• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
@ironcastle du som har 103 st sa på armen på dina bilder. Vad har du för tankar om den modiga tjockleken på 17mm? Tycker att den varianten är snyggare (hör jag skriket av alla akrylälskare därute?!) men den är ju rejält tjockare än 103 st. Tankar om detta?
Tackar som frågar men den är rätt fin. :)
20180918_163138.jpg

20180918_164714.jpg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Sen kommer ju pengafrågan in i bilden, i jämförelsen. Strax över 23kkr för 103 st sa på Erikson vs 18-19kkr för akrylvarianten (båda med finelink) är ju lite skillnad. Kostnaden för Sa- varianten börjar ju sakta krypa upp mot beggad speedmasternivå. Hur tusan ska man resonera där?
Det stämmer bra. Jag tycker 103an är en riktigt trevlig klocka, särskilt med plexi, och påminner ändå en del om Speedyn både utseendemässigt och hur den bärs.

Den stora skillnaden, imo, är höjden. 103an är och upplevs lite tjockare. Båda är dock riktiga kameleonter som passar på alla typer av band, så de blir ju rätt mångsidiga. Nato, läder, länk, bundläder (usch), you name it.

Tog nog aldrig nån bild med klockorna jämte varandra, men lägger upp två wristshots så kan man se hur de bärs på min 18 cm handled.
IMG_0518.jpg
20180531_112456.jpg
@ironcastle du som har 103 st sa på armen på dina bilder. Vad har du för tankar om den modiga tjockleken på 17mm? Tycker att den varianten är snyggare (hör jag skriket av alla akrylälskare därute?!) men den är ju rejält tjockare än 103 st. Tankar om detta?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
@ironcastle du som har 103 st sa på armen på dina bilder. Vad har du för tankar om den modiga tjockleken på 17mm? Tycker att den varianten är snyggare (hör jag skriket av alla akrylälskare därute?!) men den är ju rejält tjockare än 103 st. Tankar om detta?
Jo den är rätt tjock, det är den.
Men stör det ? Nu har jag väl förvisso vant mig eftersom jag haft den nåt år iaf.
Men länken ansluter högt upp på boetten vilket jag tycker gör att den inte känns så hög. Vidare är glaset på undersidan välvt vilket medför att den inte klibbar fast som andra med glasbaksida gör. Hela klockan blir lite bullig i sin form vilket är rätt mysigt.
Har inte haft nån speedmaster och inte heller plexivarianten så jag har ingen bra referens, men stör det mig att den är tjock?
Nej, det skulle jag inte säga. Tvärt om är det en del av charmen med den i mina ögon. Dessutom är det ju en kronograf.
Inget riktigt tydligt svar, men proportionerna i den känns rätt, tycker jag.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Då är den äntligen här, Sinn 903 från ca 79/80. Det var då som Helmut Sinn köpte maskiner, lager och rätten att fortsätta tillverkningen från Breitling. Den här är relativt ovanlig med sitt raka, röda datum men det finns ännu ovanligare som har Breitlingmärkt krona och urverk men med Sinn-tavla. Men jag är otroligt nöjd och för någon som aldrig riktigt har fastnat för Navitimer-stuket är jag nyfrälst :)

Den är nyservad och kom på ett brunt Sinn-läder med spänne och ett oanvänt svart Sinn-band och viklås.

IMG_20180921_123604.jpg
IMG_20180921_123454.jpg
IMG_20180921_120956.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Då är den äntligen här, Sinn 903 från ca 79/80. Det var då som Helmut Sinn köpte maskiner, lager och rätten att fortsätta tillverkningen från Breitling. Den här är relativt ovanlig med sitt raka, röda datum men det finns ännu ovanligare som har Breitlingmärkt krona och urverk men med Sinn-tavla. Men jag är otroligt nöjd och för någon som aldrig riktigt har fastnat för Navitimer-stuket är jag nyfrälst :)

Den är nyservad och kom på ett brunt Sinn-läder med spänne och ett oanvänt svart Sinn-band och viklås.

IMG_20180921_123604.jpg
IMG_20180921_123454.jpg
IMG_20180921_120956.jpg
Riktigt bra! Stort grattis!
Skönt också med en kronograf som är nyservad. Kan kosta en slant annars :rolleyes:
 

mega

Rolex
Då är den äntligen här, Sinn 903 från ca 79/80. Det var då som Helmut Sinn köpte maskiner, lager och rätten att fortsätta tillverkningen från Breitling. Den här är relativt ovanlig med sitt raka, röda datum men det finns ännu ovanligare som har Breitlingmärkt krona och urverk men med Sinn-tavla. Men jag är otroligt nöjd och för någon som aldrig riktigt har fastnat för Navitimer-stuket är jag nyfrälst :)

Den är nyservad och kom på ett brunt Sinn-läder med spänne och ett oanvänt svart Sinn-band och viklås.

IMG_20180921_123604.jpg
IMG_20180921_123454.jpg
IMG_20180921_120956.jpg
Grattis! Superläcker. Kul att alla visarna i subdialsen är olika. Är det plexi?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Grattis! Superläcker. Kul att alla visarna i subdialsen är olika. Är det plexi?

Nej, det är inte plexi. Hm, eller? @JensBP Det känns verkligen inte så när man tar på det och tavlan morfas ju inte i vinkel...men det kanske bara är tunnare än på mina kronografer.

Jag reagerade på att kronograf-sekunden är oerhört spröd och delikat. Man får vara stadig på handen som uris :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nej, det är inte plexi. Hm, eller? @JensBP Det känns verkligen inte så när man tar på det och tavlan morfas ju inte i vinkel...men det kanske bara är tunnare än på mina kronografer.

Jag reagerade på att kronograf-sekunden är oerhört spröd och delikat. Man får vara stadig på handen som uris :)
Ascool grattis!
Alla 7806 är iallafall plexi. Jag tror den är plexi. Navitimer-plexi är inte speciellt tjocka.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ascool grattis!
Alla 7806 är iallafall plexi. Jag tror den är plexi. Navitimer-plexi är inte speciellt tjocka.

Tack :) Då borde det rimligtvis vara plexi även på min. Är ruskigt nyfiken att öppna den, men får ge mig till tåls till nästa gång jag åker förbi Robert. Jag är hyfsat säker på att åtminstone baklocket är Breitling-märkt på insidan.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tack :) Då borde det rimligtvis vara plexi även på min. Är ruskigt nyfiken att öppna den, men får ge mig till tåls till nästa gång jag åker förbi Robert. Jag är hyfsat säker på att åtminstone baklocket är Breitling-märkt på insidan.
Kan du inte luppa tavlan och se om det finns något spår av övermålad breitling-logo och twinjet under Sinn?
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Då är den äntligen här, Sinn 903 från ca 79/80. Det var då som Helmut Sinn köpte maskiner, lager och rätten att fortsätta tillverkningen från Breitling. Den här är relativt ovanlig med sitt raka, röda datum men det finns ännu ovanligare som har Breitlingmärkt krona och urverk men med Sinn-tavla. Men jag är otroligt nöjd och för någon som aldrig riktigt har fastnat för Navitimer-stuket är jag nyfrälst :)

Den är nyservad och kom på ett brunt Sinn-läder med spänne och ett oanvänt svart Sinn-band och viklås.

IMG_20180921_123604.jpg
IMG_20180921_123454.jpg
IMG_20180921_120956.jpg
Härligt, grattis bra start på helgen.
 
Topp