Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför mer än 10 atm?Btw. Frun sätter 534 W MOP högst på önskelistan, outgrundligt nog har hon insett hon vill ha en ”riktig” klocka igen. Nackdel - tror hon skulle behöva nått med mer än 10 ATM.
Röjdykare?Varför mer än 10 atm?
De går väl inte under 100 m.Röjdykare?
Jo om de blir röjdaDe går väl inte under 100 m.
Tänker fridykare![]()
Borde nog inte oroa mig egentligen - det är ju en Sinn. Ger jag henne inget gummiband eller länk så minskar ju badrisken avsevärt ;-)Varför mer än 10 atm?
Fantastisk radDu vet, klockan som skriker "professionell dykare" men som i själva verket har en lite mer "Jag har varit på en poolparty" vibe.
Ser den inte lite lila ut?Inget-datum här inte! Känns mycket bra med en 556 på armen igen - den tredje i ordningen. Bara dunkelt ledljus här inne, så det blåa kommer inte riktigt fram.
![]()
Jo, du har rätt!Ser den inte lite lila ut?![]()
Oavsett vad man kallar det är den snygg iaf!En liten wristroll i ledspotbelysningen i andra badrummet. Blå eller lila? Det finns en oljefärg som heter French Ultramarine Red Shade. Kanske är det något ditåt? Vilket mysterium detta har utvecklats till.
![]()
Tack! De är ju ändå små pärlor i klockvärlden, dessa 556.Oavsett vad man kallar det är den snygg iaf!![]()
Jag är inget stort fan av F-länken men den passar jäkligt bra till 556i och om man får till längden som du uppenbarligen har är denEn liten wristroll i ledspotbelysningen i andra badrummet. Blå eller lila? Det finns en oljefärg som heter French Ultramarine Red Shade. Kanske är det något ditåt? Vilket mysterium detta har utvecklats till.
![]()
Ja, man kanske måste ha lite tur? På mig sitter den väldigt skönt med en halvlänk på ena sidan. Men jag kan förstå frustrationen om man inte får till passformen. Det är ju ett elände oavsett märke.Jag är inget stort fan av F-länken men den passar jäkligt bra till 556i och om man får till längden som du uppenbarligen har är den![]()
Det där är allt en bra trippelUppenbarligen roterats en del Sinn i veckan, vet inte om jag någonsin sett hela det här lilla gänget vid liv samtidigt tidigare
![]()
Tack, täcker in det mesta känns det som, iaf tillräckligt bra för att resterande klockor mest får samla damm. Man blir iofs en smula sugen på att komplettera med något blått efter @Sennelier bilderDet där är allt en bra trippel![]()
Så cleanEn liten wristroll i ledspotbelysningen i andra badrummet. Blå eller lila? Det finns en oljefärg som heter French Ultramarine Red Shade. Kanske är det något ditåt? Vilket mysterium detta har utvecklats till.
![]()
Ja, den är sparsmakat stilig tycker jag.Så cleanfår jag fråga vad du mäter runt handleden?
Kul! Det är lätt att byta själv. Se till att du har en tillräckligt liten skruvmejsel. Vet inte exakt men kring 1mm bred. Man behöver inte skruva ut hela längden av skruvarna utan de kan/ska fortfarande sitta kvar i bezel. Titta på den nya då den kommer så vet du hur mycket du kan skruva. Rengör sedan försiktig där bezel suttit så att du inte skadar något. Jag använde tandborste och tryckluft.Då har man fallit dit också. SDR bezel beställd från erikson till UX:en. @R.Capac var det enkelt att byta bezel själv?
Till nästa fråga: nån som har koll på om det finns ett sånt här band fast i nato? Klickar inte med MN band.
![]()