Det känns kanske en smula orättvist att jämföra 556 med Tudor och hoppas på samma nivå av finish
CW är ju erkänt bra bang for the buck, åtminstone de modeller som syns på Klocksnack. Har dock inte ägt någon själv så har svårt att uttala mig. Men även om man går på Sinn U1, UX, Exm3 med flera, så har de samma typ av bearbetning på boetterna och saknar de detaljer du efterfrågar. Däremot är de fullspäckade med teknik och material i boetter som är så stryktåligt att de kommer se nya ut även efter den stora zombie-apokalypsen. Så om olika borstningar på ytorna och lite mer bling är vad man letar efter och vill köpa Sinn är tex 103 St Sa ett bättre alternativ eller Finansdistrikts-klockorna.
Om du läser i tråden så ser du också att den vanligast förekommande kritiken mot Sinn är just låset som många, även jag, anser vara den svagaste punkten. I övrigt så får du ett Top Grade-verk, en fantastisk tavla, en beater med väldigt bra mått och som du inte har några egentliga begränsningar att använda och som gör sig riktigt bra på nato, läder och gummi. Det jag kan råda dig till och som en del har gjort för att få en bättre känsla i länken är att byta till något grövre bandstift. Angående glipa mellan lås och länk så tycker jag att du ska höra av dig till Sinn, det låter ju en smula märkligt men posta gärna bilder på det så att övriga 556-ägare kan jämföra. Det kan ju vara så att du har fått ett dåligt ex.
Angående realistiska inlägg så handlar ju det mesta med vårt intresse om tycke och smak, så man får ta det som skrivs med en nypa salt och göra sin egen bedömning
Jag har faktiskt inte upplevt det här i tråden fenomenet med att höja klockan och sen lägga ut den på köp&sälj, (som man annars ser med jämna mellanrum).