Liten uppdatering om UX.
Att det är världens bästa klocka behöver man kanske inte förmedla. Det vet väl alla redan.
Men. Den har ett aber. Den där j-a bubblan dyker upp när man som minst anar det. Som i morse. Kallt som attan, åtminstone med fjollträskreferenser, klockan på armen, och promenad från bilen till kontoret. 5 minuter max.
Kommer in på kontoret, kollar klockan. Ahmen vaff... Igen! Ni som hängt här vet vad som hänt mig och min UX. Har flång ny på armen. Lik förbannat en bubbla!
Hmmm. Vänta lite. Kanske en feature?
Jag tar upp min gamla tråd jag hade med Awesome Sinn Girl och skickar henne en fråga. Tråden är by the way 23 meddelanden lång nu...
07:39 formulerar jag min fråga, där jag först berättar lite om vår svinkalla vinter, sen om vad status med klockan är. Ställer en fråga om det är en feature i praktiken.
Kl 08:13 får jag detta tillbaka.
----------------------------------------------
At the moment we can keep up with those temperatures in Germany! This morning my car told me -11 degrees ;-)
The described bubble which appears in a cold environment, but disappear completely in room temperature, is normal. For this we developed the membrane case-back.
The filling liquid in the UX changes its volume with the temperature. It contracts when the temperature falls and expands when it gets warmer. The membrane case back compensates this change in volume, thereby preventing the case from being damaged.
Below approx. +5 degrees, the liquid continues to contract, but the case back of the watch can no longer follow. Therefore, a vacuum bubble is created (which can also happen under the dial, so not visible, but it happens in any case). This bubble disappears in the same way as it was created when the watch is heated above +5 degrees again! The liquid expands again and fills the bubble.
Hope this information is helpful.
If you have further questions, please feel free to contact me.
Best regards
Sandra
Och sist, men inte minst, känns det riktigt bra att ha det direkt från hästens mun, vad som gäller med oljan, vakuumbubblor och temperaturer. Så slipper man oroa sig, eller än värre tappa förtroende för världens bästa klocka!
Det gjorde min morgon.