• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sinn 103 Ti IFR bland trädgårdsmästarens bästa vänner. Zinkskyltar så att man minns vad man har planterat :)

IMG_20200716_160915.jpg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Testar U50 på blått MN från Geckota. Samma band med vilket jag lyckades repa min AR-beläggning på 556an innan jag insåg vad jag höll på med... men ville ändå testa nåt blått. Blå är ju favoritfärg men tycker inte nåt av mina olika blåa band har varit snygg på någon klocka alls... vet inte varför :eek:.
20200716_163720.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Testar U50 på blått MN från Geckota. Samma band med vilket jag lyckades repa min AR-beläggning på 556an innan jag insåg vad jag höll på med... men ville ändå testa nåt blått. Blå är ju favoritfärg men tycker inte nåt av mina olika blåa band har varit snygg på någon klocka alls... vet inte varför :eek:.
20200716_163720.jpg
Ursäkta om jag är trög men på vilket sätt påverkade bandet AR-behandlingen? Fattar inte... :bag: Menar du att casebacken är AR-behandlad?
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ursäkta om jag är trög men på vilket sätt påverkade bandet AR-behandlingen? Fattar inte... :bag: Menar du att casebacken är AR-behandlad?
Haha, nej inte lätt att förstå... Men grejen var att sättet jag tog av mig bandet satt i muskelminne från mitt Erika's MN som är mycket kortare och anpassat efter min handled. Det gjorde att när jag tog av mig klockan med geckota-MN på det sättet så sprätte flärpen med spännet iväg och slog i glaset.
 
  • Like
Reactions: HSK

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Testar U50 på blått MN från Geckota. Samma band med vilket jag lyckades repa min AR-beläggning på 556an innan jag insåg vad jag höll på med... men ville ändå testa nåt blått. Blå är ju favoritfärg men tycker inte nåt av mina olika blåa band har varit snygg på någon klocka alls... vet inte varför :eek:.
20200716_163720.jpg

Du får spara bandet tills U50 B kommer nästa år ;)

Ursäkta om jag är trög men på vilket sätt påverkade bandet AR-behandlingen? Fattar inte... :bag: Menar du att casebacken är AR-behandlad?

Som en parentes är glaset på baksidan AR-behandlat på insidan :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Testar U50 på blått MN från Geckota. Samma band med vilket jag lyckades repa min AR-beläggning på 556an innan jag insåg vad jag höll på med... men ville ändå testa nåt blått. Blå är ju favoritfärg men tycker inte nåt av mina olika blåa band har varit snygg på någon klocka alls... vet inte varför :eek:.
20200716_163720.jpg
Kanske behövs något blått i klockan som plockar upp färgen i bandet?
 
Topp