• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

… saknar perlon. Är säsongen över? RIOS är sjukt bra, testat på andra klockor men känns som att det hör hemma som mest på Sinn.
IMG_2472.jpeg
Enligt den gamla bondepraktikan börjar säsongen för perlon när solen går upp i väst 😘

Intressant svar på det här inlägget på uhrforum om den LE 104:an i USA;
"There was already a matte Sinn 104 with a gray dial for an Australian Facebook Sinn fan group:
Sinn 104 St IA FB - Facebook Group Edition [Source: Videos: Sinn 104 St IA FB - Facebook Group Edition with Peter Kotsa | Define Watches ] I almost ordered that back then (June 2022). But even then the surcharge including import sales tax, etc. was too high. For the new Sinn 104 Matte RS Limited Edition WatchBuys shown above, the surcharge is about 300 euros for the LE, compared to the regular 104 St Sa I on the steel strap. I would actually find that somehow okay, since it is a LE with a relatively small edition. But for the EU, 19% import sales tax + fees are added on top and you end up with 2,500 - 2,600 euros. Considering that the watch is practically built next door and shipped from here, that can no longer be justified to myself."

Svaret;
"I had put myself on the waiting list at Sinn and bought the watch with a leather strap for €1,420 - it was sent to me directly from Sinn in Germany (€1,620 would have been the price with a metal strap). So no import sales tax etc.
This may also be possible with this "edition" - just send an email to sales"

Vora ju bra om vi i EU kunde få köpa LE från andra länder på det sättet :)

Tråden;

Den limiterade gråa 104 för Aus;

Tips

Ta av det och så rullar du ihop dem och stoppar dem inuti en toapappersrulle - låt dem vara där i ett dygn - funkar förvånansvärt bra.
Tack för tipset! Då får den bo på nato någon dag istället. Alldeles för bökigt att få på länken igen 😶‍🌫️
1000034359.jpg

Förresten. Jag fick ta bandstift från en länk jag har till en Seiko för att jag vill spara Sinn-stiften för länken där de passar som bäst. Jag har sett någon skrev Royal Straps har bra stift. Finns några andra förslag var jag ska titta?

Senast ändrad:
Tack för tipset! Då får den bo på nato någon dag istället. Alldeles för bökigt att få på länken igen 😶‍🌫️
1000034359.jpg

Förresten. Jag fick ta bandstift från en länk jag har till en Seiko för att jag vill spara Sinn-stiften för länken där de passar som bäst. Jag har sett någon skrev Royal Straps har bra stift. Finns några andra förslag var jag ska titta?

Tillbaka
Topp