• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ja, jag tycker fortfarande den är helt komplett och världens bästa klocka, så det gör lite ont att låta den vandra vidare. Men jag har fått någon konstig fetish för små och tunna klockor senaste tiden, vet inte var det kommer ifrån - kanske har det med åldern att göra? 😁 Har två 36 mm på ingång i veckan, vilket tidigare hade varit otänkbart. Nåja, vi får se var detta leder. Kanske är midsize bara en fas och så köper jag på mig en tredje (!) 856 i någon variant nästa år?! Live and let live.
Hehe, vi går åt olika håll. Mina senaste köp är 44 respektive 47 mm
 
Nytt tillskott i lådan, 8826.
IMG_5403.jpeg
 
Då var 856 UTC såld. Väntar bara på att pengarna ska synas på mitt bankkonto, hoppas jag inte jinxar mig själv nu. :D Det tog inte ens ett dygn - bra drag på Uhrforum. Har både köpt och sålt där några gånger nu - några Sinn, ett par Omega och lite mikro. Hittar man bara en smidig lösning för försäkrad frakt - det är det stora hindret - är det ett bra alternativ nu när K&S går trögt. Visst hade jag föredragit att sälja inom KS, det är alltid smidigast och roligast, men går det inte så går det inte. Kolla bara 836:an som Laddsladd lagt upp - det är ju ett riktigt bra pris för en fantastisk klocka, men ingen nappar. Det är synd tycker jag.
 
Då var 856 UTC såld. Väntar bara på att pengarna ska synas på mitt bankkonto, hoppas jag inte jinxar mig själv nu. :D Det tog inte ens ett dygn - bra drag på Uhrforum. Har både köpt och sålt där några gånger nu - några Sinn, ett par Omega och lite mikro. Hittar man bara en smidig lösning för försäkrad frakt - det är det stora hindret - är det ett bra alternativ nu när K&S går trögt. Visst hade jag föredragit att sälja inom KS, det är alltid smidigast och roligast, men går det inte så går det inte. Kolla bara 836:an som Laddsladd lagt upp - det är ju ett riktigt bra pris för en fantastisk klocka, men ingen nappar. Det är synd tycker jag.
Du kanske kan bli vår gråa klocksäljare dit 😂
 
Då var 856 UTC såld. Väntar bara på att pengarna ska synas på mitt bankkonto, hoppas jag inte jinxar mig själv nu. :D Det tog inte ens ett dygn - bra drag på Uhrforum. Har både köpt och sålt där några gånger nu - några Sinn, ett par Omega och lite mikro. Hittar man bara en smidig lösning för försäkrad frakt - det är det stora hindret - är det ett bra alternativ nu när K&S går trögt. Visst hade jag föredragit att sälja inom KS, det är alltid smidigast och roligast, men går det inte så går det inte. Kolla bara 836:an som Laddsladd lagt upp - det är ju ett riktigt bra pris för en fantastisk klocka, men ingen nappar. Det är synd tycker jag.
Och varje dag att den där 836an ligger kvar blir rösten i mitt huvud att jag borde uppgradera min 556 starkare 🤣
 
Vilken business alltså! Senneliers Import & Export AB.

Du vet att det är det enda rätta!

buy-buy-buy-nsync.gif
Det är frakten ner som hindrar mig att lägga ut några där.
Har en tanke att nån gång när jag åker ner mot Frankfurt; ta med mig de jag vill sälja och så lämna över dem till en medlem på det forumet jag litar på och anlita honom som leverantör 😅
Obs ej frågat honom än.
 
Det är frakten ner som hindrar mig att lägga ut några där.
Har en tanke att nån gång när jag åker ner mot Frankfurt; ta med mig de jag vill sälja och så lämna över dem till en medlem på det forumet jag litar på och anlita honom som leverantör 😅
Obs ej frågat honom än.
Ja, försäkrad frakt är det stora och jobbiga mecklet. Annars skulle nog fler KS:are sälja där gissar jag. Men man slipper åtminstone tulldeklaration. Jag har köpt en klocka på C24 från en privat säljare i Storbritannien och den ligger nu hos tullen och väntar på att klareras. När jag ringde DHL Express meddelade de att säljaren behöver uppvisa intyg på var stålet i klockan har sitt ursprung. Helt sjukt ju! Hur ska någon rimligtvis kunna veta var stålet kommer ifrån? LKAB? Japan? Ryssland? Jaja, det löser sig nog hoppas jag.

Låter som en bra plan för övrigt. Kör hårt säger jag.
 
Ja, försäkrad frakt är det stora och jobbiga mecklet. Annars skulle nog fler KS:are sälja där gissar jag. Men man slipper åtminstone tulldeklaration. Jag har köpt en klocka på C24 från en privat säljare i Storbritannien och den ligger nu hos tullen och väntar på att klareras. När jag ringde DHL Express meddelade de att säljaren behöver uppvisa intyg på var stålet i klockan har sitt ursprung. Helt sjukt ju! Hur ska någon rimligtvis kunna veta var stålet kommer ifrån? LKAB? Japan? Ryssland? Jaja, det löser sig nog hoppas jag.

Låter som en bra plan för övrigt. Kör hårt säger jag.
Hur fraktar du då? Kan du köra via någon företagsdeal?
 
Ja, försäkrad frakt är det stora och jobbiga mecklet. Annars skulle nog fler KS:are sälja där gissar jag. Men man slipper åtminstone tulldeklaration. Jag har köpt en klocka på C24 från en privat säljare i Storbritannien och den ligger nu hos tullen och väntar på att klareras. När jag ringde DHL Express meddelade de att säljaren behöver uppvisa intyg på var stålet i klockan har sitt ursprung. Helt sjukt ju! Hur ska någon rimligtvis kunna veta var stålet kommer ifrån? LKAB? Japan? Ryssland? Jaja, det löser sig nog hoppas jag.

Låter som en bra plan för övrigt. Kör hårt säger jag.
Läste din annons på Uhrforum. Snyggt och proffsigt 👍
Funderat på att lägga ut där. Vad jag kan se är priserna väsentligen högre på Uhrforum och inte minst med bättre aktivitet. Så antagligen värt det extra mecket. Tyckte jag la mig på en bra nivå på K&S men stendött.

Men tveksamt att jag orkar. Rimligare att kämpa mot samvetet och behålla den i lådan.
 
Läste din annons på Uhrforum. Snyggt och proffsigt 👍
Funderat på att lägga ut där. Vad jag kan se är priserna väsentligen högre på Uhrforum och inte minst med bättre aktivitet. Så antagligen värt det extra mecket. Tyckte jag la mig på en bra nivå på K&S men stendött.

Men tveksamt att jag orkar. Rimligare att kämpa mot samvetet och behålla den i lådan.
Tack! Jag gick ca 1500 kr minus på denna klocka. Då njöt jag av den hela sommaren, så det är helt okej. Köpte den på C24 eftersom jag var otålig. Det är som bekant aldrig bra priser på C24 (alla säljare plussar på C24:s provision på köparna) men jag lyckas aldrig hålla mig därifrån, utbudet är helt enkelt för bra, dessutom är det skönt att C24 håller pengarna i escrow tills jag godkänt köpet.

Han som köpte min 856 UTC på Uhrforum prutade ner den en del, men det får man ju räkna med i dessa tider.

Är säker på att din 836 kommer ryka så småningom. För 12' är det ju svårt/omöjligt att hitta en lika robust och välbyggd klocka!
 
Tillbaka
Topp