• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att bilder oftast blir bättre om man höjer boetten något så att det blir en finare rundning mot band/länk. Har ett antal små hjälpmedel till det :)

IMG_20201108_152010.jpg
Smart, måste testa :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Hoppade in i bilen glatt imorse för att bege mig till Sumpan för att hämta ut min Sinn 556I på @ERIKSON URHANDEL . Kom på när jag rullat tjugo meter att det är söndag... :banghead: bättre lycka nästa gång eller vad säger man...

Bifogar en bild för att visa hur det kunde sett ut idag ;)
Det måste väl ändå vara höjden av besvikelse att komma på att @ERIKSON URHANDEL har stängt på söndagar. Hur kan dom?
 

rm83

Panerai
2-Faktor
En helg med alldeles för mycket skyddsmask 90 avklarad och klockan åker på igen! Eftersom alla undrat över U50:s tidshållning (vi är väl inte BARA utseendefixerade eller?) så kan jag glatt meddela att den mäter in på för klassen rätt suveräna +0.98 s/dygn hittills.

Nu hoppas vi att den siffran står sig men inte covidstatistiken! Jag vädjar klockvänner, ta den här skiten på allvar nu mer än någonsin! Önskar er en fin kväll!

PSX_20201108_193148.jpg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
En helg med alldeles för mycket skyddsmask 90 avklarad och klockan åker på igen! Eftersom alla undrat över U50:s tidshållning (vi är väl inte BARA utseendefixerade eller?) så kan jag glatt meddela att den mäter in på för klassen rätt suveräna +0.98 s/dygn hittills.

Nu hoppas vi att den siffran står sig men inte covidstatistiken! Jag vädjar klockvänner, ta den här skiten på allvar nu mer än någonsin! Önskar er en fin kväll!

PSX_20201108_193148.jpg
Här har det varit allvar sen i tidigt i våras, sitter så gott som isolerad på landet, leker med saltvattens fiskar och köper klockor 😃
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
En helg med alldeles för mycket skyddsmask 90 avklarad och klockan åker på igen! Eftersom alla undrat över U50:s tidshållning (vi är väl inte BARA utseendefixerade eller?) så kan jag glatt meddela att den mäter in på för klassen rätt suveräna +0.98 s/dygn hittills.

Nu hoppas vi att den siffran står sig men inte covidstatistiken! Jag vädjar klockvänner, ta den här skiten på allvar nu mer än någonsin! Önskar er en fin kväll!

PSX_20201108_193148.jpg
Tack för ditt och dina kollegors slit.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En helg med alldeles för mycket skyddsmask 90 avklarad och klockan åker på igen! Eftersom alla undrat över U50:s tidshållning (vi är väl inte BARA utseendefixerade eller?) så kan jag glatt meddela att den mäter in på för klassen rätt suveräna +0.98 s/dygn hittills.

Nu hoppas vi att den siffran står sig men inte covidstatistiken! Jag vädjar klockvänner, ta den här skiten på allvar nu mer än någonsin! Önskar er en fin kväll!

PSX_20201108_193148.jpg

Som redan skrivits...TACK! Det är svårt att tänka sig hur ni har det som står i främsta ledet och möter allt lidande, och dessutom samtidigt som ni riskerar er egen hälsa. Man kan bara hoppas att det inte sparas på resurser för er gällande skyddsutrustning, men även i form av extra lön och ledighet.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
U1 C har sålt snabbare än vad jag trodde. Finns ca 20 ex kvar. Riktigt fin, men snålt och lite märkligt att inte inkludera gummi eller länk i en limiterad dykarmodell. Nu är den ca 200€ dyrare än den vanliga svarta på läderband, så varför inte inkludera gummi/länk och lägga på ytterligare 200€ på priset.

U1_C.jpg
 

vanman

Rolex
2-Faktor
U1 C har sålt snabbare än vad jag trodde. Finns ca 20 ex kvar. Riktigt fin, men snålt och lite märkligt att inte inkludera gummi eller länk i en limiterad dykarmodell. Nu är den ca 200€ dyrare än den vanliga svarta på läderband, så varför inte inkludera gummi/länk och lägga på ytterligare 200€ på priset.

U1_C.jpg
Knep du en?
 
Topp