• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
-En gång i tiden var språk och grammatik ett intresse.

Enligt de grammatiska reglerna använder man ”talstreck” för att visa att kommunikationen/dialogen följer/fortsätter.

Det har blivit vanesak...
Jo, jag vet. Men en citering i sig visar väl tydligt att konversationen fortsätter?

Men respekterar det du säger.

- Talstrecket är värt att försvara och bevara.
Online? Varför?
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Jo, jag vet. Men en citering i sig visar väl tydligt att konversationen fortsätter?

Men respekterar det du säger.


Online? Varför?
Jo, jag vet. Men en citering i sig visar väl tydligt att konversationen fortsätter?

Men respekterar det du säger.


Online? Varför?

-Citering är tillräckligt tydlig, jag håller med.

Online eller skriftligt så är grammatiken densamma. Det borde i alla fall inte vara fel att använda talstreck än att inte använda...

Jag säger inte att alla ska använda talstreck, men jag gör det. Vet inte riktigt varför, antagligen på grund av att ämnet språk var extra intressant för mig en gång i tiden.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
-Citering är tillräckligt tydlig, jag håller med.

Online eller skriftligt så är grammatiken densamma. Det borde i alla fall inte vara fel att använda talstreck än att inte använda...

Jag säger inte att alla ska använda talstreck, men jag gör det. Vet inte riktigt varför, antagligen på grund av att ämnet språk var extra intressant för mig en gång i tiden.
- Respekt! Jag gillart.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hemma hos mamma och julpysslar. Trevlig första advent till alla här i tråden :)

IMG_20191201_115525-01.jpeg
 

Sten

Cartier
Hur ska man tänka angående ruckning av en Sinn, kan man lämna in den till den lokala urmakaren? Tänker främst på Ar-Dehumidifying Technology och om den gas som finns i klockan påverkas och man således behöver ha specialkunskap gällande detta för att göra en enkel ruckning?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hur ska man tänka angående ruckning av en Sinn, kan man lämna in den till den lokala urmakaren? Tänker främst på Ar-Dehumidifying Technology och om den gas som finns i klockan påverkas och man således behöver ha specialkunskap gällande detta för att göra en enkel ruckning?
Har du gas i den är det Tyskland som gäller. Ingen annan hanterar det än Sinn själva,mig veterligen.
Men sen behöver du ju inte ha gas i, funkar utan med, men då har man ju tappat poängen med det hela.
Fast service hos Sinn är ändå rimligt billig.
 

Sten

Cartier
Har du gas i den är det Tyskland som gäller. Ingen annan hanterar det än Sinn själva,mig veterligen.
Men sen behöver du ju inte ha gas i, funkar utan med, men då har man ju tappat poängen med det hela.
Fast service hos Sinn är ändå rimligt billig.
Problemet är att den inte behöver service, men jag skulle gärna rucka den. En annan sak är att efter senaste service är visarna inte 100% "alignade", en detalj som stör mig och som skulle vara lätt att fixa men antar att gasen då också påverkas...
 

Goflorp

Cartier
Problemet är att den inte behöver service, men jag skulle gärna rucka den. En annan sak är att efter senaste service är visarna inte 100% "alignade", en detalj som stör mig och som skulle vara lätt att fixa men antar att gasen då också påverkas...

Tyskland.
Skickar du den till Sinn kommer de ge den en genomgång på det som behövs.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Problemet är att den inte behöver service, men jag skulle gärna rucka den. En annan sak är att efter senaste service är visarna inte 100% "alignade", en detalj som stör mig och som skulle vara lätt att fixa men antar att gasen då också påverkas...
Ja, allt mekande i den innebär öppning av klockan = gasen smiter.
Men om du är påtagligt onöjd, och det fortfarande är garanti på servicen, skulle jag inte bli förvånad om de åtar sig att fixa det som backjobb.
Kolla med dem.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Trevlig första advent till dig och alla Sinnister här. Ber om ursäkt för en något oskarp bild på U1:an.

B1AC8931-448C-4C51-BFB9-2544B890B1A5.jpeg
Äh vaffan! Det är där är ju katten bland hermelinerna! Spaghettiklocka :pompus:

Passa på nu att knipa den som finns nästgårds, om den inte redan lättat.
Money is temporary, glory is forever.

Och trevlig första advent själv!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Äh vaffan! Det är där är ju katten bland hermelinerna! Spaghettiklocka :pompus:

Passa på nu att knipa den som finns nästgårds, om den inte redan lättat.
Money is temporary, glory is forever.

Och trevlig första advent själv!
Jag ger mig 17 på att @-RI- lägger upp den bara för att retas med mig. :mad:
Tror inte det går att kränga den där. Vem vill ha en legoklocka liksom?
Ser att du har fått tag på den där ultrasällsynta limiterade U1:n :D
Germany meets Italy :D
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Varför inte ett gummi som dessutom kommer bli en superkombo till sommaren :)

Bild. Sinn´s originalgummi som sluter upp mot boetten. På bilden utrustat med det lilla viklåset.
Bild 2. Tropicgummi om du vill åt en lite mer retrokänsla.
Bild 3. Bonetto Cinturini som också passar fint.

92118f2b4344e73d33ef835d668bee7c.jpg

b8f8a3bed90df4ed109e9bbc72513fd5.jpg
9HNz86t_Rg0EcumBOLnpqtKGYE49gDUiEkrTutDSHm8.jpg
Jag hade min på watch geckos tropic. Kanonbra till små pengar. Gillar man det kan man ju kosta på sig Sinn gummit senare!
IMG_20190417_062929.jpg
 
Topp