• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hittade denna lilla rackaren i klocklådan. Länge sedan. Ärligt funderat på att låta den gå men har svårt att se att det finns bättre alternativ för samma lilla peng. Särskilt med tysk dagskiva ❤️
IMG_6959.jpeg

Tänkte först skriva att jag gillade 9000 III för att den var en snygg kombination av VIT/BLÅ, men… så läste jag ju att det var en silver sunburst, instagrambilderna jag såg var verkligen missvisande…. 1800 var ju väldigt fin, tyckte ju även S GG eller vad den hette som kom för nått år sedan var fin, men priset… synd med så mycket LE.

Sinn var verkligen inte sena att utnyttja patentet som gick ut på tekniken för damaskustitan i början av oktober 😃
Cool klocka men de lär inte sälja många.

Haha såg det nyligen också pga denna videon:

EDIT:
Såg nu att du hade länkat till exakt samma video. 😅

Haft dålig KS-motivation senaste tiden, ber om ursäkt för det.
IMG_8250.jpeg

Tänk att 856 S UTC på bund fått så mycket handledstid, misstänker att det är av samma anledning som att jag gillar nato/perlon, dvs att man slipper boetten mot armen nu när temperaturen kryper nedåt!

Det blev ett kort besök hos Eriksons recent att klämma på några Sinns. Slutsatsen:

1) 836 är så jäkla coolt med extra detaljerna och tegimenteringen jämförd med 556 och jag kan definitivt bära den på handleden utan att det ser löjligt ut storleksmässigt. Tyvärr var det visuella impakten av tavlan som var lite mycket för mig, så jag nöjer mig med min 556 i rs tillsvidare. Skulle vi få en 836 i 40-41 dock…

2) 903 II är magiskt fin och har direkt tagit sig till toppen av önskelistan. Det blir inga större klockköp inom nära framtiden, men när det är dags misstänker jag nog att den blir nästa tillägg till lådan.

IMG_3281.jpeg

Tillbaka
Topp