Hmm. Inte klart ännu. Får tillbaka 200€ på köpeskillingen om den rackarn bara gör som han insinuerar.
Lessons learned: Do your homework from the beginning. Sucker!
Så det blir väl inte som jag tänkte från början, men om jag bara får iväg den på spa så blir det nog bra tillslut. Läget just nu är mest skämshatt.
Liten uppdatering. En passande mc-tur till Sumpan i måndags i det vackra vädret, njutfullt ackompanjertat av ett Acrasystem utan insats, jävlar vad det låter förresten, blev rädd för tinnitus ett tag..., medgav ett besök hus Erikson Ur.
Väl på plats samtalade jag med en trevlig kvinna som tog emot min 103:a. Inga konstigheter.
- Vi beställer hem tryckknappar och kollar servicebehov. Om vi inte får hem rätt knappar på tre(!) försök så skickar vi klockan till Tyskland för åtgärd. Vi hör av oss senare i veckan.
- Polering, hur är det med det?
-Det är lite speciellt med Sinn. Ägarna brukar inte vilja det...
Alltså, hörni Sinndårar. Vad är ni för ena egentligen? Tror ni att det det här är nån toolklocka eller???
Idag ringde Daniel upp.
-Nya knappar behövs. Med jobb och de tätningar som behövs, styvt 2000:-. Vill du så är det läge att byta även krona, kronhals och bom.
-....Okej. Vad rekommenderar ni?
- Om vattentäthet ska säkras bör man byta detta.
- Kör!
Landar på drygt 3000:-.
Klockan är sedan 2009. Men service då, hur ser det ut där.
-Behövs inte. Vi justerar gången på den. Det räcker.
- När är det dags då?
- När den börjar gå dåligt.
Alltså. Är detta kvalitet eller?
Tänk att man kan bli så glad för en kostnad för lite metalldelar på 3000:-... Känns nästan som en vinst.
Bara ett krux. 4-8, jag hoppades han skulle säga dagar. Det sa han inte... Veckor skulle det ta.
Jag vill ju va med och bidra i tråden idag! Idag, idag, idag!!!