• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Beskrev problemet lite dåligt i detta inlägg, kronan slirar också och drar bara upp klockan i precis rätt läge. Har dock pratat med eriksson urhandel och fått veta att det inte ska vara så.
Mvh

Hoppas du får snabb hjälp så att du slipper vara utan 556:n så länge. Sa Erikson om de kan åtgärda det själva, eller måste den iväg till Tyskland?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
LUME!
IMG_20170125_174418.jpg

Det där såg riktigt bra ut...grym lume. Vet du om det är någon tanke med den skeletterade timvisaren eller ska det bara vara snyggt? :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vet inte varför, men gillar det. Bra kontrast på tavlan, väldigt tydlig och lättavläst.
Här har du en bra recension av klockan.
http://wornandwound.com/review/sinn-856-b-uhr-limited-edition-review/

Riktigt bra recension, tack för länken. Det är mycket jag gillar med din klocka och Sinn hade kunnat göra det enkelt för sig när de bestämde att tillverka ett B-Uhr, men de har helt valt att gå sin egen väg. Jag visste inte heller att den var tegimenterad, och det blir ju nästan som en titan-look med den något mörkare grå nyansen. Rolig kuriosa att Paul Newman brukade bära sin Daytona på bundstrap, det hade jag faktiskt aldrig hört tidigare. Hoppas du kommer ha den i alla fall någon gång på bund, klockan passar riktigt bra på. Även om vi är i Sinn-tråden så tycker jag ändå att mr Newman kan få vara med för att visa att bund är coolt :)

Paul Newman Bund 4_zpsxzy0nrzk.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har länge varit inne på att köpa en 356 men har börjat tveka, är den lite för liten? Skall man gå för en 358 istället? Någon som har råd att ge?

Har för mig att @JohnZ först var inne på en 356 men istället valde 358 så han kanske kan komma med input. Annars rekommenderar jag att du åker förbi Erikson Ur i Sundbyberg och prova båda på handleden om du bor i Stockholmsområdet.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har inte kommit så långt ännu, men har förstått att plexi har sin charm? Varför plexi framför safir?

Så...hemma. Jag föredrar plexi på 103 då den ju har en retrolook och själva essensen i formspråket lika gärna kunde vara 60-tal. Som du själv var inne på väljer många ett vintageband att bära klockan med och då tycker jag att det blir en bättre kombo, samtidigt som det ju är otroligt snyggt att se hur siffrorna morfas av glaset :)
 

Björklund

Panerai
Riktigt fin var nära på denna men valde speedyn
Ja en Speedy är en väl sån där klocka man bör äga nån gång. Jag har dock inte kommit dit än. Finns så många man vill prova!
Svårt att slå Sinns bang for the buck ratio däremot.
Är sjukt nöjd med att jag inte sålde 356'an när tankespöket kom på besök. Bär den lika gärna som min nya Datejust.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ja en Speedy är en väl sån där klocka man bör äga nån gång. Jag har dock inte kommit dit än. Finns så många man vill prova!
Svårt att slå Sinns bang for the buck ratio däremot.
Är sjukt nöjd med att jag inte sålde 356'an när tankespöket kom på besök. Bär den lika gärna som min nya Datejust.
Ska snart till Frankfurt för klämma lite :)
 
Topp