Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur är det med u båts stålet, är även länken i detta material?Kärade ned mig i U1 när jag fick se den på bild. Föll för de röda detaljerna, ubåts stålet och själva tänket bakom klockan. Velade ett bra tag innan jag slog till, och visst var den fin, men samtidigt väldigt tung och stor på höjden. Väger ju över 230g! Min gamla winder klarade inte ens av att dra upp den, haha!
Summa summarum, jag var inte man nog för den...
Om det blir Sinn igen så hade det varit trevligt att få testa EZM3.
Hur är det med u båts stålet, är även länken i detta material?
Hur är det med u båts stålet, är även länken i detta material?
Klämde på denna under ett Sinn event hos Richard (Erikson Urhandel) och det är en modell jag gick igång på...
Fick hem min första Sinn idag, 556i från Eriksons Ur. Enormt trevlig klocka på alla sätt och vis.
Funkar till allt och i alla situationer, typ.
Helmysig!Fick hem min första Sinn idag, 556i från Eriksons Ur. Enormt trevlig klocka på alla sätt och vis.
Grattis! Riktigt snygg tavla på den.Fick hem min första Sinn idag, 556i från Eriksons Ur. Enormt trevlig klocka på alla sätt och vis.
Är så jäkla nöjd med denna, visst länken har väl kanske inte den bästa känslan men allt annat är riktigt bra.
Grattis Goose!Fick hem min första Sinn idag, 556i från Eriksons Ur. Enormt trevlig klocka på alla sätt och vis.
Grattis Goose!
Denna klockan har funnits i bakhuvudet sedan jag började bli intresserad av klockor. Den är förbannat stilren, på gränsen till tråkig men ändå på ett bra sätt. Jag kan jag inte släppa den, måste prova denna snart så jag vet om den är något för mig eller inte!
Stort grattis till klockan, en riktig fullträff.
Helmysig!
Grattis! Riktigt snygg tavla på den.
Grattis Goose!
Denna klockan har funnits i bakhuvudet sedan jag började bli intresserad av klockor. Den är förbannat stilren, på gränsen till tråkig men ändå på ett bra sätt. Jag kan jag inte släppa den, måste prova denna snart så jag vet om den är något för mig eller inte!
En fråga till er andra med 556. När jag skruvat in kronan helt är det fortfarande ett litet men noterbart gapp mellan kronan och boeten. Är det något ni upplever med?
Tack för svaret! Mycket illustrativt.Dålig bild i uselt ljus men, nej.
Tack för svaret! Mycket illustrativt.
En fråga till er andra med 556. När jag skruvat in kronan helt är det fortfarande ett litet men noterbart gapp mellan kronan och boeten. Är det något ni upplever med?
har snöat in på Sinn 103 utan dagvisning helst från 90-talet, men hittar bara Bell & Ross by Sinn.
Någon som har tips på var man hittar lite äldre Sinn? Har span på chrono24, WatchRecon och ebay.de,se,com,co.uk
Vad säger ni är rimligt för min manuella Sinn 103 från 1985-1996? Snygg jämn patina, ingen servicehistorik, allt funkar som det ska men den tappar lite tid så man får nog räkna med att den skulle må bra av en service. Inga tillbehör, bra boett.
Vi får väl se, gillar ju den men behöver skrapa ihop lite pengar. Steg 1 är att ta reda på vad ett rimligt värde är. Steg 2 är att fatta beslutet.Kanske snart på ett köp&sälj nära dig
Den där är fin och jag tror att jag står på "listan", helst skulle jag ha en på länk..Kanske snart på ett köp&sälj nära dig
Den där är fin och jag tror att jag står på "listan", helst skulle jag ha en på länk..
Förstod att du försökt, har du letat något på beg-marknaden?
Du kan nog glömma länk på dessa manuella. Jag beställde ju en från Sinn som inte satt bra. Fick svaret att den är den bästa de hsr just nu. Tydligen finns det vikta ändlänkar med bättre passform men dessa var alla slut just nu, oklart om det kommer tillverkas flera. Den såldes ursprungligen på länk med helt raka ändlänkar, i alla fall enligt en gammal katalog jag sett.
Finns ju billiga alternativ till service och Sinn själva är ju dessutom rätt billiga. Vet dock inte ens om den behöver service. Har inte letat beglänkar men med tanke på hur ovanlig modellen är så är det nog bara att glömma. Får se om det kommer hojtas eller inte, har redan en person som jag gett förstatjing men jag har dig i åtanke.Förstod att du försökt, har du letat något på beg-marknaden?
De automatiska från 90-talet kommer ofta på länk, men verkar mest finnas Bell & Ross brandade. Hojta när du kommit fram till något pris, så kan jag fundera.
Har du kollat vad service skulle kosta?