• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Anatta

Panerai
2-Faktor
Tog världens sämsta bild när jag var inne hos Erikson idag, ville mest ha en bild på camo-U1:n.

Men en sak jag inte har lagt märke till förut är den vansinnigt snygga lösningen på bland annat U2:n, och visningen huruvida Argon-gasen är påverkad eller inte. Tidigare har jag bara sett den som ett fönster i själva botten, men nu så ligger den lite lagom dold vid index 18. Jäkligt snygg detalj. Syns bättre på bild nr 2 som är tagen från internet.

IMG_20160609_135723.jpg


20090130027.jpg


EDIT: Ej att förglömma, en till detalj är ju "Made in Germany" som är skrivet i svart....stealth :) Här på min U1:a.

IMG_6045.JPG
Ha! Vi gick om varandra. Inte för att jag vet hur du ser ut, men hade varit najs med en till att prata Sinn med :)
 

Ale

Cartier
Tipsar här också om min ;) nya fyndhörna eBay Kleinanzeigen, https://m.ebay-kleinanzeigen.de

Köpte förra veckan en fin Nomos Club Dunkel för under halva priset mot vad de kostat på vanliga eBay och Watchuseek på sistone.
Det är typ anonyma säljare, inte kopplat till eBay:s användarbas trots att det finns nån affärsmässig koppling förstås.

Hittat en del Sinn också.
Check it out!
 

watchxor

Omega
Sinn var definitivt det märke jag klämde mest på när jag var på Erikson Urs mini-Basel tidigare i år. Blev djupt fascinerad av denna model, vilket förvånade mig då jag mestadels gillar en minimal urtavla. Datumet runt kanten är jävligt coolt och kommer jag någonsin köpa en blir det definitivt med tyska datumnamn :)

IMG_20160512_195240.jpg


Tyckte även att T2 modellen, som jag spanat på tidigare, passade mig väldigt bra också. Synd bara att den inte finns utan datum. Tror en klocka med U1 designen, utan datum och gjord av titanium hade varit min perfekta Sinn modell.

IMG_20160512_195419.jpg
 

Kottich

Breitling
Tipsar här också om min ;) nya fyndhörna eBay Kleinanzeigen, https://m.ebay-kleinanzeigen.de

Köpte förra veckan en fin Nomos Club Dunkel för under halva priset mot vad de kostat på vanliga eBay och Watchuseek på sistone.
Det är typ anonyma säljare, inte kopplat till eBay:s användarbas trots att det finns nån affärsmässig koppling förstås.

Hittat en del Sinn också.
Check it out!
Det är typ en lokal version av eBay. Förmodligen delvis framtagen för att konkurrera med craigs list i USA. Funkade det bra med frakt? Känns ju lite mer risky att handla med anonyma säljare och utan omdömen.

eBay Classifieds was launched in 2009 as a simple, easy and free way to find what you need, locally.

In early September 2009, Germany launched eBay Kleinanzeigen, the German version of eBay Classifieds. eBay Kleinanzeigen is an ideal format for those users who are looking for a simple, local online classifieds experience. Customers do not need to register and can place an ad on eBay Kleinanzeigen in less than two minutes.

In late March 2010, the U.S. launched the free, friendly and local eBay Classifieds. eBay Classifieds sets a new standard in the U.S. classifieds market with its clean, visual interface, trust and safety filtering technology and customer service support.

eBay Classifieds is a destination for locals to connect and fulfill the core need of finding immediate value across a range of categories – goods, jobs, cars and more. Members of eBay Classifieds communities share a neighborly spirit and know they can find great deals close to home on items they want to buy, sell or simply give away.
 
  • Like
Reactions: Ale

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är typ en lokal version av eBay. Förmodligen delvis framtagen för att konkurrera med craigs list i USA. Funkade det bra med frakt? Känns ju lite mer risky att handla med anonyma säljare och utan omdömen.

eBay Classifieds was launched in 2009 as a simple, easy and free way to find what you need, locally.

In early September 2009, Germany launched eBay Kleinanzeigen, the German version of eBay Classifieds. eBay Kleinanzeigen is an ideal format for those users who are looking for a simple, local online classifieds experience. Customers do not need to register and can place an ad on eBay Kleinanzeigen in less than two minutes.

In late March 2010, the U.S. launched the free, friendly and local eBay Classifieds. eBay Classifieds sets a new standard in the U.S. classifieds market with its clean, visual interface, trust and safety filtering technology and customer service support.

eBay Classifieds is a destination for locals to connect and fulfill the core need of finding immediate value across a range of categories – goods, jobs, cars and more. Members of eBay Classifieds communities share a neighborly spirit and know they can find great deals close to home on items they want to buy, sell or simply give away.
Eller så kollar man ebay.de istället.
 
  • Like
Reactions: Ale

Ale

Cartier
Eller så kollar man ebay.de istället.
Fast det är ju inte samma annonser.

På Kleinanzeigen för är det såklart mer risk iom mer anonyma säljare. Man får ju bedöma från fall till fall, och som vanligt köpa säljaren.
När jag hittade en Nomos Club nyligen för i princip halva priset mot vad de gått för på de vanliga sajterna, kollade jag säljarens andra annonser, bad honom maila från jobbmail, stalkade på FB ;), fick hans eBay-användare och verifierade betygen där, kollade upp serienumret på klockan hos Nomos, fick foto på körkort mailat från säljaren, jämförde med bilder på nätet etc. Säljaren ville ha betalt genom banköverföring, ett stort osäkerhetsmoment såklart, så researchen var befogad.

Till saken hör att på eBay.com förlorade jag en budgivning nån vecka innan på samma klockmodell för 14 000. Tyckte det var för dyrt. Hann fråga Nomos innan om serienumret och den var stulen. Mitt köp på Kleinanzeigen för 5 750 kändes bättre i slutändan :D
 

Bebitz

Cartier
Dem är fina!
Har du varit hos Erikson Urhandel och klämt på dem?
Personligen tycker jag den vanliga 556i med blank svart tavla känns mest allround :)
image.jpeg

Ja jag har ägt "original" 556:an tidigare och den var väldigt uppskattad. Dock föredrar jag den nya designen, utan datum och med applicerade index.

Jag var och kikade hos Ericsons igår, men de hade inte den limiterade inne. Det lutar dock åt att det blir den :)
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Ja jag har ägt "original" 556:an tidigare och den var väldigt uppskattad. Dock föredrar jag den nya designen, utan datum och med applicerade index.

Jag var och kikade hos Ericsons igår, men de hade inte den limiterade inne. Det lutar dock åt att det blir den :)
Kul! Ska själv förbi på fredag och klämma lite Sinn och Omega :)
 

DrKlocka

Audemars
Har aldrig egentligen haft någon uppfattning om Sinn tidigare, men har på senare tid blivit sjukt sugen på en ST 103. Ruskigt snygg klocka som påminner om den klassiska Viggen. Ska besöka Erikssons nästa gång jag är i Staden så man kan passa på att klämma på en. Någon som vet hur leveranstider är på Sinn?
 
Det känns som att min dykarförlängning på min 556:a löser ut sig på tok för enkelt. Någon som har en 556 och också har det problemet? Jag tycker att den borde sitta betydligen tightare.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har en Sinn 104 st sa? Den med stavindex, inte arabiska siffror.
Är olidligt sugen på en. Gärna lite bilder och kommentarer!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Någon som har en Sinn 104 st sa? Den med stavindex, inte arabiska siffror.
Är olidligt sugen på en. Gärna lite bilder och kommentarer!

Lite bilder var det. Tyvärr inte längre i samlingen. Tvekade i över ett halvår innan jag till slut bestämde mig för att sälja den vidare. Grym klocka för pengen, både på länk och läder, oavsett vad @yonsson säger ... :D
Sinn 2014-03-07.jpg

Sinn 2014-03-28.jpg

Sinn 2014-07-20.jpg

Sinn 2014-07-21.jpg

Sinn 2014-10-12 (framsida).jpg

Sinn 2014-10-12 (sida).jpg

Sinn på länk - lås.jpg

Sinn på länk - sida.jpg

Sinn lume (fin).jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Lite bilder var det. Tyvärr inte längre i samlingen. Tvekade i över ett halvår innan jag till slut bestämde mig för att sälja den vidare. Grym klocka för pengen, både på länk och läder, oavsett vad @yonsson säger ... :D
Sinn 2014-03-07.jpg

Sinn 2014-03-28.jpg

Sinn 2014-07-20.jpg

Sinn 2014-07-21.jpg

Sinn 2014-10-12 (framsida).jpg

Sinn 2014-10-12 (sida).jpg

Sinn på länk - lås.jpg

Sinn på länk - sida.jpg

Sinn lume (fin).jpg

Vad säger @yonsson ?

Grym! Sjukt snygg. Länken känns inte som något för mig, men sett den på annan länk på några bilder tror jag?
Dock grym på läder eller nato antar jag.

Verkar vara bra storlek också. Sett hur SMPcn sitter på dig och nu denna (testat SMPc flertal gånger) så denna ska väl sitta bra på mig också.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Vad säger @yonsson ?

Grym! Sjukt snygg. Länken känns inte som något för mig, men sett den på annan länk på några bilder tror jag?
Dock grym på läder eller nato antar jag.

Verkar vara bra storlek också. Sett hur SMPcn sitter på dig och nu denna (testat SMPc flertal gånger) så denna ska väl sitta bra på mig också.

Yonsson får väl lägga ut texten själv, men om jag minns rätt tyckte han att den var tråkig och hade en odistinkt vridring. Jag håller inte med. Grymt bra vridring, men notera att det är en flygare med nedräkning på vridringen, så den roterar åt båda hållen i mycket distinkta klick.
Samma storlek som SMPc'n, dvs 41 mm, men möjligen någon mm högre.

Ett par bilder på originalläder (sitter på min Aerospace nu) och bagageband (rys ...):
Sinn-fredag 2.jpg


Sinn-fredag 2014-02-14.jpg


Sinn 5.jpg
 
Topp