En dykare från ett, från början iaf, italienskt klockmärke.682, vad är det!?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En dykare från ett, från början iaf, italienskt klockmärke.682, vad är det!?
Aha jag trodde det var en ny Sinn ;-)En dykare från ett, från början iaf, italienskt klockmärke.
682, vad är det!?
Tack för alla förtydligandenDet är en såndär Italiensk klocka där alla modeller ser exakt likadana ut @Moorflax
Nä då...skämt åsido så var det svar till Moorflax på frågan om jag inte skulle skaffa Panerai. 682 är en av deras dykarmodeller.
EDIT: Skumt, gick direkt till @Aquastaren ´s meddelade från notislistan och då syntes inte ditt svar @Moorflax
EDIT 2: Ser nu att det berodde på att det visst var på en ny sida. Man kanske skulle gå och lägga sig igen
Nu är UXen tillbaka efter att ha lånats av farsan i ett par veckor!
Vad var det du hade gjort nu då? Var det nåt med låset?U1 special version
Edit: Märkte nu att när man tittar på mobilen är det svårt att se vad som är ändrat
Vad var det du hade gjort nu då? Var det nåt med låset?
Bra där!Du får zooma in på tavlan Jag har kommit upp i åren där datumvisningen på U1 är i minsta laget. Så jag provade med en liten ram för att göra det en smula tydligare. Ons, jag har inte lackat tavlan utan det är gjort i datorn. Men jag tycker att det blev riktigt snyggt. Föredrar generellt ram runt datumfönster och tycker tex att när de tog bort det på Omega 8500 så försämrade man tavlan.
Bra där!
Gillar moddar som är svåra att se.
Gjorde du det själv eller lämnade du in den?
Han gillar den, speciellt effekten av oljan och att den har så sjukt bra läsbarhet (har ser praktiskt taget lika illa som en mullvad på nära håll). Han tycker dock att den är i det största laget. Men trots det funderar han på att köpa den av mig då jag går i säljtankar Han har känt till Sinn sedan ett antal år tillbaka men det har först varit på senare år som han börjat få upp ögonen för dem, och det var nog när han fick se UXen för första gången.Vad tyckte pappa då? Kände han till Sinn sedan tidigare eller var det en ny bekantskap för honom?
Aha!Det är alltså inget gjort med tavlan på riktigt utan bara ritat i dator Men jag skulle verkligen kunna tänka mig att gå vidare med modden på riktigt. Frågan är bara vem man kan anlita för ett sådant jobb.
Aha!
Det borde ju vilken urmakare som helst fixa?
Skulle ju hellre täcka för det där hålet helt och hållet!
Försökte betala för att slippa det men det blev nobben ändå :/Ja, hade Sinn inte tagit över 20.000sek för att tillverka en tavla utan datumfönster hade jag redan haft en
Mmm... de håller hårt på sitt. Vilket säkert är bra iofs.Försökte betala för att slippa det men det blev nobben ändå :/
Försökte betala för att slippa det men det blev nobben ändå :/
Det var precis det som inte gickDu kan få ta över mitt erbjudande. Bara att slanta upp 2.000€ och sen är tavlan utan datum din
Det var precis det som inte gick
Mjo, jag kände till det erbjudandet sedan tidigare och försökte först med det och hörde mig även för vad det kunde tänkas kosta att köpa loss en hel serie tavlor. Men de var inte intresserade av varken eller oavsett.Jag är nog lite otydlig Jag har alltså ställt frågan, och har fått ett pris om det är så att jag vill ha en tavla utan datum. Det priset är det facila 2000€, (eller om det var ytterligare några hundra euro, minns inte exakt). Nu var det ett tag sedan i och för sig, så det är möjligt att erbjudandet inte längre gäller. Oavsett så är det orimligt dyrt.
Det är skruvar så det kan man göra själv om man vill.Någon som vet om en AD kan byta bezel från silver till svart på en Sinn UX och hur mycket det skulle kosta? Nyfiken.
Tack för info!Det är skruvar så det kan man göra själv om man vill.
Minns inte priset men ca 3k för en ny bezel låter bekant?
Gjorde det precis. 3200:-Någon som vet om en AD kan byta bezel från silver till svart på en Sinn UX och hur mycket det skulle kosta? Nyfiken.
Ok! Då vet jag, tack!Gjorde det precis. 3200:-
Blev jävligt sugen på att beställa ett sådant här till min framtida Sinn UX https://www.christopherward.eu/black-webbing-strap
Lite dumt att det är från CW kanske men grymt snyggt är det ju.