Ezm3 och 13 är dock destro. Den perfekta klockan har ännu inte tillverkats...Inte gränsfall, 20k är knappast ens halvvägs till en EZM1. Däremot kanske det kan räcka till en EZM13.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ezm3 och 13 är dock destro. Den perfekta klockan har ännu inte tillverkats...Inte gränsfall, 20k är knappast ens halvvägs till en EZM1. Däremot kanske det kan räcka till en EZM13.
EZM1 är också destro.Ezm3 och 13 är dock destro. Den perfekta klockan har ännu inte tillverkats...
Ja, tack gode gud för bandbytenVar när att klippa 556:an som låg ute på köp o sälj. Men snålheten/visheten tog överhanden. Var nog ett klokt beslut även om den såg fin ut.
Hoppas den som köpte den ger sig till känna här i tråden.
Jag nöjer mig med bandbyte så länge.
Var det du som knep den?Ja, tack gode gud för bandbyten
Vad är tanken med att de ska gå sönder?Sket sig med ett bandstift
Förstår ju att tanken med dessa är att de SKA ge vika vid belastning, men det känns ändå som att de är i vekaste laget.
Vad är det för nummer som står i ändlänkarna?
Eller klassikern, veven i bandsågen.Vad är tanken med att de ska gå sönder?
Om typ låset går i baklås så ska man kunna slita isär länken, som en Arnold i gammal god form skulle ha gjort? Eller om du fastnar i en klippskreva med armen när du håller på att bestiga berg, så ska du slippa gnaga av dig armen. Oder?
Nejnej, uttryckte bara medkänsla och igenkänning av trösten i bandbyten. Och när jag kniper en Sinn blir det först en 103 st.Var det du som knep den?
edit: Lägger in en bild osså...
Tror inte låset går i baklås iofs, men tänk att du fastnar med klockan i en fräs eller liknande läskigt. Då är det nog bra att klockan lossnar och inte handen/armen.Vad är tanken med att de ska gå sönder?
Om typ låset går i baklås så ska man kunna slita isär länken, som en Arnold i gammal god form skulle ha gjort? Eller om du fastnar i en klippskreva med armen när du håller på att bestiga berg, så ska du slippa gnaga av dig armen. Oder?
Så är det nog. Har faktiskt tänkt på det ibland, när klockan sitter bra tajt och man böjer handen bakåt. Då kan det spänna rätt rejält. Tänk om den skulle ...plopp... paja i stiftet. Det är nog den svagaste länken, så att säga. Då skulle man bli rätt paff...Tror inte låset går i baklås iofs, men tänk att du fastnar med klockan i en fräs eller liknande läskigt. Då är det nog bra att klockan lossnar och inte handen/armen.
Har lurat ett tag på att flippa den här, men...
Den hemska flipparsjukan .Har lurat ett tag på att flippa den här, men...
I min mening bör den stanna. Fin!Har lurat ett tag på att flippa den här, men...
Tror ni att det är möjligt att hitta en AM jubilee länk att sätta på 556i?
Hmm... Den vita kanske? Nyhetens behag och allt det där.Handen på hjärtat... Ny vit 104 eller beg 356 om man redan har både dykare och chronos i samlingen?
Tänker du då som i nytillverkad eller som ny variant med vit tavla? Bara nyfikenHmm... Den vita kanske? Nyhetens behag och allt det där.
Båda tvåTänker du då som i nytillverkad eller som ny variant med vit tavla? Bara nyfiken
Inne på samma spår, men jag har ju en viss förmåga att ändra mig när jag väl håller i klockan och man kan se exakt hur den ser ut och så.Jag gillar Sinn och min nästa klocka kommer att ha vit tavla men den vita Sinn 104 lockar tyvärr inte alls.
Fantastiskt, är det ETA eller Selitta?Har lurat ett tag på att flippa den här, men...
Fantastiskt, är det ETA eller Selitta?