• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fredag!
IMG_6739.jpeg
 
Det är detta som gör att jag gillar detta nato. Shell Cordovan som är väldigt mjukt men även väldigt slitstarkt och stretchar inte mycket, medgör tunt läder. Men lagom tjock för mig som gillar att få upp bandhorn och krona från handleden.
Visst var det så att det där var någon specialare?
Finns inte på deras hemsida
 
Fler bandstift från @Royal Straps. Det var @Dr. D som tipsade om dessa. Nu har jag dem i 18, 19 och 20 mm. Riktigt bra tysk kvalitet kan även jag intyga. Vikten av bra bandstift ska inte underskattas.

1000010987.jpg


Ska förresten sälja min 856 UTC. Dags för en ommöblering i klocklådan. Två andra klockor är på väg in i veckan, så jag lägger nog ut den på Uhrforum inom kort. Klocksnack vet jag inte om jag orkar prova ens, det har varit så trögt där på sistone.
 
Ska förresten sälja min 856 UTC. Dags för en ommöblering i klocklådan. Två andra klockor är på väg in i veckan, så jag lägger nog ut den på Uhrforum inom kort. Klocksnack vet jag inte om jag orkar prova ens, det har varit så trögt där på sistone.
Tråkigt att höra, den som är en så komplett klocka! Och synd att den inte får stanna i tråden, men jag förstår dig, ser verkligen trögt ut i K&S
 
Tråkigt att höra, den som är en så komplett klocka! Och synd att den inte får stanna i tråden, men jag förstår dig, ser verkligen trögt ut i K&S
Ja, jag tycker fortfarande den är helt komplett och världens bästa klocka, så det gör lite ont att låta den vandra vidare. Men jag har fått någon konstig fetish för små och tunna klockor senaste tiden, vet inte var det kommer ifrån - kanske har det med åldern att göra? 😁 Har två 36 mm på ingång i veckan, vilket tidigare hade varit otänkbart. Nåja, vi får se var detta leder. Kanske är midsize bara en fas och så köper jag på mig en tredje (!) 856 i någon variant nästa år?! Live and let live.
 
Ja, jag tycker fortfarande den är helt komplett och världens bästa klocka, så det gör lite ont att låta den vandra vidare. Men jag har fått någon konstig fetish för små och tunna klockor senaste tiden, vet inte var det kommer ifrån - kanske har det med åldern att göra? 😁 Har två 36 mm på ingång i veckan, vilket tidigare hade varit otänkbart. Nåja, vi får se var detta leder. Kanske är midsize bara en fas och så köper jag på mig en tredje (!) 856 i någon variant nästa år?! Live and let live.
You have seen the light :cool:
 
Ja, jag tycker fortfarande den är helt komplett och världens bästa klocka, så det gör lite ont att låta den vandra vidare. Men jag har fått någon konstig fetish för små och tunna klockor senaste tiden, vet inte var det kommer ifrån - kanske har det med åldern att göra? 😁 Har två 36 mm på ingång i veckan, vilket tidigare hade varit otänkbart. Nåja, vi får se var detta leder. Kanske är midsize bara en fas och så köper jag på mig en tredje (!) 856 i någon variant nästa år?! Live and let live.
Nu kanske detta är off-topic för Sinn men vad är det som ska in? Jag har börjat göra samma resa mot 36 och blir väldigt nyfiken 😇
 
Tillbaka
Topp