Inte kvarts va?Kvartsdestro
Jag är så sjukt sugen!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte kvarts va?Kvartsdestro
Inte kvarts va?
Jag är så sjukt sugen!!
Någon som vill sponsra? Kan tatuera in dennes namn på ena skinkan.Jag uttryckte mig lite slarvigt...menade att den satt på sniskan och inte vid 9 som på tex Ezm3
Du måste nog bestämma dig nu dessvärre, finns bara ca 40 av de hundra kvar som inte redan är bokade.
Någon som vill sponsra? Kan tatuera in dennes namn på ena skinkan.
Har ni som hänger mycket här i tråden kört en passaround på en Sinn någon gång?
Okej, skulle ju vara roligt att köra en så man fick prova Sinn.Mig veterligen har det inte arrangerats här i tråden, men det har varit två passarounds med Sinn på forumet:
https://klocksnack.se/threads/passaround-sinn-358.11615/
https://klocksnack.se/threads/passaround-sinn-556i.22598/
Hittade en bild på Wus där man ser det domade glaset.Nu har jag tittat på den nya Professional några gånger till. Jag skulle nog sakna det röda på bezelringen, men å andra sidan är det ju bara att byta till sin befintliga Sen hade jag föredragit om det svarta på visarna inte hade varit blankt. Det är synd att de inte visar klockan i profil då man ju vill se hur domat glaset är. Här en bild på en U2 med domat glas....det kanske är en sådan mod som man skulle ta och göra.
Det var verkligen synd att Sinn skulle ta ungefär samma pris för att göra en tavla utan datumfönster som för en helt ny U1:a.
Bild 1 och 3 lånad från nätet. Bild 2 min bild men retuscherad.
EDIT: Sen tycker jag att tillägget Professional är något märkligt då det inte är någon skillnad i klockornas prestanda.
Hittade en bild på Wus där man ser det domade glaset.
Ska opponera mig lite
Det blanksvarta på visarna gör ju att det poppar ut lite. Jag tror att de skulle försvinna för mycket om de vore samma färg som tavlan. Men ok, det ser lite lite skumt ut.
Håller inte heller med om att den har samma prestanda som den vanliga U1:an. Visst, det är samma maskin under huven men:
Jag vill nog påstå att denna är mer "professional" än den vanliga U1:an
- man har flyttat kronan, man har ett domat safir som enligt Watchbuys ska vara bättre än ett vanligt platt.
- Den är fullt tegimenterad
- BGW9 Super Luminova som tydligen ska vara bättre än det gamla, (Jag har inga som helst problem med den nuvarande lumen. Den lyser som en fackla på nätterna)
- Inget datum som gör läsabarheten någon bättre. Men framförallt så ser det bättre ut visuellt
Sa jag att jag är sugen?
(frun vägrar envetet att prostituera sig så jag får lösa ekonomin på annat sätt)
Svårt att sova och surfar runt på WUS.
Dena U1professional ser ju trevlig ut. Ska enligt uppgift ha släppts till Basel i år.
Den 21 mars skrev cgsshorty detta:
"New Sinn U1 Professional
As some of you know I have been working on a U1 LE with WatchBuys for what feels like an eternity. In reality it has been about two years. Sinn will announce their new BaselWorld releases this Wednesday, and one of those watches will be the Sinn U1 Professional.
Our goal for this new Sinn U1 Professional was to create a U1 worthy of the name Professional, while at the same time simplifying the design for outstanding legibility (in fact many design elements from the original Sinn EZM 1 served as an inspiration for this watch.)
We also took feedback from other forum members and WatchBuys customers to create this watch.
I can’t post the full picture until Wednesday, but for now here’s a preview showing one of the most requested features on the U1 which is part of this watch. Take a good look at the picture and you will see this feature.
This watch will be a limited edition of 100 pieces for North America and you will be able to select your specific serial number"
Ser du skillnaderna mot en vanlig U1:a?
Behöver jag tillägga att jag vill ha denna?
Nej, jag hoppade över detta. Fick ju span på U1:an@Moorflax
Ropade du hem den blå? Väldigt bra pris på den hur som helst. Blir väl ca 15´alla avgifter.
Bell & Ross får mn ny chans på i maj....inga bud den här gången.
Nej, jag hoppade över detta. Fick ju span på U1:an
Jag var sugen på 857:an också men valde till slut att avstå.
Men jag känner att jag borde ha en UTC...
Boom!! Grattis!!Hittade något på Kaplans idag
Ser helt oanvänd ut. Jag är löjligt nöjd
Hittade något på Kaplans idag
Jag gissar att du menar grå Zulu, alltså det som ingick? I så fall jaStort grattis Skrev tidigare i tråden att den gick för ett riktigt bra pris. Fick du med det ljusblå natot?
Jag gissar att du menar grå Zulu, alltså det som ingick? I så fall ja
Grattis! Såg riktigt fin ut!Hittade något på Kaplans idag
Tack! Jo, det blir fler bilder när jag fått gosa in mig lite med klockan. Inte så förtjust i den blå läderremmen dock... Blir till att fixa en originallänk inom kort. Eller kanske ett mesh?Aha...Har alltid trott att det var ljusblått Roligt att den hamnade på KS...ser fram mot många bilder nu.
Stort tack!Grattis! Såg riktigt fin ut!
Välkommen till Sinntråden!
Tack! Jo, det blir fler bilder när jag fått gosa in mig lite med klockan. Inte så förtjust i den blå läderremmen dock... Blir till att fixa en originallänk inom kort. Eller kanske ett mesh?
KS PM skickatJag har en fine-link som du kan få köpa. Köpte den då jag trodde att jag skulle skaffa 103:a mycket tidigare än vad som nu blir fallet så den ligger bara. PM:a vid intresse.
Riktigt fin. Stort grattisHittade något på Kaplans idag
Hittade något på Kaplans idag