• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Du vet väl att Sinn gärna gör customiseringar? Du kan i princip få vilken finish du vill på vilken modell som helst. De kan byta visare och massa annat.
Personligen tycker jag 857 UTC är en av Sinns absolut snyggaste klockor så jag hade föredragit den.
Är det så alltså?
Alla modeller har sina för- och nackdelar. Det här kan ju vara ett sätt att få den "perfekta" klockan.
Ska utforska mer!

BOOOM!
Dagens dubbel!
IMG_20170522_203922.jpg

För er som har hängt i tråden här vet ni att 103:an inte är alldeles ny i min låda. Alltså är nytillskottet 104:an.
Var på vippen att hugga denna klocka tidigare, men då gick den mig förbi. Tänkte att det väl inte var meningen då, att jag skulle ha den. Men vad är det för knasig tanke egentligen!? Släppa en oprövad klocka ur sinnet. Inte okej. :pompus:
Var och högg i bara länken till en början, eftersom jag tycker den är rätt frän. Men eftersom den inte passar rakt av på 103:an utan kräver att ändlänkarna byts ut, så blev det ingen affär. Men sen så bjöds hela klockan ut till försäljning igen. Då kom reptilhjärnan till sin rätt igen. Vips. Ny klocka till lord ironcastle. :)
Införskaffades av @Tripeiro . Vilken makalöst bra säljare! KS medlem deluxe.
Så nu har jag en lika fin klocka som @laketwig hade, vars bilder på den mycket vackra 104:an var de som väckte begäret.
Ser mycket fram mot morgondagen :)
IMG_20170522_203933.jpg
IMG_20170522_204003.jpg
IMG_20170522_204035.jpg
IMG_20170522_204136.jpg

Finns vissa undantag och begränsningar, men generellt är de väldigt medgörliga om du vet exakt vad du vill ha.
Kom just på att vi diskuterat detta i tråden. @Clark Kent och jag önskade oss en U1:a utan datum.
Clark mailade Sinn som ville ha 1800€ för besväret.
Rätta mig gärna om jag minns fel, @Clark Kent

BOOOM!
Dagens dubbel!
IMG_20170522_203922.jpg

För er som har hängt i tråden här vet ni att 103:an inte är alldeles ny i min låda. Alltså är nytillskottet 104:an.
Var på vippen att hugga denna klocka tidigare, men då gick den mig förbi. Tänkte att det väl inte var meningen då, att jag skulle ha den. Men vad är det för knasig tanke egentligen!? Släppa en oprövad klocka ur sinnet. Inte okej. :pompus:
Var och högg i bara länken till en början, eftersom jag tycker den är rätt frän. Men eftersom den inte passar rakt av på 103:an utan kräver att ändlänkarna byts ut, så blev det ingen affär. Men sen så bjöds hela klockan ut till försäljning igen. Då kom reptilhjärnan till sin rätt igen. Vips. Ny klocka till lord ironcastle. :)
Införskaffades av @Tripeiro . Vilken makalöst bra säljare! KS medlem deluxe.
Så nu har jag en lika fin klocka som @laketwig hade, vars bilder på den mycket vackra 104:an var de som väckte begäret.
Ser mycket fram mot morgondagen :)
IMG_20170522_203933.jpg
IMG_20170522_204003.jpg
IMG_20170522_204035.jpg
IMG_20170522_204136.jpg
Stort grattis! Saknar min 103: a som är i Tyskland, när jag ser den bilden.

857 är ju grymt grymt läcker. 757 är inte helt fel den heller. Förutom att subdialsen sitter helt fel. 857, 103 och U1 är min Sinntrippel.

Jag får upp ögonen mer och mer för Sinn. Jag började med att snegla på 356 II och när jag hade möjlighet att besöka Erikssons för ett tag sedan tog jag chansen att testa vanliga 356. Tyvärr upplevde jag den som något hög.

Nu har jag däremot toksnöat in mig på 856 utc. Jag SKA ha en Sinn så småningom men väljer mellan 556 A, 856 utc eller 857. De senare två hänger på att de passar mina små handleder.

Så, nu har jag äntligen hittat hem till Sinn-klubben. Betydligt snabbare än jag hade anat men när @Tampa_blord lade upp sin 857a på k&s så tände det till och jag kunde inte hålla emot. Stora tack för affären!

Som jag lovat @Moorflax så kommer en bild nu när den anlänt och jag kortat länken etc.
cameringo_20170523_151943.jpg

Jag var ju lite fundersam på storleken innan (det är till trots den största klockan jag äger nu) men nu när den sitter på plats så tycker jag att den sitter som ett smäck :)

Nästa så ligger 556 A i sikte men det får bli nästa sommar kanske.

Så, nu har jag äntligen hittat hem till Sinn-klubben. Betydligt snabbare än jag hade anat men när @Tampa_blord lade upp sin 857a på k&s så tände det till och jag kunde inte hålla emot. Stora tack för affären!

Som jag lovat @Moorflax så kommer en bild nu när den anlänt och jag kortat länken etc.
cameringo_20170523_151943.jpg

Jag var ju lite fundersam på storleken innan (det är till trots den största klockan jag äger nu) men nu när den sitter på plats så tycker jag att den sitter som ett smäck :)

Nästa så ligger 556 A i sikte men det får bli nästa sommar kanske.
Ser kanon ut, grattis! :)

Du är så brutal och tuff! Det står till och med "död" på klockan.
Det är bara de stora grabbarna som törs bära sådana mördarklockor. :cool:
Är det förresten någon som vet skillnaden på Sinn 857 UTC och den limiterade 857 UTC testaf cargo?
Är det bara tavlan som skiljer sig åt på dessa två?
Just TESTAF står det såhär om:
  • Tested and certified to the Technical Standard for Pilot Watches (TESTAF) by the Aachen University of Applied Science
LH Cargo är väl en special edition tavla gjord för Lufthansa?

Just TESTAF står det såhär om:
  • Tested and certified to the Technical Standard for Pilot Watches (TESTAF) by the Aachen University of Applied Science
LH Cargo är väl en special edition tavla gjord för Lufthansa?
Jodå jag har läst detta. Men är det någon reell skillnad mellan dessa klockor egentligen?
Bara för att den ena har ett Testaf-intyg så betyder det ju inte att det är en bättre klocka?!
Eller är det så att de testar var och en av de 777 klockorna? De kanske har andra komponenter i Testaf-klockorna?
Har läst men blir inte klok på detta. Dags att gå hem kanske... :oldman:

Du är så brutal och tuff! Det står till och med "död" på klockan.
Det är bara de stora grabbarna som törs bära sådana mördarklockor. :cool:
Är det förresten någon som vet skillnaden på Sinn 857 UTC och den limiterade 857 UTC testaf cargo?
Är det bara tavlan som skiljer sig åt på dessa två?
Ojojoj, bäst att tänka sig för kanske då.
Fast jag läser ut DIE som i "die Uhr". Alltså Klockan. Med stort K.:D

Jodå jag har läst detta. Men är det någon reell skillnad mellan dessa klockor egentligen?
Bara för att den ena har ett Testaf-intyg så betyder det ju inte att det är en bättre klocka?!
Eller är det så att de testar var och en av de 777 klockorna? De kanske har andra komponenter i Testaf-klockorna?
Har läst men blir inte klok på detta. Dags att gå hem kanske... :oldman:

Skulle inte tro att de har andra komponenter i klockan (borde ha marknadsförts mer då) bara att själva certifieringen är annorlunda. Skicka en fråga direkt till Sinn och hör vetja :) Jag tror att den enda fysiska skillnaden är tavlan men det är bara spekulation från min sida.

Hej!
Ursäkta nybörjarfrågan, men vad innebär passarround mer än att man "passaround"? Är det kopplat till några kostnader eller annat engagemang?

Tack på förhand.

Just nu är vi 14 personer som visat intresse för passaround på 240 st gz :)
@Moorflax
@Equilibrium (ev.)
@Sistakvarten
@leiden
@MAIN
@Hoffa
@Adro
@AdrianO (ev.)
@dalle
@alfin
@demondave
@Allan Ballan
@seikoswede
@Clark Kent (ev.)

På eftermiddagen ska jag ringa Richard på @ERIKSON URHANDEL så får vi se hur vi löser det praktiska.
Jag ger det väl någon dag till här i Sinntråden innan jag går ut och skapar en officiell förfråga under Diskussion.

Hej!
Ursäkta nybörjarfrågan, men vad innebär passarround mer än att man "passaround"? Är det kopplat till några kostnader eller annat engagemang?

Tack på förhand.
Bra fråga!
Med en passaround menas att vi köper en klocka tillsammans och sedan använder den under en vecka var. köper man en klocka för 20k så blir kostnaden 1000 kr om vi är 20 pers. Det enda som kostar för övrigt är det rekade paketet klockan skickas i mellan varje deltagare. När alla haft klockan i en vecka så lottas den ut till en lycklig deltagare. Bra odds att vinna en fin klocka! Viktigt är också att skriva en rad under den vecka man nyttjar klockan.
Ett bra sätt att testa en klocka till ett bra penning och där man också faktiskt hat chansen att vinna densamme!

Tusentack! Då fattar jag...låter som ett riktigt bra sätt att få prova och chansen att få en Sinn till riktigt bra pris :)

Bra fråga!
Med en passaround menas att vi köper en klocka tillsammans och sedan använder den under en vecka var. köper man en klocka för 20k så blir kostnaden 1000 kr om vi är 20 pers. Det enda som kostar för övrigt är det rekade paketet klockan skickas i mellan varje deltagare. När alla haft klockan i en vecka så lottas den ut till en lycklig deltagare. Bra odds att vinna en fin klocka! Viktigt är också att skriva en rad under den vecka man nyttjar klockan.
Ett bra sätt att testa en klocka till ett bra penning och där man också faktiskt hat chansen att vinna densamme!

Passaround-uppdatering
Pratade precis med Richard på @ERIKSON URHANDEL
Sinn 240 st gz släpps i slutet av juni till kund.
Richard trodde att vi skulle kunna få loss en klocka trots detta och skulle omgående maila sin kontakt på hos Sinn.
När jag får klartecken från Richard så skapar jag en passaround-tråd direkt under Diskussion.
Förhoppningsvis kommer det gå ganska snabbt att fylla upp de platser som finns kvar.
Priset landar på 800kr/skalle vid 20 personer.
Då får vi både länk och läder.

WP_20170511_18_42_02_Pro.jpg

Passaround-uppdatering
Pratade precis med Richard på @ERIKSON URHANDEL
Sinn 240 st gz släpps i slutet av juni till kund.
Richard trodde att vi skulle kunna få loss en klocka trots detta och skulle omgående maila sin kontakt på hos Sinn.
När jag får klartecken från Richard så skapar jag en passaround-tråd direkt under Diskussion.
Förhoppningsvis kommer det gå ganska snabbt att fylla upp de platser som finns kvar.
Priset landar på 800kr/skalle vid 20 personer.
Då får vi både länk och läder.

WP_20170511_18_42_02_Pro.jpg

Ska vi lägga in en BCF-faktor i passaroundpriset också? Helt enkelt lägga på en summa på vad som krävs för att få passarounden att gå ihop, och skicka en samlad peng till BCF. Vi Sinners är väl goodguys? :)

Ska vi lägga in en BCF-faktor i passaroundpriset också? Helt enkelt lägga på en summa på vad som krävs för att få passarounden att gå ihop, och skicka en samlad peng till BCF. Vi Sinners är väl goodguys? :)
Såg att Yonsson hade lagt in en anmälningsavgift på 20:- till bcf i sin passaround. Låter väl som en bra idé!
Jag skriver väl ihop något när det närmar sig.

Såg att Yonsson hade lagt in en anmälningsavgift på 20:- till bcf i sin passaround. Låter väl som en bra idé!
Jag skriver väl ihop något när det närmar sig.
Personligen tror jag att jag hoppar själva passaround delen men bidrar gärna till BCF delen av det hela. Låt mig/oss veta hur hur betalningen ska taggas när den är uppsatt. Bra initiativ @Moorflax mfl!

Tillbaka
Topp