• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

08D8FB20-FA51-4FEA-B1A7-5D0A7BD7C23D.jpeg
Har av någon ofattbar anledning missat den här tråden... Sjukt med tanke på att min beater sedan 2015 har varit denna juvel. Älskar klockan och kommer faktiskt aldrig att släppa den - helt enkelt en ”riktig” keeper! Köptes såklart med länk, men har mest suttit på silikon (OEM som tyvärr pajade), konjak (MJLeather - bra skit!) samt bandet på bilden (Hirsch Ranger).
Var förbi Erikson häromdagen och klämde på en sån :).

Riktigt trevlig! Bara att lyfta på hatten att du haft den så länge utan att flippa. :pompus:
Japp, den är riktigt bra!! Minns att jag egentligen var ute efter 356:an, men att den kändes för liten där och då. Det som är grymt med 358:an är att den både känns och bärs som en 40-41 mm - personlig sweet spot :)

Japp, den är riktigt bra!! Minns att jag egentligen var ute efter 356:an, men att den kändes för liten där och då. Det som är grymt med 358:an är att den både känns och bärs som en 40-41 mm - personlig sweet spot :)
Ah. Den jag kollade var 356an.

Appropå. Killen i butiken (inte Richard) sa att den var tegimenterad (den bead blastade). Men det är den ju inte alls... Bakläxa!

Ah. Den jag kollade var 356an.

Appropå. Killen i butiken (inte Richard) sa att den var tegimenterad (den bead blastade). Men det är den ju inte alls... Bakläxa!
Förståeligt, det är väl bara proportionerna som är skillnaden ;)

Ja, det var märkligt. Mig veterligen har 35X aldrig funnits i en tegimenterad version. Mänskligt att fela och butiken kommer alltid få mitt hyll för att de tog in Sinn.

Börjar bli dags för en service snart (verket har börjat rassla så där oskönt) och undrar om någon har passat på att få boetten utbytt? Är det ens möjligt? I serviceprislistan hittar jag endast rekond.

Behålla verket o byta boetten? Ovanlig åtgärd... Är den utsliten? :D
Ja, kutym är väl ändå att verket får sig en omgång? Byta ut det låter som en dyr (o)vana ;).

I mitt fall har boetten åkt på en drös med smällar som jag gissar blir svåra att få bort. Om möjligheten finns vore det smutt att få tillbaka en klocka som är nära nyskick (har aldrig gått igång på patina-grejen och att diverse skavanker är något positivt).

Ja, kutym är väl ändå att verket får sig en omgång? Byta ut det låter som en dyr (o)vana ;).

I mitt fall har boetten åkt på en drös med smällar som jag gissar blir svåra att få bort. Om möjligheten finns vore det smutt att få tillbaka en klocka som är nära nyskick (har aldrig gått igång på patina-grejen och att diverse skavanker är något positivt).
Oki, visst är det också ovanligt att byta verket men det händer ju ibland. Särskilt för quartz. Att byta boetten har jag dock aldrig hört talas om. Det kanske går men det känns lite som att om verket behöver service och boetten behöver bytas så ligger vi nära att köpa ny klocka...:)..

Oki, visst är det också ovanligt att byta verket men det händer ju ibland. Särskilt för quartz. Att byta boetten har jag dock aldrig hört talas om. Det kanske går men det känns lite som att om verket behöver service och boetten behöver bytas så ligger vi nära att köpa ny klocka...:)..
Nej, så illa är det inte. Skicket är okej. Blir bara väldigt nyfiken på vad en ny boett skulle gå loss på med tanke på att Sinn vill ha några tusen för en rekond, som man ju faktiskt inte har den blekaste om hur resultatet blir. Får höra med Erikson.

Nej, så illa är det inte. Skicket är okej. Blir bara väldigt nyfiken på vad en ny boett skulle gå loss på med tanke på att Sinn vill ha några tusen för en rekond, som man ju faktiskt inte har den blekaste om hur resultatet blir. Får höra med Erikson.
Återkom gärna med uppgift. Intressant att veta faktiskt hur dom ser på det o vad det skulle kosta!

Nu börjar dra ihop sig för tyska dagar i Stockholm, Rammstein och Sinn. På onsdag åker jag till Eriksons Ur vid 11-snåret. Den som vill ta en fika/lunch/öl i närheten kan väl skicka ett PM.
@rm83 @engst
Tyvärr inte på plats i Kungl. Hufvudstaden förrän lite senare i eftermiddag. Hade annars varit förträffligt trevligt!

_20190814_075745.JPG

UX får följa med på konsert ikväll :)
Snyggt! Själv jobbar jag tysk-franskt tema med 757 UTC + MN-strap:
20190814_103815.jpg

Jag vill se bilder på några schyssta Sinn:ar imorgon!
En del drar till Mecka och Medina andra åker på vallfärd till Stockholm och Sundbyberg.
Igår: Dunder och brak och stora känslor... Rammstein
IMG_20190814_234422.jpg

I förmiddags, Sundbyberg
IMG_20190815_164347.jpg

IMG_20190815_105109.jpg
IMG_20190815_105222.jpg
IMG_20190815_105327.jpg

En 104:a får det bli nån gång men då en vit. U1 var ju en rejäl bit men nu står den också på vill-ha-listan. Som förväntat var det ju toppenservice i butiken. Tack för det @ERIKSON URHANDEL
Sen bar det av till Rob Engström och Franks ur också men det får bli i andra trådar.

Senast ändrad:
En del drar till Mecka och Medina andra åker på vallfärd till Stockholm och Sundbyberg.
Igår: Dunder och brak och stora känslor
IMG_20190814_234422.jpg

I förmiddags, Sundbyberg
IMG_20190815_164347.jpg

IMG_20190815_105109.jpg
IMG_20190815_105222.jpg
IMG_20190815_105327.jpg

En 104:a får det bli nån gång men då en vit. UX var ju en rejäl bit men nu står den också på vill-ha-listan. Som förväntat var det ju toppenservice i butiken. Tack för det @ERIKSON URHANDEL
Sen bar det av till Rob Engström och Franks ur också men det får bli i andra trådar.
Hur var EZM:en? Den tycker jag ser sjukt snygg ut och verkligen en klocka jag vill ha:)

Edit: Glömde säga tack till snygga bilder också:D

Senast ändrad:
Hur var EZM:en? Den tycker jag ser sjukt snygg ut och verkligen en klocka jag vill ha:)

Edit: Glömde säga tack till snygga bilder också:D
Den är ju riktigt bra. Samma boett som 103: an och den du har. Jag gillade den matta finishen och önskar att 103 : an också hade det. Men UX:en ......ujujuj:hungry:
Angående bilderna så vet jag inte om du är ironisk:p för de är bedrövliga. Jag skyller på lite stress och dåligt ljus.

Den är ju riktigt bra. Samma boett som 103: an och den du har. Jag gillade den matta finishen och önskar att 103 : an också hade det. Men UX:en ......ujujuj:hungry:
Angående bilderna så vet jag inte om du är ironisk:p för de är bedrövliga. Jag skyller på lite stress och dåligt ljus.
Ingen ironi! Du vet väl hur min bilder blir i "Vad gör du och din klocka":rolleyes:

Tillbaka
Topp