snajgel
Silver
Galet bra kombo!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Galet bra kombo!
Det är helt ok!Sorry för dubbelpost från "Dagens" och jag försöker verkligen undvika det, men jag tyckte att det blev en så mysig bild med solen som lyfter fram "Made in Germany"-texten så jag ville posta i rätt tråd också
Försöker få mig själv att gilla mer färg. Går inte så bra...
Här kommer en jämförelse mellan U1 och 103 st.
Som sagt så är den modellen av 103 jag har tunnast av 103 modellerna 15,5 mm mot 17mm, detta pga plexi och avsaknad av glasbaksida. U1 är 14,3 mm.
Ni får leva med att U1an är lite skräpig, jag håller på att hantverka och då är U1 ett givet val av klocka.
Hoppas detta hjälper.
/i
Det där lät inte övertygandeJag kan eventuellt tänka mig att avyttra min Tachy 103:a för en billig penning. Har blivit svårt sugen på annat. Fortfarande Sinn såklart om någon trodde annorlunda
Jag kan eventuellt tänka mig att avyttra min Tachy 103:a för en billig penning. Har blivit svårt sugen på annat. Fortfarande Sinn såklart om någon trodde annorlunda
Du är ju helt dum i huvudet! Du får väl spara ihop till det du vill ha som alla andra.Jag kan eventuellt tänka mig att avyttra min Tachy 103:a för en billig penning. Har blivit svårt sugen på annat. Fortfarande Sinn såklart om någon trodde annorlunda
Jag börjar ana oråd...Du är ju helt dum i huvudet! Du får väl spara ihop till det du vill ha som alla andra.
Tänk om, tänk rätt!
Vill också helst ha fullset egentligen, men har inte heller några pengar. Hatar att älska klockor när jag är 16 ska sommarjobba så då blir det en Sinn, men inte innan dess tyvärr. Haha, sover aldrig längre än till 11!Synd att man är en sådan fullsets-vurmare, men jag hade saknat boxar mm för mycket. Men jag pingar @AdrianO om man är vaken vid den här tiden i den åldern
Men hallå, tänk såhär istället "-Yes, jag är bara 16, har hela livet framför mig att köpa klockor"Vill också helst ha fullset egentligen, men har inte heller några pengar. Hatar att älska klockor när jag är 16 ska sommarjobba så då blir det en Sinn, men inte innan dess tyvärr. Haha, sover aldrig längre än till 11!
Jo så tänker jag också ibland, sen är det också en fördel eftersom jag vill köpa klockor så ska jag börja jobba nu redan som 16åring vid sidan av gymnasiet. och det hade jag inte gjort om jag inte vore intresserad av klockor!Men hallå, tänk såhär istället "-Yes, jag är bara 16, har hela livet framför mig att köpa klockor"
Så kan man ju inte tänka. Det är ju NU man vill ha prylarna, inte om hundra årMen hallå, tänk såhär istället "-Yes, jag är bara 16, har hela livet framför mig att köpa klockor"
Det är skillnad mot oss gamlingar som bara har typ hälften kvar...
Lyssna på detta (ifall du ej hört det förut) @AdrianO !Så kan man ju inte tänka. Det är ju NU man vill ha prylarna, inte om hundra år
Sorry för dubbelpost från "Dagens" /.../
Lyssna på detta (ifall du ej hört det förut) @AdrianO !
Sök sedan ALF
Du kommer förstå vad det är när du lyssnat färdigt...
Före:
Efter:
Vad säger ni? Personligen är jag inte helt övertygad än. Jag tror iofs att det blir snyggare med tiden.
@ERIKSON URHANDEL
Hmm... Gillade förbilden mer.Före:
Efter:
Vad säger ni? Personligen är jag inte helt övertygad än. Jag tror iofs att det blir snyggare med tiden.
@ERIKSON URHANDEL
Hmm... Gillade förbilden mer.
Du har mina två favvoSinn, lyllo dig
Här kommer en jämförelse mellan U1 och 103 st.
Som sagt så är den modellen av 103 jag har tunnast av 103 modellerna 15,5 mm mot 17mm, detta pga plexi och avsaknad av glasbaksida. U1 är 14,3 mm.
Ni får leva med att U1an är lite skräpig, jag håller på att hantverka och då är U1 ett givet val av klocka.
Hoppas detta hjälper.
/i
Före:
Efter:
@ERIKSON URHANDEL
Jag putsade försiktigt in lite svart skokräm med tandborste och duk. Blev helt ok om man önskar ett mörkare brunt band. Lukten försvinner inom ett dygn.Jag får nog hålla med de andra att jag föredrar band nr 1, men håller även med om att det kan bli riktigt bra med lite slitning.
Sen är det ju alltid så att det blir större kontraster på bild när man lägger klockan platt och man ser mer band än klocka, än när man har den på armen och man tvärtom ser mer klocka än band.
Dra mig baklänges...det där är ju precis vad jag menade tidigare i tråden!!! Väl detektivat på min ära
EDIT: Så jäkla smart....bund men utan att det bygger höjd.
EDIT 2: Jag tror snarare att klockan kommer att upplevas som lägre i och med att bund-strapen har sin volym.