• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vill bara slå ett slag för Sinn's läderband. Jag skulle kalla det "bund-light" då det påminner om bund i uppbyggnaden med olika lager men där den nedre delen fäster i bandstiften istället för att gå under klockan. Det är även vattentåligt, eller vattentätt i en direktöversättning men jag har inte satt mig in i hur det egentligen fungerar...det får bli ett mail till Sinn angående detta. Det börjar så smått att mjukna men det behöver nog ytterligare en veckas användning för att bli riktigt följsamt. Men på det hela ett väldigt trevligt band med fina detaljer. Minns inte exakt pris, men ca 1.200sek om jag inte är helt ute och cyklar.

IMG_20170329_100336.jpg
IMG_20170329_100356.jpg
IMG_20170329_100237.jpg
IMG_20170329_100411.jpg
IMG_20170329_100642.jpg
IMG_20170329_100718.jpg
IMG_20170329_100620.jpg
Wasserfest är enligt Google translate "Vattentät".
Är väl någon impregnering eller liknande misstänker jag.
Snyggt är det hur som helst!

Tack, det där är hyperintressant! Är sugen på två av dessa! :hungry:
Såg även att det fanns en Bell & Ross/Sinn som såg trevlig ut. Dock skadad krona och kronhals.

IMG_0833.JPG
Ser helgrym ut, kul med "swiss made" texten också, det innebär väl en 90-tals 103:a från Helmut Sinn-eran? Lite synd att B&R-loggan liknar B&W-loggan (för oss som minns varuhuskedjan med billiga prylar!).

Bilagor

• B&W.png
    B&W.png
    24.1 KB · Visningar: 13
IMG_3007.JPG

Tänkte att jag kan lägga in en nyhet från Baselworld här också.

IMG_3015.JPG

EZM12: Framtagen tillsammans med och för räddningspersonal. Massvis av tidmätningsfunktuoner via inre roterbar samt via yttre vridring. Fuktampull integrerad i kronan (ny funktion).

Klockan har även fått en lätt avtagbar vridring samt band som är lätta att ta av så att man enkelt kan rengöra klockan.

IMG_3012.JPG
IMG_3016.JPG
IMG_3019.JPG
IMG_3020.JPG
IMG_3030.JPG
IMG_3031.JPG

IMG_3011.JPG

Priset blir €3250 har jag för mig.

IMG_3007.JPG

Tänkte att jag kan lägga in en nyhet från Baselworld här också.

IMG_3015.JPG

EZM12: Framtagen tillsammans med och för räddningspersonal. Massvis av tidmätningsfunktuoner via inre roterbar samt via yttre vridring. Fuktampull integrerad i kronan (ny funktion).

Klockan har även fått en lätt avtagbar vridring samt band som är lätta att ta av så att man enkelt kan rengöra klockan.

IMG_3012.JPG
IMG_3016.JPG
IMG_3019.JPG
IMG_3020.JPG
IMG_3030.JPG
IMG_3031.JPG

IMG_3011.JPG

Priset blir €3250 har jag för mig.

Utan bezelringen och med det orangea gummit ser den nästan hårdast ut :)

Jag tycker att det är ett konsekvent och i viss mån även modigt släpp. Konsekvent i avseende att de fortsätter leverera klockor som har funktion ända uti tåspetsarna och modigt då jag gissar att man redan har kalkylerat med att det inte kommer bli någon extrem storsäljare. Däremot för att ytterligare förstärka tooligheten hos Sinn är den ju oslagbar.

IMG_3028.JPG
IMG_3029.JPG

Ny tavelfärg på 104.

Jag tycker att det är lite synd att man "bara" har släppt en ny tavla. Jag tror att den absoluta majoriteten tänker - Aha, alternativ till sommarklocka.
Vad enkelt det hade varit att sockra dealen och exempelvis smyga ner ett vitt nato eller liknande i lådan, och sen tryckt på sommarvinkeln. Det hade inte kostat Sinn många kronor, men bidragit med ytterligare bilder i flödet och så allt snack på det, och vips hade man till och med gått plus på affären.

Rent allmänt är tillverkarna rätt fega med just (kanske i en lekmans ögon) enkla knep att få till variation på basmodellerna, saknar grå / blå / bruna urtavlor:cigar:

Rent allmänt är tillverkarna rätt fega med just (kanske i en lekmans ögon) enkla knep att få till variation på basmodellerna, saknar grå / blå / bruna urtavlor:cigar:

556 I finns i brunt och det finns en på forumet....otroligt vacker tavla. Det är inget datum som på den vanliga men jag antar att det beror på att man ville få den så harmonisk som möjlig i och med sunburst-effekten. Men jag håller med om det kunde finnas en större bredd i urvalet generellt.

c197d3273fbe5c0cd238e758ca7a9d1f.jpg

556 M.jpg

Småförvirrad citering? :p

Inte beställt någon buss än. Väntar på bekräftelsemail med betalningslänk på kniven, verkar som att kundtjänsten har att göra. Eller så har det fastnat i något skräpfilter, ger dom några dagar till.

:D

Haha...lästa med ena ögat och slår in paket med andra...trodde det var kniven som efterfrågades, men ser nu att det ju var bussen :D

Sinn har lagt upp manualen till nya EZM 12. Litet spännande, faktiskt :)
http://www.sinn.de/en/Download/Bedienungsanleitung/engl/Sinn_B_EZM12.pdf

Tack för att du delade...spännande läsning :)

Noterar att Sinn själva skriver ut att det är ett längre serviceintervall på klockor med AR-teknologin. Detta diskuterades ju tidigare i tråden och det rådde delade meningar om detta och att det bara var DIAPAL som förlängde serviceintervallet. Däremot står det inte hur länge det förlänger mer än att de lämnar en förlängd garanti till 3 år där 2 år är standard och DIAPAL har 5 års garanti.

"Longer service intervals
The sophisticated Ar-Dehumidifying Technology considerably slows the aging process of the watch’s inner workings and keeps the movement functioning properly for longer. That is why we issue a three-year warranty on all our watches featuring Ar-Dehumidifying Technology. When the drying capsule is saturated, as indicated by a deep blue colour (refer to picture on the right side), we recommend you have it exchanged so you can continue to enjoy all the advantages of the Ar-Dehumidifying Technology (enhanced reliability, longer intervals between maintenance).
"

Tack jag har förhoppningar men man får ju inte gå helt bananas. Det är trots allt 20% slagavgift.

Ja, det är lätt att dras med i stunden också och buda högre än vad man egentligen hade tänkt från första början.
Jag blev nästan mest förtjust i den Bell & Ross som du länkade till, men i och med att det är svårt att säga hur tillgången är på reservdelar blir det ju något av en chansning. Har lite för många ej fungerande klockor som behöver omvårdnad som det är redan :)

wp_ss_20170401_0002.png
Svårt att sova och surfar runt på WUS.
Dena U1professional ser ju trevlig ut. Ska enligt uppgift ha släppts till Basel i år.
Den 21 mars skrev cgsshorty detta:
"New Sinn U1 Professional
As some of you know I have been working on a U1 LE with WatchBuys for what feels like an eternity. In reality it has been about two years. Sinn will announce their new BaselWorld releases this Wednesday, and one of those watches will be the Sinn U1 Professional.
Our goal for this new Sinn U1 Professional was to create a U1 worthy of the name Professional, while at the same time simplifying the design for outstanding legibility (in fact many design elements from the original Sinn EZM 1 served as an inspiration for this watch.)
We also took feedback from other forum members and WatchBuys customers to create this watch.
I can’t post the full picture until Wednesday, but for now here’s a preview showing one of the most requested features on the U1 which is part of this watch. Take a good look at the picture and you will see this feature.
This watch will be a limited edition of 100 pieces for North America and you will be able to select your specific serial number"

wp_ss_20170401_0003.png

Ser du skillnaderna mot en vanlig U1:a? :)
Behöver jag tillägga att jag vill ha denna? :D

wp_ss_20170401_0002.png
Svårt att sova och surfar runt på WUS.
Dena U1professional ser ju trevlig ut. Ska enligt uppgift ha släppts till Basel i år.
Den 21 mars skrev cgsshorty detta:
"New Sinn U1 Professional
As some of you know I have been working on a U1 LE with WatchBuys for what feels like an eternity. In reality it has been about two years. Sinn will announce their new BaselWorld releases this Wednesday, and one of those watches will be the Sinn U1 Professional.
Our goal for this new Sinn U1 Professional was to create a U1 worthy of the name Professional, while at the same time simplifying the design for outstanding legibility (in fact many design elements from the original Sinn EZM 1 served as an inspiration for this watch.)
We also took feedback from other forum members and WatchBuys customers to create this watch.
I can’t post the full picture until Wednesday, but for now here’s a preview showing one of the most requested features on the U1 which is part of this watch. Take a good look at the picture and you will see this feature.
This watch will be a limited edition of 100 pieces for North America and you will be able to select your specific serial number"

wp_ss_20170401_0003.png

Ser du skillnaderna mot en vanlig U1:a? :)
Behöver jag tillägga att jag vill ha denna? :D

Lägg din nu ;)

Datum, färg på bezelinlägg och sekundvisaren. Något mer??

Tillbaka
Topp