan också.Får läsa på om det där lädret - visst finns det en bandtråd på forumet?
Men är det så att skinnet alltid är tunnare än vanliga kossa?
(så dålig på sånt här)
I vanligt ljus ser den mer eller mindre ut som ”vanlig” tavla. Så absolut diskret.Otroligt fin! Jag har lite svårt att få ett grepp om hur pärlemor-tavlan beter sig i vanligt ljus, är den någorlunda diskret eller är det en blickfångare?
Testat Isofrane på den?
Det är bara att inse, jag är ingen länk-kille, 240stgz sitter så attans skönt på perlon.
Nej, skulle kunna prova..Testat Isofrane på den?
Tråkigt att höra, den som är en så komplett klocka! Och synd att den inte får stanna i tråden, men jag förstår dig, ser verkligen trögt ut i K&SSka förresten sälja min 856 UTC. Dags för en ommöblering i klocklådan. Två andra klockor är på väg in i veckan, så jag lägger nog ut den på Uhrforum inom kort. Klocksnack vet jag inte om jag orkar prova ens, det har varit så trögt där på sistone.
Ja, jag tycker fortfarande den är helt komplett och världens bästa klocka, så det gör lite ont att låta den vandra vidare. Men jag har fått någon konstig fetish för små och tunna klockor senaste tiden, vet inte var det kommer ifrån - kanske har det med åldern att göra? Har två 36 mm på ingång i veckan, vilket tidigare hade varit otänkbart. Nåja, vi får se var detta leder. Kanske är midsize bara en fas och så köper jag på mig en tredje (!) 856 i någon variant nästa år?! Live and let live.Tråkigt att höra, den som är en så komplett klocka! Och synd att den inte får stanna i tråden, men jag förstår dig, ser verkligen trögt ut i K&S
You have seen the lightJa, jag tycker fortfarande den är helt komplett och världens bästa klocka, så det gör lite ont att låta den vandra vidare. Men jag har fått någon konstig fetish för små och tunna klockor senaste tiden, vet inte var det kommer ifrån - kanske har det med åldern att göra? Har två 36 mm på ingång i veckan, vilket tidigare hade varit otänkbart. Nåja, vi får se var detta leder. Kanske är midsize bara en fas och så köper jag på mig en tredje (!) 856 i någon variant nästa år?! Live and let live.
Nu kanske detta är off-topic för Sinn men vad är det som ska in? Jag har börjat göra samma resa mot 36 och blir väldigt nyfikenJa, jag tycker fortfarande den är helt komplett och världens bästa klocka, så det gör lite ont att låta den vandra vidare. Men jag har fått någon konstig fetish för små och tunna klockor senaste tiden, vet inte var det kommer ifrån - kanske har det med åldern att göra? Har två 36 mm på ingång i veckan, vilket tidigare hade varit otänkbart. Nåja, vi får se var detta leder. Kanske är midsize bara en fas och så köper jag på mig en tredje (!) 856 i någon variant nästa år?! Live and let live.
Nu kanske detta är off-topic för Sinn men vad är det som ska in? Jag har börjat göra samma resa mot 36 och blir väldigt nyfiken