Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite fler vinklar var detJag tycker att det ser riktigt bra ut och du får gärna posta foton från lite fler vinklar
Lite fler vinklar var det
Just denna modell är ju helt klockren på nato!Lite fler vinklar var det
Just denna modell är ju helt klockren på nato!
Hallå där alla sinn-proffs. Jag funderar starkt på att införskaffa den nya 104:an med vit tavla inför sommaren. Tänkte bara kolla hur sinns länkar är? Kostar 200 euro extra med länk och jag är verkligen inte någon länk-kille, men är länken riktigt bra så är det ju såklart värt att köpa med den även om jag knappt aldrig kommer köra den på länk.
Så först och främst, är 104:an en bra köp och är det värt att köpa med länk till den?
God eftermiddag alla Sinn-ägare/maniker. Idag har jag äntligen sällat mig till denna skara! Och det känns verkligen bra. Lär nog bli en å annan ytterligare Sinn.
Välkommen till Sinntråden! Var det dy som knep 358:an på Kaplans alltså?God eftermiddag alla Sinn-ägare/maniker. Idag har jag äntligen sällat mig till denna skara! Och det känns verkligen bra. Lär nog bli en å annan ytterligare Sinn.
Tusen tack! Nej, detta är en 356 Jag har rätt små handleder så den kan se större ut.Välkommen till Sinntråden! Var det dy som knep 358:an på Kaplans alltså?
@Fliegerchronograph kör ju min nuvarande Sinnfavorit! (och inte säger han något heller) Hur upplever du den?
Vad kommer den lista?Bästa Klocksnackare,
Sinn 104 med vita tavlan skickas till oss på torsdag denna veckan från fabrik. Vi har beställt rejält så det skall finnas till alla er som önskar köpa;-)
Trevlig påsk till er Alla!
Richard
Kanske iofs något @ERIKSON URHANDEL har koll på?Hej Sinneaster! Någon som har koll på ifall man kan välja vilken riktning man vill ha på bezelen när man beställer nytt (i bemärkelsen att den "räknar ner" eller "räknar upp"), eller är det helt kopplat till modellen? Känns som att man har större användning av att ställa en nedräkning på 8 min för äggen, än att behöva komma ihåg att det var just 8 min man ville ha...
Skulle nog vilja påstå att det kommer med modellen och inget man kan välja.Hej Sinneaster! Någon som har koll på ifall man kan välja vilken riktning man vill ha på bezelen när man beställer nytt (i bemärkelsen att den "räknar ner" eller "räknar upp"), eller är det helt kopplat till modellen? Känns som att man har större användning av att ställa en nedräkning på 8 min för äggen, än att behöva komma ihåg att det var just 8 min man ville ha...
Men jag vill ha en 857 OCH kunna koka ägg...Skulle nog vilja påstå att det kommer med modellen och inget man kan välja.
Du måste köpa en ny Sinn helt enkelt!
Jag har problem åt andra hållet. Tar oftast tid på obestämda saker och vill då ha count-up. Har fastnat för 104 st a, som naturligtvis har count-down...!Men jag vill ha en 857 OCH kunna koka ägg...
Jag har problem åt andra hållet. Tar oftast tid på obestämda saker och vill då ha count-up. Har fastnat för 104 st a, som naturligtvis har count-down...!
103 st är ju ett alternativ, men den har friction bezel (kommer den att sladdra om tio år?), >15 mm tjock (klena vrister) samt chrono-pushers som inte går att använda under vatten. Enligt jävlighetsprincipen kommer vår ettåring garanterat trycka på båda första gången vi badar med en vattendränkt 103 som resultat...
Att det skall vara så svårt att hitta den perfekta fritidsklockan (vattentät, mindre än 42 mm, mindre än 20 000 kr, count-up bezel, gärna kronograf). Har redan en annan tysk (Nomos) som kostymklocka.
Fel svar, ni skall naturligtvis säga att ingen någonsin kommer trycka på krono-pushers av misstag under vatten så det är bara att tuta och köraSvår kombo! Det finns väl ytterst få överlag som har pushers som kan användas under ytan? Iaf till ett pris under 20 000.
Haha, sorry men jag ljuger så dåligt.Fel svar, ni skall naturligtvis säga att ingen någonsin kommer trycka på krono-pushers av misstag under vatten så det är bara att tuta och köra
Det finns ju alltid screw-down pushers, som på 103 st sa....men den har count-down bezel
Inte gränsfall, 20k är knappast ens halvvägs till en EZM1. Däremot kanske det kan räcka till en EZM13.Eller EZM1 som är typ en EZM3 med chrono?
http://www.sinn.de/en/Modell/EZM_1.htm
Gränsfall på 20k kanske.
Var jag otydlig? Du ska ju såklart ha 857:an kvar men köpa en till SinnMen jag vill ha en 857 OCH kunna koka ägg...