• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Rattar 836 idag.
20250730_081857.jpg

Semester fortsätter. Blåsten hade gärna kunnat minska något så man kunde hängt på stranden men det är för mycket att be för när man är på Österlen 😂
1000041650.jpg

Jag har blivit sugen på f-länk till min kompis ovan. Lagt upp en köpesannons. Sitter någon på en de vill avyttra så är det bara att dra ett PM 🙂

Tillbaka till jobbet! Men minnen från semestern och nya sommarbandet från Erikas NM straps lever kvar.
IMG_0465.jpeg
IMG_0466.jpeg
Hur sitter ett band i rätt längd? Jag köpte mitt begagnat och det är så kort att jag antingen måste knäppa isär det så att det öppnar sig helt, eller så måste jag "simma" in i det med handen. Hade önskat att det vore ett par cm längre.
Hur sitter ditt?

Hur sitter ett band i rätt längd? Jag köpte mitt begagnat och det är så kort att jag antingen måste knäppa isär det så att det öppnar sig helt, eller så måste jag "simma" in i det med handen. Hade önskat att det vore ett par cm längre.
Hur sitter ditt?
Mitt sitter utmärkt. Köpte det nytt från Erikas och då måttbeställer man efter sin handled. Finns rum att justera några cm med spännet.

Hur sitter ditt?
Jag beställde ett Erikas till min 104.
Min handled är ca 16,5, vilket jag angav vid beställningen. Jag är mycket nöjd med bandet, men jag behöver också "simma" in handen.
1000014320.jpg

Som synes på bilden finns det gått om utrymme kvar att justera bandet tightare om man önskar. Ju närmare metallhakarna är bandhornen, ju tightare sitter klockan. Kommer nog ange 17,5 cm vid nästa beställning just för att få på klockan lite enklare.

Jag beställde ett Erikas till min 104.
Min handled är ca 16,5, vilket jag angav vid beställningen. Jag är mycket nöjd med bandet, men jag behöver också "simma" in handen.
1000014320.jpg

Som synes på bilden finns det gått om utrymme kvar att justera bandet tightare om man önskar. Ju närmare metallhakarna är bandhornen, ju tightare sitter klockan. Kommer nog ange 17,5 cm vid nästa beställning just för att få på klockan lite enklare.
Nu är jag ju som sagt andra ägaren till bandet. Så vad beställaren angav vet jag inte. Men jag upplever samma sak. Har mer "spännmån" över än vad jag upplever vara nödvändigt.

Men tack för referensen, då låter det som att hon tänker att den ska kunna sitta tajtare än vad vi tycker är nödvändigt, vilket medför att man bör addera någon cm till sin handled för att slippa "simma in" i bandet.

Tillbaka
Topp