Klockintresset svalnade rejält nu under sommaren. Tänkte sälja av. Löparklocka och CWC dykare till jobbet. En 556i som bara ligger i lådan.
så jag tvättade den och fotade för sälj...
Men fan så fin den är!
Kanske ska spara? Äh den får vara kvar.
Men... det skulle vara kul med en lite roligare klocka med vridning eller nått. Speedmaster igen? Njaa.. skulle bli 3:e i ordningen. Och jag skulle hemskt gärna vilja ha på jobbet också (mitt jobb ger klockor lite spö).
Så...
Jag minns en resa där jag åkte från Arlanda, kanske 2017? Och där såg jag en U1 på någons handled. Den bilden fastnade i huvudet. Men 44mm funkar inte på mig.
Men U50? Den lär inte dyka upp på k&s än på ett tag. Den låter ju helt perfekt.
Så efter en överläggning och nått glas rom kom jag fram till att jag ska nog köpa min första NYA klocka. Herre gud. Vem gör sånt? Gör jag??. Jag har ju fyllt 30, fars dag och nytt jobb.
äh vafan..
Jävlar i min låda
Jag har kommit fram till att jag nog egentligen inte gillar klockor: jag gillar verktyg. Denna klocka är så verktygig så det är sjukt.
Denna blir min första klocka jag inte kommer vara livrädd för om den får en smäll eller repa (haha, repor..) , så det är en tydlig markör för mig. Jag har köpt något till mig själv.
Det hade varit jättekul att åka till Erikson och hämta ut den över disk, men av praktiska skäl och Covid valde jag att beställa den.
@ERIKSON URHANDEL skickade paketet übersnabbt och jag är så himla nöjd med servicen! Hatten av.
Fler bilder kommer säkert