• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Var hälsade Sinnianer.
Jag är i behov av en ny beater, då jag i ett tillstånd av förvirring avyttrade min CWC
Så, nu är siktet inställt på en 556:a
Ifall någon ur församlingen tänker sig att förändra i klockgarderoben så vet ni att det finns en hugad spekulant
Vänliga och sköna sommarhälsningar
Andreas
 
Var hälsade Sinnianer.
Jag är i behov av en ny beater, då jag i ett tillstånd av förvirring avyttrade min CWC
Så, nu är siktet inställt på en 556:a
Ifall någon ur församlingen tänker sig att förändra i klockgarderoben så vet ni att det finns en hugad spekulant
Vänliga och sköna sommarhälsningar
Andreas
Hörde jag beater!?
IMG_5052.JPG
 
Någon med lite tunnare handleder som har erfarenhet av 857an? Tycker den ser grym ut men är lite orolig över storleken. Bärs den mycket annorlunda om man jämför med ex. 104?
 
Någon med lite tunnare handleder som har erfarenhet av 857an? Tycker den ser grym ut men är lite orolig över storleken. Bärs den mycket annorlunda om man jämför med ex. 104?

Jag köpte 857 utc för inte så längesedan och har mycket smala handleder (16-16.5cm). Var också orolig över storleken innan men tycker inte det är ett problem med denna klocka för mig. Brukar vara ganska känslig för stora klockor, denna sitter bra mot handleden och följer handledens form bra trots att den är lite stor.

Fick göra ett hål längre in på läderbandet nedan.
cameringo_20170614_150023.jpg

Med länk:
cameringo_20170523_151715.jpg
 
Siktar mot att införskaffa min första Sinn klocka. Är intresserad av 556i, 556 anniversary och 556 mocha. Vilken skulle ni rekommendera av dessa och klockan skall bäras på länk?

Min tanke med klockan är att den skall användas vid alla möjliga tillfällen, allt från vardagligt bruk till finare tillställningar.
 
Jag köpte 857 utc för inte så längesedan och har mycket smala handleder (16-16.5cm). Var också orolig över storleken innan men tycker inte det är ett problem med denna klocka för mig. Brukar vara ganska känslig för stora klockor, denna sitter bra mot handleden och följer handledens form bra trots att den är lite stor.

Kul att höra! Då är man ett steg närmre :)
 
Siktar mot att införskaffa min första Sinn klocka. Är intresserad av 556i, 556 anniversary och 556 mocha. Vilken skulle ni rekommendera av dessa och klockan skall bäras på länk?

Min tanke med klockan är att den skall användas vid alla möjliga tillfällen, allt från vardagligt bruk till finare tillställningar.
Alla tre är fina, men jag gillar svart bäst!
Och det kan inte sägas för många gånger - köp med länk! Komplettera med läder, nato, canvas mm sen. Jag tycker 556 på länk är så nära en perfekt vardagsklocka man kan komma. För i princip alla tillfällen. :)
 
Alla tre är fina, men jag gillar svart bäst!
Och det kan inte sägas för många gånger - köp med länk! Komplettera med läder, nato, canvas mm sen. Jag tycker 556 på länk är så nära en perfekt vardagsklocka man kan komma. För i princip alla tillfällen. :)
Är det då H eller fine länken som rekommenderas?
 
Siktar mot att införskaffa min första Sinn klocka. Är intresserad av 556i, 556 anniversary och 556 mocha. Vilken skulle ni rekommendera av dessa och klockan skall bäras på länk?

Min tanke med klockan är att den skall användas vid alla möjliga tillfällen, allt från vardagligt bruk till finare tillställningar.
556i är ju den klassiska men vilken som är snyggast i dina ögon kan bara du avgöra. H-länk är klockrent och vilken du än väljer så blir det bra! :)
 
Siktar mot att införskaffa min första Sinn klocka. Är intresserad av 556i, 556 anniversary och 556 mocha. Vilken skulle ni rekommendera av dessa och klockan skall bäras på länk?

Min tanke med klockan är att den skall användas vid alla möjliga tillfällen, allt från vardagligt bruk till finare tillställningar.
Jag hade samma frågeställning för ett tag sedan och valde den vanliga 556i. Det som avgjorde det för mig var avsaknaden av datumförster samt de polerade visarna. I jämförelse var den "vanliga" mycket mer diskret och praktisk, speciellt eftersom jag hoppade länken och kör på läder.
 
Bästa Klocksnackare och Sinnfans,
Vore ju dumt annars. 556, 103 och UX bör ju vara standard för alla som säljer Sinn. Minns att Bergströms slutade sälja Sinn precis när jag fick upp ögonen för märket.
Instämmer, visst skall dessa tre modeller Alltid finnas hemma, just därför ligger vi på flertalet i lager för att säkerhetsställa efterfrågan och även fler därtill
Ännu Yonsson är det ingen som slutat med Sinn i Sverige, dock startade vi upp för över tjugo år sedan med märket
Richard
 
Korspostar lite från vad gör du just nu-tråden.
Denna har varit med mig i snart ett år. Gillar den lika mycket, om inte mer, idag.
Läste på WUS att U1000 och U200 skulle tas ur produktion.
Stämmer det, och det verkar göra det, så är det ju riktigt tråkigt. :(

liten.jpg
 
Passar på att presentera nyförvärvet :)
656 från 2009.
565.jpg


Har lite "battle scars" och jag har just spenderat en kvart eller så med att polera bort det yttre AR-lagret (som var vansinnigt repigt) och nu är glaset som nytt :)
Jag är nöjd!
 
Passar på att presentera nyförvärvet :)
656 från 2009.
565.jpg


Har lite "battle scars" och jag har just spenderat en kvart eller så med att polera bort det yttre AR-lagret (som var vansinnigt repigt) och nu är glaset som nytt :)
Jag är nöjd!
Vad polarede du med?
Jag är sugen på att göra det med min ux
 
Vad polarede du med?
Jag är sugen på att göra det med min ux
Jag använde Autosol i det här fallet. På denna gick det väldigt enkelt att ta bort genom manuell polering (microfiberduk på pekfinger) men jag har förstått att det hänt en hel del med hårdheten på AR-coatingen och att det är svårare att polera bort den på senare årgångar. Har du repor i coatingen eller är du sugen på att ta bort den i alla fall?
 
Jag använde Autosol i det här fallet. På denna gick det väldigt enkelt att ta bort genom manuell polering (microfiberduk på pekfinger) men jag har förstått att det hänt en hel del med hårdheten på AR-coatingen och att det är svårare att polera bort den på senare årgångar. Har du repor i coatingen eller är du sugen på att ta bort den i alla fall?
Var sugen redan frän början men har fått några små repor. Inget som stör eller märks egentligen. Men eftersom det är min arbetsklocka så kommer den få ännu fler repor så småningom
 
Tillbaka
Topp