• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Personliga upplevelser! Precis varför jag älskar detta forum. Den ser väldigt bra ut på din arm.
Tack Clark.

Lite jämförelse med U1 som enligt spec är 0,2mm tunnare.

Om man tittar exempelvis på 103:n och skillnaden mellan St och St Sa så skiljer det 1,5mm vilket jag tror beror på om baklocket är med eller utan safir. Där kan man få ner tjockleken något om det går att beställa med stållock på en gång, ett byte som jag har tänkt att göra vid första servicen.

IMG_20170112_105248.jpg
IMG_20170112_105330.jpg
IMG_20170112_105216.jpg
IMG_20170112_105525.jpg
IMG_20170112_105712.jpg
IMG_20170112_105627.jpg

Ser att det idag dykt upp inte mindre än TRE fina Sinn på säljes/bytes. Bara så ni vet =)
https://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes.11/

Jo, har sett det....tyvärr :) Satt i bilen på väg hem från Ica och tänkte att man borde kunna blocka hela forumdelar. Hade varit mindre frustrerande att slippa se fina objekt som man tyvärr inte har möjlighet att köpa :) Nog mest surt att jag inte har något roligt vintage att byta till mig EZM3:n med.

Hej!
Jag ska så småningom köpa en ny klocka. Det lutar åt en Sinn 104 st sa.
Listpriset hos Eriksonurhandel är 10.590:-
Jag är relatavit ny in i klockvärlden, men jag har hört att det är ganska vanligt att folk prutar när de köper klockor.
Min stora fråga är om ni tycker att det är okej att pruta till låt oss säga 10.000 jämnt eller är man bara snål då?

Hur brukar ni göra? Tar ni alltid listpriset för vad det är eller föröker ni pruta?

Hej!
Jag är relatavit ny in i klockvärlden, men jag har hört att det är ganska vanligt att folk prutar när de köper klockor.
Min stora fråga är om ni tycker att det är okej att pruta till låt oss säga 10.000 jämnt eller är man bara snål då?

Hur brukar ni göra? Tar ni alltid listpriset för vad det är eller föröker ni pruta?

Frågan är ju alltid fri :)

Jag tror att resultatet mycket handlar om hur man framför frågan. Du är ju ung, och om du förklarar att det är väldigt mycket pengar för dig och undrar om det finns något utrymme att komma ner i pris, ser jag inte hur du kan få mer än ett nej men utan att behöva känna dig snål. Sen tror jag att på just Sinn är det inga jättemarginaler för Erikson om man jämför med exempelvis Omega eller TH.

Har du tänkt slå till på den med siffror eller bara med index? Bra val oavsett :)

Frågan är ju alltid fri :)

Jag tror att resultatet mycket handlar om hur man framför frågan. Du är ju ung, och om du förklarar att det är väldigt mycket pengar för dig och undrar om det finns något utrymme att komma ner i pris, ser jag inte hur du kan få mer än ett nej men utan att behöva känna dig snål. Sen tror jag att på just Sinn är det inga jättemarginaler för Erikson om man jämför med exempelvis Omega eller TH.

Har du tänkt slå till på den med siffror eller bara med index? Bra val oavsett :)
Okej låter klokt det du säger, tack för svar!

Index :)

Det här inlägget bekräftar att man är en renodlad klockoholic :)

Jag har ju tänkt utöka min Sinn-duo till en trippel och i och med att den modell jag verkligen, verkligen vill ha är vintage och kostar skjortan plus moms, så har jag bestämt mig för 103 St, varianten med plexi och solid baksida. Jag har Sinn´s "vanliga" länk på både U1 och 144 st, (även om den är avsmalnande på 144), så för variationens skull är det fine-linken som jag har tänkt att beställa. Men...tänk att det så gott som alltid kommer ett men...jag tror att jag skulle riskera att tröttna något på den länkvarianten plus att i och med avsaknaden av halvlänkar och microjustering är det svårt att veta om man får till en riktigt bra passform. Så tanken har varit att köpa med båda länkarna, samt några bra läderband.

Hur som helst...just nu har jag verkligen inga pengar att lägga på en till klocka. Det är redan ett paket på ingående den här eller nästa vecka som anstränger, (spränger), kassan så det är mer eller mindre köpstopp. Men vad händer då...jo, jag sätter mig i bilen och ska åka iväg på en middag men loggar in på KS lite snabbt och ser att @Spincini har lagt ut en säljesanbnons på fine-linken. Tänk, tänk, tänk....jo jag MÅSTE ha länken :) Så iväg med ett snabbt och fåordigt PM då jag ville vara först och se där...lyckan stod mig bi.

Så nu måste jag bara köpa klockan också :) Här lånad bild från nätet. Jag ser verkligen fram mot det där plexi, det är ju alldeles, alldeles fantastiskt.

Sinn103 plesi.jpg

Jag har ju tänkt utöka min Sinn-duo till en trippel och i och med att den modell jag verkligen, verkligen vill ha är vintage och kostar skjortan plus moms, så har jag bestämt mig för 103 St, varianten med plexi och solid baksida. Jag har Sinn´s "vanliga" länk på både U1 och 144 st, (även om den är avsmalnande på 144), så för variationens skull är det fine-linken som jag har tänkt att beställa. Men...tänk att det så gott som alltid kommer ett men...jag tror att jag skulle riskera att tröttna något på den länkvarianten plus att i och med avsaknaden av halvlänkar och microjustering är det svårt att veta om man får till en riktigt bra passform. Så tanken har varit att köpa med båda länkarna, samt några bra läderband.

Hur som helst...just nu har jag verkligen inga pengar att lägga på en till klocka. Det är redan ett paket på ingående den här eller nästa vecka som anstränger, (spränger), kassan så det är mer eller mindre köpstopp. Men vad händer då...jo, jag sätter mig i bilen och ska åka iväg på en middag men loggar in på KS lite snabbt och ser att @Spincini har lagt ut en säljesanbnons på fine-linken. Tänk, tänk, tänk....jo jag MÅSTE ha länken :) Så iväg med ett snabbt och fåordigt PM då jag ville vara först och se där...lyckan stod mig bi.

Så nu måste jag bara köpa klockan också :) Här lånad bild från nätet. Jag ser verkligen fram mot det där plexi, det är ju alldeles, alldeles fantastiskt.

Sinn103 plesi.jpg
Helt rätt! Länken är vacker och den får ju inte riskera att ligga orörd! Nu bara måste du ju köpa 103:an också. Något annat vore en hädelse! Strategi och taktik på hög nivå. :)

Sinn103 plesi.jpg
Grattis! Helt rätt pengar för den!

Sinn103 plesi.jpg
Sinn 103 st är en grym klocka. KÖP!!
Bilder på min gamla.
20160226_080621.jpg

20160225_151504.jpg

Hej!

Marginalerna på Sinn är typ obefintliga, så räkna inte med någon rabatt.

Hej! Just köpt en sinn 556i och det är min första klocka från Sinn, undrar bara ifall det är tänkt att det ska vara lite glapp mellan att kronan skruvas ut och att den windas? Samma fenomen uppstår då jag ställer tiden och undrar helt enkelt ifall detta är normalt eller om det är något fel med klockan? Har en Certina DS action diver med samma urverk och då uppstår inget sådant glapp.

Mvh och tacksam för svar

På läder. Fick aldrig till en bra passform på länk, antingen för tight eller löst. Får ta och köpa till en halvlänk nästa gång. Dock så tycker jag att den är snyggare på läder eller nato.

Ja, vintagelooken i klockan kommer ju bättre till sin rätt med läder. Något speciellt band som du kan rekommendera och som du tycker passade extra bra?
Körde du både Sinn-läder och annat?

Dubbelpostar min nya Sinn.
Sinn 856 b-uhr.
Trevlig klocka, men som var riktigt svår för förra ägaren att få såld. Förstår inte varför.
Halva nypriset för en klocka i nyskick är ett riktigt bra pris. Kul att den är fullproppad med en massa rolig Sinnteknik också.
IMG_20170124_213251.jpg

IMG_20170124_214959.jpg

IMG_20170124_214940.jpg

IMG_20170124_215024.jpg

IMG_20170124_215035.jpg

Gillar läderbandet också, passar bra ihop med färgschemat på urtavlan.

Sinn 856 b-uhr.
Trevlig klocka, men som var riktigt svår för förra ägaren att få såld. Förstår inte varför.
Halva nypriset för en klocka i nyskick är ett riktigt bra pris. Kul att den är fullproppad med en massa rolig Sinnteknik också.
IMG_20170124_213251.jpg

IMG_20170124_214959.jpg

IMG_20170124_214940.jpg

IMG_20170124_215024.jpg

IMG_20170124_215035.jpg

Mycket fin!

Sinn 856 b-uhr.
IMG_20170124_213251.jpg

IMG_20170124_214959.jpg

IMG_20170124_214940.jpg

IMG_20170124_215024.jpg

IMG_20170124_215035.jpg

Stort grattis..den är supercool :) Fick du även med den andra bandet i annonsen? Det passar ju också riktigt bra, men håller helt med om att lädret har en riktigt bra nyans.

Hej! Just köpt en sinn 556i och det är min första klocka från Sinn, undrar bara ifall det är tänkt att det ska vara lite glapp mellan att kronan skruvas ut och att den windas? Samma fenomen uppstår då jag ställer tiden och undrar helt enkelt ifall detta är normalt eller om det är något fel med klockan? Har en Certina DS action diver med samma urverk och då uppstår inget sådant glapp.

Mvh och tacksam för svar
Någon som har koll och kan svara på Mr Pinks fråga?

Tillbaka
Topp