• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det är verkligen synd att Professional inte är ordinarie sortiment. Släng på Seiko-lume och lansera en U50 Professional så skulle Sinn ha en storsäljare.

Sinn_U1Pro_beauty.jpg
BuoyedBubbled.jpg
SinnU1_wrist.jpg
U50 verkar ju sälja som smör ändå. I alla fall den här första batchen.

Så kan det ju vara men varken A eller I har ju något med dykare att göra så det borde ju inte påverka valet i sig.:) Båda är hursomhelst väldigt bra...
Sant! Det jag ville ha sagt var att det jag är ute efter är nåt annat än en dykare för första gången på länge och att jag sneglat lite på Sinn 556 ett tag. Både A och I är bra, men jag lutar åt I.

Sant! Det jag ville ha sagt var att det jag är ute efter är nåt annat än en dykare för första gången på länge och att jag sneglat lite på Sinn 556 ett tag. Både A och I är bra, men jag lutar åt I.

Gillar själv båda starkt. Det som tidigare starkt talade för A modellen för mig var datumplaceringen; datum kl. 4 med horisontellvridning tillsammans med 3,6,9,12 är så snyggt gjort och ger stark vibb av äldre stridsflygdisplay. Dvs långt ifrån en dykare. Samtidigt känns A som en "liten" klocka som bärs stort iom siffrorna. I är har nog mer balans mellan dail och storlek på ramen och samtidigt fin minimalistisk fliegerkänsla. Velandet mellan dessa var, bland annat, vad som fick mig att gå på 104 I ist...

Hur känns det efter en vecka? Åker den ut på K&S nu?

Jag vacklar fram och tillbaka i frågan. Det finns ingenting intressant just nu på säljsajterna, (tillräckligt bra prissatt), som jag kan byta ut den mot, men samtidigt så är det min enda Sinn som fortfarande finns i ordinarie sortiment så det är inte hela världen att sälja om det är så att man ångrar sig. Gillar verkligen de nya 103 som bara har datum. Den här, Herbert Mayer och någon av Diapal-varianterna skulle vara en spektakulär trio tillsammans.

Tillbaka
Topp