• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Gummi var det ja. Provade med länk i butik men det föll mig inte i smaken.. Jag hade på mig min speedy .005 (med tillhörande länk, kan ej ref) när jag klev in och gillade den länken mer än UX'ns så tanken blev att vill jag köra länk så får det bli med speedyn. Efter en sommar full med bad så känns gummi fortfarande lika rätt!
20180913_154359.jpg
20180913_154350.jpg
20180913_154341.jpg
20180913_154332.jpg

Kan inte heller bedöma skicket men oj, vad mysig den där är!

Ångrar djupt att jag inte slog till på en tidigare som både hade Breitling-märkt verk samt krona. Det är ju verkligen en klocka som vittnar om en extremt turbulent tid inom klockindustrin. Den här 903 har nyligen varit på service, men säljaren har tyvärr inga bilder på verket och vill inte öppna upp den så jag vet inte mer än att det är ett V7740 inuti...hur det är märkt får bli en överraskning. Kronan borde vara S-märkt men kan ju ha blivit utbytt och det går väl alltid att försöka leta reda på en ny...ingen deal-breaker hur som helst.

Att den är polerad och fixad är ju ingen tvekan, men satan vad trevlig den är. Absolut inget nedslitet ex. Fin och bra form. Inte många 7806-case som är så fina idag. :)

Tack! :) Jag har inget problem med polerade ex så länge de har kvar sin ursprungsform. Vad tror du om kronan? Jag gissar att den kan ha blivit utbytt, (hände enligt säljaren inte nu när det var på service), men är den rätt i övrigt med storleken?

256an som är så fin? Hur mycket har du tänkt dig för den?

Sitter och klurar nu. Den är rätt så svårprisad, speciellt med tanke på boxen man troligtvis aldrig hittar igen.

Förresten, borde inte Sinn ge oss något nytt snart? Nu har de väl bott in sig i de nya lokalerna så åtminstone något litet innan nästa Basel skulle vara kul.

SI-170HB.jpg
Hej på er. Jag snubblade över denna Sinn 356 Sa pilot II när jag surfade på nätet. Är det någon äger eller har ägt denna version med kopparfärgad tavla och som kan säga något om den? Såg väldigt fin ut på bilderna och fick mig att vilja sälja min 103 a sa b till förmån för denna.

SI-170HB.jpg
Hej på er. Jag snubblade över denna Sinn 356 Sa pilot II när jag surfade på nätet. Är det någon äger eller har ägt denna version med kopparfärgad tavla och som kan säga något om den? Såg väldigt fin ut på bilderna och fick mig att vilja sälja min 103 a sa b till förmån för denna.

Jag ska förbi Erikson senare idag alternativt imorgon. Kan se om den finns inne och i sådana fall ta några handledsbilder.

Tillbaka
Topp