Tack, kul att höra! Inte svårt med en så läcker klockaLäskigt snygg bild det där!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, kul att höra! Inte svårt med en så läcker klockaLäskigt snygg bild det där!
Införskaffat en 104a och känns som jag skulle kunna gå tillbaks till att bli OWG med denna. Tänkte dock fråga efter lite tips.
Gillar verkligen original läderband, men problemet är att jag vill kunna träna (och helst duscha efteråt) utan att tvunget behöva plocka av klockan.
Gissar att det inte är nån vidare bra idé att göra det med Sinns original-läder. Har iofs en massa nato-band, och ett Geckota-mesh på ingång, som alternativ.
Men jag ser nu att tex Hirsch har ett gäng läderband som är "waterproof".
https://www.watchobsession.co.uk/co...formance-watch-strap-in-gold-brown-0925128070
Kanske fel tråd att fråga i, iom att de flesta Sinn verkar bäras på länk, men nån som har erfarenhet av "waterproof" läderband?
Ja det är ju också ett alternativ. Kollade lite på Sinns blåa gummi, som nog skulle se lite fräckt ut i kombo med den vita urtavlan. Sen såg jag priset...Varför inte ett gummi som dessutom kommer bli en superkombo till sommaren
Bild. Sinn´s originalgummi som sluter upp mot boetten. På bilden utrustat med det lilla viklåset.
Bild 2. Tropicgummi om du vill åt en lite mer retrokänsla.
Bild 3. Bonetto Cinturini som också passar fint.
Ja det är ju också ett alternativ. Kollade lite på Sinns blåa gummi, som nog skulle se lite fräckt ut i kombo med den vita urtavlan. Sen såg jag priset...
Trevlig bonus med en till originallåda.
Tillåt mig att presentera...Sinn 104!
En klocka som jag endast har sett i ett exemplar tidigare samt på bild från en gammal annons. Där medverkar förresten ytterligare en enhörning som jag aldrig någonsin har sett en riktig bild på, Sinn 129.
Här är en inte alls arrangerad och högst spontan bild där ni kan se måtten.
Bandet är faktiskt Sinn-original och inget som jag heller har sett tidigare.
Det sitter ett Landeron 248 som tickar i klockan och det är en tidig 70-talare. Det var allt för den här gången
Fantastiskt fin bild med rätt miljö och objekt!För ganska jämt ett år sedan postade jag en bild på en U2 tagen på denna platsen. I somras gifte jag mig här (OBS! I strålande sol och ej pga U2 ) . Och här kommer en U2 igen, fast en annan, på samma plats. Rätt fint asså...
Superkasst ljus. Provade en med lampa men lika illa. Får invänta dagsljus innan nästa fotostund.
Den komplikationen ser man inte så ofta. Coolt ju. Någon tillverkare kan säkert ljuga ihop ett användningsområde för det där.Härligt! Go for it! Den är så jäkla schysst!
Se till att du inte får en med dubbla sekundvisare bara!
Jag som nyss lämnat tonåren (49 år 11 månader) gillar också det här formspråket. Det började med att jag köpte en über-möglig Vostok som såg ut att ha legat på sjöbotten. Förälskade mig totalt i i både boett och skick på klockan.Den här boetten andas 70-tal. Jag har t.ex en OMEGA Seamaster 166.02.13 kallad "TV-dial" från 1977 med den boettformen.
Formen har kommit tillbaka och är populär igen t.ex den s.k "affordable" Geckota C1.
Jag gillar formspråket och det kan vara en generationsfråga, jag är lite äldre än de flesta på forumet.
Lås in den här och ta fram den ibland och njut även om jag vet att det alltid finns annat som lockar.
Det är väl en timme mellan GMT(UTC) och CET (Tyskland).... ”fattigmans-UTC” ?Den här har förresten den märkligaste GMT-visaren. Den sitter fäst i timvisaren så den visar konstant -1h. Någon som har en bra teori varför det är så?
Mycket att citera ifatt nu!
Jättetrevlig ju!
Gillar Vostok-caset. Såg att @Bozz här nere gillade Vostok så jag förstår boetten gillas i det lägret
Lagom okej låda
Jag som nyss lämnat tonåren (49 år 11 månader) gillar också det här formspråket. Det började med att jag köpte en über-möglig Vostok som såg ut att ha legat på sjöbotten. Förälskade mig totalt i i både boett och skick på klockan.
@Clark Kent om du tänker sälja efter nyår så kan jag eventuellt vara intresserad.
Vi har hyllat 70-talet. Här är en annan goding från 80-talet.
Ser mycket bra ut! 356 är ju för jäkla trevlig.Första gången jag provar H-länk Mycket bekväm och passar perfekt till 356
-Köpte mig en Sinn, ”nykär”
Stort grattis! Minns när jag lånade @Nissenutz vita 104 och konstaterade att det var en lika bra vinter- som sommarklocka. Tipset om björkmönstrat natoband får du göra vad du vill med
https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-305#post-2217534
-Tackar så mycket!
Jag blev erbjuden av @Saltkråkan att låna den först, men jag kunde inte motstå, jag bara ville köpa den direkt
Absolut, jag upplever också att klockan erbjuder en bred mångsidighet, den ser bra ut på alla möjliga band till exempel. Flygarstuk med 200m WR, dag, datum, vit tavla, svart bezel, bra finish. Den överträffade mina förväntningar
Tack för tipset! Ska se till att skaffa ett björkmönster nato
Om man ska ha en länk, är det länken nedan som gäller?
Jag tycker att båda länkarna passar bra, det blir en fråga om personlig tycke och smak. Finelinken tycker jag ger klockan lite mer flygarstuk och bling medan H-länken är lite tooligare. H-länken är också något tjockare, se bild. H-länken på bilden är förra generationens H-länk och den nya är ytterligare något tjockare. Hade jag valt idag hade jag gått på finelinken.
Här är ett gammalt citat om länkarna från när jag jämförde 104W och Ezm3. H-länken på bilden är mattpolerad medan den till 104 har samma upplägg som finelinken med polerade mittlänkar.
"En del får problem med fine-linken då den saknar microjustering och man är hänvisad till att få till en bra passform endast med hel- och halvlänkar, men på mina 18,5cm handleder sitter den som en badmössa...inget att klaga på och den är snäppet bekvämare än H-länken."
-Tack så mycket för bra förklaring med bra bilder!
Först kände jag mest för ”H länken”, men nu när du förklarat och delat bilderna tror jag mest på finelinken.
Ska upp till Sundbyberg nästa helg så jag får passa på och prova lite på Erikssons Ur.
Men... Tänk att UXens gamle broder svidade om till samma kostym igår!Ny kostym på UX:en. En annan klocka.
Snart så....
Sugen på att åka dit imorgon, annars är utlämningen satt till Tisdag... Får se hur dagen artar sig, har lite annat att stå i...
Haha, ja du, har följt det där paketet minutiös kan jag säga...Imponerande om du kan vänta till på tisdag