Köp en 556a istället för 556iDet ryktas att bandstiften är gjorda av håret från en enhörning, oförstörbara. I övrigt grym dinka. Det som fick mig att välja en annan stålsportis i 38-40mm storleken var att samtliga index på 556an är likadana.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köp en 556a istället för 556iDet ryktas att bandstiften är gjorda av håret från en enhörning, oförstörbara. I övrigt grym dinka. Det som fick mig att välja en annan stålsportis i 38-40mm storleken var att samtliga index på 556an är likadana.
Gillar inte typsnittetKöp en 556a istället för 556i"dolt" datum med
Tycker samma som du att den utan siffror är snyggare! Så sjukt clean och perfekt size. Dock är AR behandlingen bland det sjukaste jag sett när det är behandling på båda sidor av glaset, känns som den är glaslös liksomRiktigt snygg den där i all sin enkelhet, som du skriver. Har varit sugen på en själv ett tag och det lades ut en 556a i Sälj-gruppen tidigare idag men jag gillar denna utan siffror och datum vid kl 3 så mycket bättre.
Ja Sinn kan det där med AR kan man lugnt konstatera.Tycker samma som du att den utan siffror är snyggare! Så sjukt clean och perfekt size. Dock är AR behandlingen bland det sjukaste jag sett när det är behandling på båda sidor av glaset, känns som den är glaslös liksom![]()
Clean!![]()
http://www.chrono24.de/sinn/244-ti-f-244011--id3790877.htm
Den här var riktigt ball! 80-tals futuristisk typ
Har aldrig haft en Sinn men är väldigt sugen på en U1, någon som haft en kan berätta lite om kvalité och hur den upplevs storleksmässigt?
Men nu måste jag nog åka till Sundbyberg och kolla! Tack för info hemingway!
Den är också riktigt fin! Men är det samma ubåts stål som i U1? Det Finns för många snygga dykareInga problem! Om du åker dit och U1 känns för stor så passa på att kolla på EZM13. Vet inte om du gillar den designen, men det är en grym klocka med massor av cool teknik.
/Henrik![]()
http://www.chrono24.de/sinn/chronometer-80000-am--id3707068.htm
Den är också riktigt fin! Men är det samma ubåts stål som i U1? Det Finns för många snygga dykare![]()
Okeej blir defenitift att åka till Eriksons nästa vecka, tack för alla info HenrikNej, tyvärr är det vanligt stål. Men man kan få även EZM13 hel-tegimenterad.
/Henrik
Okeej blir defenitift att åka till Eriksons nästa vecka, tack för alla info Henrik![]()
Har varit där å snurrat men hittar inga priser?
Tror inte man ser några priser om man surfar från mobilen vilket jag antar du gör då?Har varit där å snurrat men hittar inga priser?
Japp det är det jag gjort, provade standard webbsida nu och helt plötsligt ser man pris!Tror inte man ser några priser om man surfar från mobilen vilket jag antar du gör då?
Den där har jag varit sugen på ett tag men aldrig riktigt kommit till skott.Kan tipsa om en ny familjemedlem. Lite fjäsk, men bortse från det och spana in en skön rock'n roll-klocka.
https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-225#post-1208445
Kul!Den där har jag varit sugen på ett tag men aldrig riktigt kommit till skott.
Hör gärna av dig om du får för dig att göra dig av med den.![]()
Verket i denna ezm13 ska tydligen heta 'sz02'.Inga problem! Om du åker dit och U1 känns för stor så passa på att kolla på EZM13. Vet inte om du gillar den designen, men det är en grym klocka med massor av cool teknik.
/Henrik![]()
Jag citerar mig själv.Verket i denna ezm13 ska tydligen heta 'sz02'.
Är det inhouse eller ett modifierat ETA?
Jag citerar mig själv.
Det är ett modifierat Valjoux-verk i dessa. Men iom att klockan är fylld med argon så lär man ju skicka den till Sinn i Tyskland för service i alla fall.
Det enda jag inte gillar är kronan och de två pusher som sitter på vänster sida. Ska det se normalt ut så får man nästan ha den på höger handled vilket i sin(n) tur gör att det är lättare att slå i saker med den.
Skitfrän är den hur som helst!
Källa: http://wornandwound.com/2015/07/15/sinn-ezm-13-review/