Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen, synd att jag har så svårt för länkLänk på! Blir så rå med länk på
![]()
Rackarns bra komboBytt sjukhusbritsar mot soffan hemma
Och glädjer mig åt min nya följeslagare. Vi har redan varit igenom en del ihop....
![]()
Specialbeställd som destro eller LE? Har för mig att det tagits upp för några hundra inlägg sedan men minnet sviker![]()
Åter till semestermode, bra med växelvis arbete ibland. 856 S UTC har fått nya kläder!
Special för migSpecialbeställd som destro eller LE? Har för mig att det tagits upp för några hundra inlägg sedan men minnet sviker.
En höjdare!Special för migså väldigt LE kanske man ska säga.
Snygg! Den är riktigt bra med vit tavla utan datum.![]()
Inget ubåtsstål, men gillar den ändå.
ssssssatan!![]()
Ser ut som den koreanska LE:n? Magiskt!![]()
Korrekt!Ser ut som den koreanska LE:n? Magiskt!
Hur sitter ett band i rätt längd? Jag köpte mitt begagnat och det är så kort att jag antingen måste knäppa isär det så att det öppnar sig helt, eller så måste jag "simma" in i det med handen. Hade önskat att det vore ett par cm längre.Tillbaka till jobbet! Men minnen från semestern och nya sommarbandet från Erikas NM straps lever kvar.![]()
![]()
Mitt sitter utmärkt. Köpte det nytt från Erikas och då måttbeställer man efter sin handled. Finns rum att justera några cm med spännet.Hur sitter ett band i rätt längd? Jag köpte mitt begagnat och det är så kort att jag antingen måste knäppa isär det så att det öppnar sig helt, eller så måste jag "simma" in i det med handen. Hade önskat att det vore ett par cm längre.
Hur sitter ditt?
Jag beställde ett Erikas till min 104.Hur sitter ett band i rätt längd? Jag köpte mitt begagnat och det är så kort att jag antingen måste knäppa isär det så att det öppnar sig helt, eller så måste jag "simma" in i det med handen. Hade önskat att det vore ett par cm längre.
Hur sitter ditt?
Nu är jag ju som sagt andra ägaren till bandet. Så vad beställaren angav vet jag inte. Men jag upplever samma sak. Har mer "spännmån" över än vad jag upplever vara nödvändigt.Jag beställde ett Erikas till min 104.
Min handled är ca 16,5, vilket jag angav vid beställningen. Jag är mycket nöjd med bandet, men jag behöver också "simma" in handen.
![]()
Som synes på bilden finns det gått om utrymme kvar att justera bandet tightare om man önskar. Ju närmare metallhakarna är bandhornen, ju tightare sitter klockan. Kommer nog ange 17,5 cm vid nästa beställning just för att få på klockan lite enklare.