Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Sinn-klocka? Undrar när vi ser den första ”tjej”-klockan på forumet?Panikandlar inför hustruns födelsedag när e-handelpaketen inte kommer i tid
Jag tänker att ju tidigare budgivningen börjar, ju högre pris riskerar man.Jag brukar också avvakta. Fast egentligen fattar jag inte varför man ska göra det.
Systemet bjuder ju ändå bara lite i taget upp till ens max. Så varför vänta? Skulle vara för att man kanske är med och hetsar under resans gång. Men det räcker ju med att det är en enda som bjuder upp till ett maxtak, så trissas ju priset upp ändå.
Det sista budet man lägger måste hur som helst sträcka sig till ditt absoluta max, som du bör ha bestämt dig för mentalt INNAN du börjar bjuda. Så det sista som händer är ju ofta att priset tar ett skutt. Upp till endera parts tak.
Med det sagt brukar jag också avvakta. Trots att jag är frågande till effekten av det. Som sagt, ens exitnivå måste man ha tänkt till på innan man börjar ändå.
Som ni skriver så är den springande punkten att bestämma sig för sitt maxbud innan budgivningen är slut. Om alla var perfekt rationella och gjorde det så skulle det inte finnas någon poäng med att vänta. Men om man inte vet exakt vad ens maxbud är, så kan man ju lägga ett lägre och sedan ta sig en ytterligare funderare när någon annan budar högre. De som gör på det sättet kan man ju "lura" genom sistaminuten-bud.Jag tänker att ju tidigare budgivningen börjar, ju högre pris riskerar man.
I övrigt håller jag helt med på samtliga punkter, speciellt att verkligen ha bestämt sitt maxtak i förväg. Egentligen gillar jag inte budgivningar alls.
I detta fall, när det finns ett attraktivt köp nu-pris, kan det finnas en strategisk anledning att lägga ett(1) bud eftersom möjligheten till köp nu försvinner då.
Med det sagt är jag sugen på denna med funderar fortfarande. Har missat flera pjäser pga det, men med tanke på min benägenhet att sälja klockor vill jag känna mig mer säker.
Saknar dom också ska ni veta. Men vi ser framtiden an och så snart våra liv normaliserats, då sätter vi igång igen
Mycket klokt sagt, när man tänker bara ett träd till då är det dax att sluta . Röjde förra helgen och har njutit av ryggskott en vecka nuRöja skog-då får man en klockan 16.12 öl-aldrig jobba i mörker.
- Alla fingrar ska med hem.
Är det den som har en hälsning från far till son på baksidan..Ovanlig ring?
C24
Det gäller endast om det inte finns ett reservationspris. Har säljaren satt det så kan den fortfarande säljas till "köp nu" pris. Bara en notisJag tänker att ju tidigare budgivningen börjar, ju högre pris riskerar man.
I övrigt håller jag helt med på samtliga punkter, speciellt att verkligen ha bestämt sitt maxtak i förväg. Egentligen gillar jag inte budgivningar alls.
I detta fall, när det finns ett attraktivt köp nu-pris, kan det finnas en strategisk anledning att lägga ett(1) bud eftersom möjligheten till köp nu försvinner då.
Med det sagt är jag sugen på denna med funderar fortfarande. Har missat flera pjäser pga det, men med tanke på min benägenhet att sälja klockor vill jag känna mig mer säker.
Nope?Är det den som har en hälsning från far till son på baksidan..
Fortfarande inget bud... hmmm undrar om man ska slå till på KÖP NUMen det var så bra pris och jag tänkte att fjärde gången gillt på 103 St.
Aj då. Ska du buda? Om jag budar så väntar jag självklart till slutet. Vet inte om jag ger bort mitt bästa tips, känns så självklart. Ändå börjar många buda flera dagar i förväg, vilket jag ser som lite ostrategiskt, om man inte tror man kan skrämma bort potentiella budgivare på det sättet.
Då finns det 2 med den ringen...
Vem är Tim?Har nu framfört några tankar till Tim avseende 105 UTC. Jag ser flera olika idéer till att göra en ännu bättre version av den redan lyckade klockan.
Blir kul att se vad responsen blir. Återkommer.
Tim hos Sinn. Har haft en hel del kontakt med honom.Vem är Tim?
Aha!Tim hos Sinn. Har haft en hel del kontakt med honom.
Sinn-Tim!Aha!
Tim-Sinn!
Vad har han för position på företaget?Tim hos Sinn. Har haft en hel del kontakt med honom.
Säljare, eller kundansvarig, kanske. Exakta rollen har jag inte rakt svar på. Men inte kundtjänst.Vad har han för position på företaget?
Jag gillar Susanne-SinnSäljare, eller kundansvarig, kanske. Exakta rollen har jag inte rakt svar på. Men inte kundtjänst.
Vi som har hängt i tråden länge minns, och saknar, Sinn-Sandra. Hon har tyvärr lämnat företaget, men Tim täcker iaf delvis upp.
Som obotlig klocknörd tycker jag allt nytt är kul även om jag inte faller för vissa modeller. Helt klar är att den gröna 103:an var årets höjdare från SINN. Specielt med en safir kristall som är slipad så det nästan ser ut som en gammal hederlig plexi. SkålFunderat en del på Sinns senaste släpp och kommentarerna här. Kul att det engagerar men ibland tycker jag det blir lite negativt. Så, Sinn släpper nya modeller, det är ju skitkul! Sedan kommer dessa modeller inte tilltala alla, precis som vissa nuvarande modeller inte faller alla i smaken. Tycker ändå det är skoj och intressant att de jobbar vidare på modeller. Men iaf enligt mig roligare släpp med nya modeller än vissa andra märken som bara kör på med variationer på sama modeller konsekvent.
sorry för gnäll. Skål på er
Grym är den!