• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

JoelD

Rolex
2-Faktor
Funderat en del på Sinns senaste släpp och kommentarerna här. Kul att det engagerar men ibland tycker jag det blir lite negativt. Så, Sinn släpper nya modeller, det är ju skitkul! Sedan kommer dessa modeller inte tilltala alla, precis som vissa nuvarande modeller inte faller alla i smaken. Tycker ändå det är skoj och intressant att de jobbar vidare på modeller. Men iaf enligt mig roligare släpp med nya modeller än vissa andra märken som bara kör på med variationer på sama modeller konsekvent.

sorry för gnäll. Skål på er
Jag upplever inte någon orimlig negativitet. Jag tycker kommentarerna har handlat om precis det du säger, att det är uppskattat med nya modeller bland annat. Men att vara totalt okritisk inför allt ett vinstdrivande företag tycker jag inte är en hälsosam inställning oavsett vad det gäller. Vi är alla fans av Sinn här, det behöver du inte tvivla på. Men det betyder inte att vi måste dyrka marken Sinn går på. Ett forum är väl också precis till för diskutera klockor, vrida och vända, fundera över för och nackdelar osv, inte att enbart hylla dem för hyllningens skull.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag upplever inte någon orimlig negativitet. Jag tycker kommentarerna har handlat om precis det du säger, att det är uppskattat med nya modeller bland annat. Men att vara totalt okritisk inför allt ett vinstdrivande företag tycker jag inte är en hälsosam inställning oavsett vad det gäller. Vi är alla fans av Sinn här, det behöver du inte tvivla på. Men det betyder inte att vi måste dyrka marken Sinn går på. Ett forum är väl också precis till för diskutera klockor, vrida och vända, fundera över för och nackdelar osv, inte att enbart hylla dem för hyllningens skull.
Håller med dig till 100%.
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Har för en månad sedan teasat här i tråden om en moddning av min 104 St Sa I hos Sinn. Nu med de nya 105orna måste jag "avslöja" att det är blästring av klocka och armband som jag beställt. Har inte kunnat förstå varför Sinn inte erbjudit 104 blästrad i större omfattning (https://wornandwound.com/review/review-sinn-104-i-st-sa-matte-special-edition/). Speciellt att nu se att de nya modellerna med 104ans case blir blästrade. Känner på mig att en blästrad version av 104an kan komma att komma framöver. Min beräknas om 10 veckor...
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Har för en månad sedan teasat här i tråden om en moddning av min 104 St Sa I hos Sinn. Nu med de nya 105orna måste jag "avslöja" att det är blästring av klocka och armband som jag beställt. Har inte kunnat förstå varför Sinn inte erbjudit 104 blästrad i större omfattning (https://wornandwound.com/review/review-sinn-104-i-st-sa-matte-special-edition/). Speciellt att nu se att de nya modellerna med 104ans case blir blästrade. Känner på mig att en blästrad version av 104an kan komma att komma framöver. Min beräknas om 10 veckor...
Blästrad 104 med kritvit lysmassa istället för den lite ljusgröna C3... Sinn, please!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag upplever inte någon orimlig negativitet. Jag tycker kommentarerna har handlat om precis det du säger, att det är uppskattat med nya modeller bland annat. Men att vara totalt okritisk inför allt ett vinstdrivande företag tycker jag inte är en hälsosam inställning oavsett vad det gäller. Vi är alla fans av Sinn här, det behöver du inte tvivla på. Men det betyder inte att vi måste dyrka marken Sinn går på. Ett forum är väl också precis till för diskutera klockor, vrida och vända, fundera över för och nackdelar osv, inte att enbart hylla dem för hyllningens skull.
Instämmer helt! Den dag vi bara tycker allt är perfekt har vi passerat både möjligheten att ge värdefull input eller göra informerade val. Jag gillar Sinn men har en hel del synpunkter på saker dom kunde göra bättre. Detsamma gäller för andra märken jag gillar. Och som du säger....dom får faktiskt våra pengar för det dom gör...
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
En riktigt god morgon på er!

49E710F5-8AAB-41D7-9C42-AFBBD7FDAA03.jpeg
2AC3C673-A31A-4BD6-9F61-D7F3D52DDFC9.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Klockintresset svalnade rejält nu under sommaren. Tänkte sälja av. Löparklocka och CWC dykare till jobbet. En 556i som bara ligger i lådan.

så jag tvättade den och fotade för sälj...
2A9BCC15-F7B8-4247-812A-1C4F5C3419E4.jpeg

Men fan så fin den är!
Kanske ska spara? Äh den får vara kvar.
Men... det skulle vara kul med en lite roligare klocka med vridning eller nått. Speedmaster igen? Njaa.. skulle bli 3:e i ordningen. Och jag skulle hemskt gärna vilja ha på jobbet också (mitt jobb ger klockor lite spö).

Så...

Jag minns en resa där jag åkte från Arlanda, kanske 2017? Och där såg jag en U1 på någons handled. Den bilden fastnade i huvudet. Men 44mm funkar inte på mig.

Men U50? Den lär inte dyka upp på k&s än på ett tag. Den låter ju helt perfekt.

Så efter en överläggning och nått glas rom kom jag fram till att jag ska nog köpa min första NYA klocka. Herre gud. Vem gör sånt? Gör jag??. Jag har ju fyllt 30, fars dag och nytt jobb.

äh vafan..

0692CA5A-8954-46FC-996E-3556D9749661.jpeg


Jävlar i min låda


366FB105-DC44-47D7-AD8A-F070E56C8CA9.jpeg


Jag har kommit fram till att jag nog egentligen inte gillar klockor: jag gillar verktyg. Denna klocka är så verktygig så det är sjukt.

Denna blir min första klocka jag inte kommer vara livrädd för om den får en smäll eller repa (haha, repor..) , så det är en tydlig markör för mig. Jag har köpt något till mig själv.

Det hade varit jättekul att åka till Erikson och hämta ut den över disk, men av praktiska skäl och Covid valde jag att beställa den.
@ERIKSON URHANDEL skickade paketet übersnabbt och jag är så himla nöjd med servicen! Hatten av.

Fler bilder kommer säkert ;)

Klokt resonerat 😁 Ser ut att sitta perfekt på handleden. Stort grattis!

Sinn 556A, fortfarande den obesegrade Sinn-kungen!
20201107_151328.jpg

Åtminstone prins så länge 656 finns med i matchen ;) Är det inte konstigt att 99% av alla moddar på 556 görs på I? A med sitt mer tooliga uttryck skulle kunna bli rasande bra i en rad olika utföranden, som tex den mörksolidgröna jag har efterlyst.

Jag upplever inte någon orimlig negativitet. Jag tycker kommentarerna har handlat om precis det du säger, att det är uppskattat med nya modeller bland annat. Men att vara totalt okritisk inför allt ett vinstdrivande företag tycker jag inte är en hälsosam inställning oavsett vad det gäller. Vi är alla fans av Sinn här, det behöver du inte tvivla på. Men det betyder inte att vi måste dyrka marken Sinn går på. Ett forum är väl också precis till för diskutera klockor, vrida och vända, fundera över för och nackdelar osv, inte att enbart hylla dem för hyllningens skull.

Jag tycker dessutom att ju närmre ett märke är ens hjärterot, desto större anledning att peka ut saker man inte gillar eller är helt tillfreds med. Man kan vara en bra märkesambassadör trots att man är kritisk mot vissa saker, och ett märkes förmöga att ha örat mot asfalten och lyssna på sina köpare skulle jag säga är en stor del i ett framgångskoncept.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Åtminstone prins så länge 656 finns med i matchen ;) Är det inte konstigt att 99% av alla moddar på 556 görs på I? A med sitt mer tooliga uttryck skulle kunna bli rasande bra i en rad olika utföranden, som tex den mörksolidgröna jag har efterlyst.



Jag tycker dessutom att ju närmre ett märke är ens hjärterot, desto större anledning att peka ut saker man inte gillar eller är helt tillfreds med. Man kan vara en bra märkesambassadör trots att man är kritisk mot vissa saker, och ett märkes förmöga att ha örat mot asfalten och lyssna på sina köpare skulle jag säga är en stor del i ett framgångskoncept.

Jaa, det är synd att det inte kommer fler A-varianter.

Och jag håller verkligen helt med.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Känn tallbarrs doften av 103 SA G :D Otroligt lyckad med välvd safir på framsidan. Det enda jag önskar vore att det satt ett manuellt verk i klockan som på Omega speedmaster där man kan se ALLT (tyvärr förstörde dom den omegan med ett fult safirglas som inte alls motsvarar känslan i det gamla plexit)


IMG_1166a.JPG
IMG_1174.JPG
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Känn tallbarrs doften av 103 SA G :D Otroligt lyckad med välvd safir på framsidan. Det enda jag önskar vore att det satt ett manuellt verk i klockan som på Omega speedmaster där man kan se ALLT (tyvärr förstörde dom den omegan med ett fult safirglas som inte alls motsvarar känslan i det gamla plexit)


IMG_1166a.JPG
IMG_1174.JPG
Nu har du lyckats få en helt annan nyans på urtavlan än tidigare visade bilder. Börjar fatta hur häftig denna är och vilket nyansspektrum den måste ha 👍.
 
Topp