• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Chuck

Patek
2-Faktor
Igen? Visst har du varit där tidigare? Önskar dig en trevlig resa!
Tackar :)
japp blir ett åk med jobbet snart men bäst av allt är ju att få smyga in hos SINN :cigar:

Inte allas kopp av the men Camo U1 lockar lite :angel:
IMG_0050.JPG
 

Björklund

Panerai
Tackar :)
japp blir ett åk med jobbet snart men bäst av allt är ju att få smyga in hos SINN :cigar:

Inte allas kopp av the men Camo U1 lockar lite :angel:
IMG_0050.JPG

Schyst! Blir det factory tour också? De har väl bara öppet nån gång i månaden? Jag missade den tyvärr när jag var nere.
Jag gillar verkligen u1'an med typ desert camo. Det har ju funnits en rad riktigt bra limited-klockor från Sinn!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Schyst! Blir det factory tour också? De har väl bara öppet nån gång i månaden? Jag missade den tyvärr när jag var nere.
Jag gillar verkligen u1'an med typ desert camo. Det har ju funnits en rad riktigt bra limited-klockor från Sinn!

Morr att jag inte förstår mig på något paint-program. Det hade varit kul att se camon med SDR-bezeln, men det finns inte en enda bild på det vad jag kan hitta i alla fall.
 
Så...hemma. Jag föredrar plexi på 103 då den ju har en retrolook och själva essensen i formspråket lika gärna kunde vara 60-tal. Som du själv var inne på väljer många ett vintageband att bära klockan med och då tycker jag att det blir en bättre kombo, samtidigt som det ju är otroligt snyggt att se hur siffrorna morfas av glaset :)
OK, förstår... Lutar mer och mer åt en 103 med plexi nu :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
OK, förstår... Lutar mer och mer åt en 103 med plexi nu :)

Rekommendationen att åka till Erikson kvarstår dock om du bor i eller är åt Stockholmshållet vid tillfälle. Det är ju verkligen något jag har blivit varse...att man kan ha bestämt sig för en modell till 100% men så när man får den på armen är det något som inte klickar. De brukar ha de tre modellerna inne, men det är ju alltid bra att dubbelkolla för säkerhets skull. Du kanske till och med kan få ett morgonmeddelande i tråden av dem med besked vad de har i lager :) Ping @ERIKSON URHANDEL
 
Rekommendationen att åka till Erikson kvarstår dock om du bor i eller är åt Stockholmshållet vid tillfälle. Det är ju verkligen något jag har blivit varse...att man kan ha bestämt sig för en modell till 100% men så när man får den på armen är det något som inte klickar. De brukar ha de tre modellerna inne, men det är ju alltid bra att dubbelkolla för säkerhets skull. Du kanske till och med kan få ett morgonmeddelande i tråden av dem med besked vad de har i lager :) Ping @ERIKSON URHANDEL
Bor tyvärr allt för långt från Stockholm, bor i Shanghai. Tyvärr inga AD här :( Det finns några objekt på Taobao (Kinas ebay) men lite väl höga priser jämfört med Europa. Planen är att beställa från Sinn direkt, skall skicka ett mail till dem och höra om dom skickar till Kina, om dem gör det slipper jag moms :) Det som gnager nu är just det du nämner, det är en sak att se klockorna på bild, skulle verkligen vilja prova dem på armen...
 
Ja båda länkalternativen är helt ok!
Jag gillar båda länkarna. Vet inte vilken jag skulle välja om jag var på väg att handla.
Rice of bedlänken pungslår dig med 90 Euro till iofs...
5562.jpg

En sen reflektion men idag skulle jag välja "Rice-länken". Tycker att den andra länken var något, men bara något, rackig i jämförelse.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En sen reflektion men idag skulle jag välja "Rice-länken". Tycker att den andra länken var något, men bara något, rackig i jämförelse.

Klurigt bara i och med att den saknar microjustering som flera påpekat, och att man måste ha lite tur för att den ska få bra passform. Det skulle ju vara tråkigt att betala extra för något som man inte kan använda sen, om man nu inte är bilhandlare :)

Konstigt att man konstruerar en länk med så få möjligheter att justera, men jag har inte hålla i länken själv och tittat närmre så det kanske är en omöjlighet med tanke på hur länkbitarna ser ut?
 
Klurigt bara i och med att den saknar microjustering som flera påpekat, och att man måste ha lite tur för att den ska få bra passform. Det skulle ju vara tråkigt att betala extra för något som man inte kan använda sen, om man nu inte är bilhandlare :)

Konstigt att man konstruerar en länk med så få möjligheter att justera, men jag har inte hålla i länken själv och tittat närmre så det kanske är en omöjlighet med tanke på hur länkbitarna ser ut?

Ska erkänna att jag inte var medveten om microjusteringarnas icke varande. När den har rätt längd så sitter den som en smäck dock.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Igår ramlade det in ett stort paket med ny klocka som jag skrivit om i Sjöö Sandström-tråden, men också ett mindre paket hittade hit. Det är väl märkligt att man kan bli snudd på lika glad över det lilla som det stora. Tack som bara den till @Sorubim :)

Vad var det då? Jo, ett presskit från Basel -16 som innehöll en folder över de nya modellerna samt en liten usb-minnessticka som utöver lagringsutrymme innehöll en masa spännande info från Sinn om nya modeller, certifieringar samt allmän info bland annat om deras flytt till nya lokaler med nytt show-room och utökning av plats för både tillverkning och urverkstad. Det ska bli riktigt spännande vad det kan generera i form av nya modeller.

fullsizeoutput_a6a.jpeg


IMG_20170127_153255.jpg
IMG_20170127_153317.jpg
IMG_20170127_153340.jpg
IMG_20170127_153402.jpg
IMG_20170127_153457.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Igår ramlade det in ett stort paket med ny klocka som jag skrivit om i Sjöö Sandström-tråden, men också ett mindre paket hittade hit. Det är väl märkligt att man kan bli snudd på lika glad över det lilla som det stora. Tack som bara den till @Sorubim :)

Vad var det då? Jo, ett presskit från Basel -16 som innehöll en folder över de nya modellerna samt en liten usb-minnessticka som utöver lagringsutrymme innehöll en masa spännande info från Sinn om nya modeller, certifieringar samt allmän info bland annat om deras flytt till nya lokaler med nytt show-room och utökning av plats för både tillverkning och urverkstad. Det ska bli riktigt spännande vad det kan generera i form av nya modeller.

fullsizeoutput_a6a.jpeg


IMG_20170127_153255.jpg
IMG_20170127_153317.jpg
IMG_20170127_153340.jpg
IMG_20170127_153402.jpg
IMG_20170127_153457.jpg
Riktigt coolt!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Vill börja med att be om ursäkt för rookiefrågan men hur ser det ut med service på era Sinn? Hur ofta och vad brukar de gå på? Funderar främst på 556 eller 104

Skickade ner min Sinn i November via Eriksson pga ojämn gång. 1000kr för att skicka ner den för kostnadsförslag.
3000kr skulle det gå på fick jag svar i veckan.
Klockan uttagen 2013-06 och ingen service gjord sedan dess.

Edit: Sinn 104st
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tjena @Clark Kent

Ska SINN flytta sin verksamhet till annan ort?

Cheers

Det här är vad jag hittar på deras hemsida och det verkar vara en annan postadress/område än nuvarande. Tänkte också att de kanske stänger helt under en vecka eller så för att flytta kontor, verkstad och produktion. Kan se lite senare om det är mer detaljerad info på minnesstickan.

"New company headquarters in Frankfurt-Sossenheim
The move is scheduled for early 2017. Occupying an area of approximately 7,000 square metres, the new property is a symbol of our company’s prosperity. The company will thus swap the 1,950 square metres currently at its disposal for 4,650 square metres, enabling the expansion of assembly and production areas. This will lead to an increased level of vertical integration. As our watches will also be sold directly in Frankfurt-Sossenheim, customers can look forward to larger showrooms and continued personal customer service."
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Då saknas bara själva klockan då :)

Efter några dagars nagelbitande tack vare PostNord, så dök länken äntligen upp igår. Kul att få klämma lite på fine-linken och det känns som att lås och konstruktion håller sedvanlig Sinn-klass.

IMG_20170131_090115.jpg
IMG_20170131_085823.jpg
Har samma länk till min 903st, snygg och skön! Dock har spännet öppnats ofrivilligt för mig två gånger då knapparna på låset klämts mellan handled och hand. Som tur är så har bara ena sidan öppnats så jag har inte tappat klockan. Kan vara värt att ha i åtanke :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har samma länk till min 903st, snygg och skön! Dock har spännet öppnats ofrivilligt för mig två gånger då knapparna på låset klämts mellan handled och hand. Som tur är så har bara ena sidan öppnats så jag har inte tappat klockan. Kan vara värt att ha i åtanke :)

Aj då, tur ändå att den inte har gått i backen. Planen är att köpa en 103:a med den andra länken och sen komplettera med vintageläder. Tror att jag företrädelsevis kommer att ha den "vanliga" länken, följt av läder och sen fine-linken som lite lyxvariation :) Men det är ju väl värt att tänka på. Nu har jag inte synat låset närmre, men det finns ingen justering man kan göra som gör det trögare?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ni kan andas ut, Sinn Baselworld 2017 är nu bokat. :)

Jag kommer jobba hemifrån hela Basel så att jag inte missar några tävlingar med Sinn-priser :D

Du får gärna fråga hur de tror att flytten till nya lokaler kommer att påverka företaget. Exempelvis om de kommer att öka produktionen eller om de har en plan att utöka design/tech-avdelningen och få fram fler modeller.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kommer jobba hemifrån hela Basel så att jag inte missar några tävlingar med Sinn-priser :D

Du får gärna fråga hur de tror att flytten till nya lokaler kommer att påverka företaget. Exempelvis om de kommer att öka produktionen eller om de har en plan att utöka design/tech-avdelningen och få fram fler modeller.
Bra fråga, tar med mig den!
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Aj då, tur ändå att den inte har gått i backen. Planen är att köpa en 103:a med den andra länken och sen komplettera med vintageläder. Tror att jag företrädelsevis kommer att ha den "vanliga" länken, följt av läder och sen fine-linken som lite lyxvariation :) Men det är ju väl värt att tänka på. Nu har jag inte synat låset närmre, men det finns ingen justering man kan göra som gör det trögare?
Bra fråga, ska kika på min länk imorgon. Glömde, kom även åt låset när jag skulle kasta ut en prilla på motorvägen. Kom åt rutan på något vis så halva spännet öppnade sig när jag hade handen UTANFÖR bilen :nailbiting:. Var helt skakig i flera minuter efteråt!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bra fråga, ska kika på min länk imorgon. Glömde, kom även åt låset när jag skulle kasta ut en prilla på motorvägen. Kom åt rutan på något vis så halva spännet öppnade sig när jag hade handen UTANFÖR bilen :nailbiting:. Var helt skakig i flera minuter efteråt!

I sådana lägen är det ändå en välsignelse att det finns drulleförsäkringar :) Blev tvungen att googla lite bilder på 903:n nu, jäklar vilken fin tavla.
 
Topp