• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Röja skog-då får man en klockan 16.12 öl-aldrig jobba i mörker.
- Alla fingrar ska med hem.
E50E09C4-38B5-4A05-B9EB-FC94075E7708.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag brukar också avvakta. Fast egentligen fattar jag inte varför man ska göra det.
Systemet bjuder ju ändå bara lite i taget upp till ens max. Så varför vänta? Skulle vara för att man kanske är med och hetsar under resans gång. Men det räcker ju med att det är en enda som bjuder upp till ett maxtak, så trissas ju priset upp ändå.
Det sista budet man lägger måste hur som helst sträcka sig till ditt absoluta max, som du bör ha bestämt dig för mentalt INNAN du börjar bjuda. Så det sista som händer är ju ofta att priset tar ett skutt. Upp till endera parts tak.
Med det sagt brukar jag också avvakta. Trots att jag är frågande till effekten av det. Som sagt, ens exitnivå måste man ha tänkt till på innan man börjar ändå.
Jag tänker att ju tidigare budgivningen börjar, ju högre pris riskerar man.

I övrigt håller jag helt med på samtliga punkter, speciellt att verkligen ha bestämt sitt maxtak i förväg. Egentligen gillar jag inte budgivningar alls.

I detta fall, när det finns ett attraktivt köp nu-pris, kan det finnas en strategisk anledning att lägga ett(1) bud eftersom möjligheten till köp nu försvinner då.

Med det sagt är jag sugen på denna med funderar fortfarande. Har missat flera pjäser pga det, men med tanke på min benägenhet att sälja klockor vill jag känna mig mer säker.
 

Fargoth

Omega
Jag tänker att ju tidigare budgivningen börjar, ju högre pris riskerar man.

I övrigt håller jag helt med på samtliga punkter, speciellt att verkligen ha bestämt sitt maxtak i förväg. Egentligen gillar jag inte budgivningar alls.

I detta fall, när det finns ett attraktivt köp nu-pris, kan det finnas en strategisk anledning att lägga ett(1) bud eftersom möjligheten till köp nu försvinner då.

Med det sagt är jag sugen på denna med funderar fortfarande. Har missat flera pjäser pga det, men med tanke på min benägenhet att sälja klockor vill jag känna mig mer säker.
Som ni skriver så är den springande punkten att bestämma sig för sitt maxbud innan budgivningen är slut. Om alla var perfekt rationella och gjorde det så skulle det inte finnas någon poäng med att vänta. Men om man inte vet exakt vad ens maxbud är, så kan man ju lägga ett lägre och sedan ta sig en ytterligare funderare när någon annan budar högre. De som gör på det sättet kan man ju "lura" genom sistaminuten-bud.

Med det sagt försöker jag att alltid lägga mitt maxbud direkt och sen inte tänka mer på saken. Om jag sen känner mig snopen när jag inte vann så var det inte mitt egentliga maxbud och jag får fundera bättre till nästa gång.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag tänker att ju tidigare budgivningen börjar, ju högre pris riskerar man.

I övrigt håller jag helt med på samtliga punkter, speciellt att verkligen ha bestämt sitt maxtak i förväg. Egentligen gillar jag inte budgivningar alls.

I detta fall, när det finns ett attraktivt köp nu-pris, kan det finnas en strategisk anledning att lägga ett(1) bud eftersom möjligheten till köp nu försvinner då.

Med det sagt är jag sugen på denna med funderar fortfarande. Har missat flera pjäser pga det, men med tanke på min benägenhet att sälja klockor vill jag känna mig mer säker.
Det gäller endast om det inte finns ett reservationspris. Har säljaren satt det så kan den fortfarande säljas till "köp nu" pris. Bara en notis 😊
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Men det var så bra pris och jag tänkte att fjärde gången gillt på 103 St. ;)

Aj då. Ska du buda? Om jag budar så väntar jag självklart till slutet. Vet inte om jag ger bort mitt bästa tips, känns så självklart. Ändå börjar många buda flera dagar i förväg, vilket jag ser som lite ostrategiskt, om man inte tror man kan skrämma bort potentiella budgivare på det sättet.
Fortfarande inget bud... hmmm undrar om man ska slå till på KÖP NU 😂
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Lördag... Vaknar sent men bestämmer mig för att detta ska bli en städdag. Inser att jag borde byta till silikonbandet ifall det blir svettigt så spenderar halva dagen sörplandes kaffe och försöker mig på femtielva kombinationer för att få till en behaglig passform på silikonbandet. Erkänner för mig själv att trots att det är snyggt så tycker jag nog inte materialet är bekvämt och drar på länken som alltid är helt perfekt passande, svalt och luftigt.

Får för mig att jag kanske borde testa sälja silikonbandet istället så sätter mig med min kassa mobilkamera och försöker skrapa ihop en säljannons som verkar någorlunda rimlig.

Inser när allt är klart att dagen nu är slut och det är dags att fundera på middag. Blir ett nytt försök till städdag imorgon... förhoppningsvis. Om jag inte får psykos och försöker sälja hela 836an för en U1SE istället (skojar bara, ytterst tveksamt...kanske? Näää). :facepalm:
fullsizeoutput_16c.jpeg
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Funderat en del på Sinns senaste släpp och kommentarerna här. Kul att det engagerar men ibland tycker jag det blir lite negativt. Så, Sinn släpper nya modeller, det är ju skitkul! Sedan kommer dessa modeller inte tilltala alla, precis som vissa nuvarande modeller inte faller alla i smaken. Tycker ändå det är skoj och intressant att de jobbar vidare på modeller. Men iaf enligt mig roligare släpp med nya modeller än vissa andra märken som bara kör på med variationer på sama modeller konsekvent.

sorry för gnäll. Skål på er
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Funderat en del på Sinns senaste släpp och kommentarerna här. Kul att det engagerar men ibland tycker jag det blir lite negativt. Så, Sinn släpper nya modeller, det är ju skitkul! Sedan kommer dessa modeller inte tilltala alla, precis som vissa nuvarande modeller inte faller alla i smaken. Tycker ändå det är skoj och intressant att de jobbar vidare på modeller. Men iaf enligt mig roligare släpp med nya modeller än vissa andra märken som bara kör på med variationer på sama modeller konsekvent.

sorry för gnäll. Skål på er
Som obotlig klocknörd tycker jag allt nytt är kul även om jag inte faller för vissa modeller. Helt klar är att den gröna 103:an var årets höjdare från SINN. Specielt med en safir kristall som är slipad så det nästan ser ut som en gammal hederlig plexi. Skål ;)
 
Topp