• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ETA vs Selitta.

Någon som på rak arm kan se vilken som är ETA respektive Selitta?

067DB171-704A-4DB3-887E-42C9A370E61E.jpeg

Nu ringde jag affären som klockan är köpt i, juwelier-kerner.de. När jag förklarade mitt ärende så slängde de luren i örat på mig. WTF!
Det verkar ju vara en seriös firma som funnits länge.
Om du pratade engelska så hoppas att du råkade ut för språkbarriären..
De verkar ju även vara ÅF för Sinn så skriv ett mejl och lägg in Sinn som kopia.

Det verkar ju vara en seriös firma som funnits länge.
Om du pratade engelska så hoppas att du råkade ut för språkbarriären..
De verkar ju även vara ÅF för Sinn så skriv ett mejl och lägg in Sinn som kopia.
Usch! Detta var ju en tråkig start på min keeperklocka. Jag ska skriva till Sinn med kopia till butiken och se vad jag får för respons. Jag har också skrivit till säljaren, ska bli intressant och se vad han svarar. Jag får bara ha lite tålamod.

Usch! Detta var ju en tråkig start på min keeperklocka. Jag ska skriva till Sinn med kopia till butiken och se vad jag får för respons. Jag har också skrivit till säljaren, ska bli intressant och se vad han svarar. Jag får bara ha lite tålamod.
Intressant detta, finns ju ”replikor” på Sinn har jag sett, men även dom verkar ha skruvad krona på UX:n vad jag kunde läsa mig till. Vi får hoppas det bara är ett måndagsexemplar ?

Nu ringde jag affären som klockan är köpt i, juwelier-kerner.de. När jag förklarade mitt ärende så slängde de luren i örat på mig. WTF!
Hmm. Det känns som att det finns en gravad hund i detta.

Ny klocka från 2020 med Chronometermärkning fattar jag inte hur det hänger ihop. Och oskruvad krona känns också mycket märkligt.
Blir intressant att höra vad Sinn svarar. De kan ju kolla serienumret och säga vem som sålt den, kanske även när den gjordes.
Jag frågade om min, för att förstå om min har den uppgraderade konstruktionen, men det kunde de inte svara på. Fick dock uppfattningen att det var tiden för ändringsinförandet som var svårt att svara på, inte tillverkningsdatumet.

Tack för allt stöd gubbar! Jag fick till slut hjälp från butiken i Ulm och jag skickade foto på originalkvitto samt garantikort till dem. De sa att de skulle återkomma på tisdag. Jag får också se vad Sinn kommer att säga. Måste ändå säga att detta är väldigt märkligt men i vanlig ordning så har jag otur med mina lite dyrare klockor. Jag hade t ex en MR-G som åkte in på garantiärende och som sedan polisen tog hand om eftersom klockan var inblandad i en häleriaffär. Nu har jag sålt mina finare G-Shocks för att skaffa en Sinn istället. Man kan väl säga att jag är van vid att behöva vänta men det kommer att lösa sig 😀

Tack för allt stöd gubbar! Jag fick till slut hjälp från butiken i Ulm och jag skickade foto på originalkvitto samt garantikort till dem. De sa att de skulle återkomma på tisdag. Jag får också se vad Sinn kommer att säga. Måste ändå säga att detta är väldigt märkligt men i vanlig ordning så har jag otur med mina lite dyrare klockor. Jag hade t ex en MR-G som åkte in på garantiärende och som sedan polisen tog hand om eftersom klockan var inblandad i en häleriaffär. Nu har jag sålt mina finare G-Shocks för att skaffa en Sinn istället. Man kan väl säga att jag är van vid att behöva vänta men det kommer att lösa sig 😀
Hoppas du får hela historien om klockan och att allt går bra.

semiOT men för er som inte visste när det gäller skruvade kronor och undvika urspårning/felgängning:

När man ska skruva in en krona, ska man trycka lätt mot hals och samtidigt skruva moturs tills kronan hoppar i gänga, därefter skruva in kronan. Rolex i Munchen som lärde mig detta 😆

På Sinns hemsida:
Screenshot_20220205-164247_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220205-164300_Samsung Internet.jpg

"Crown screwable" och "EINSATZZEITMESSER" på tavlan.

Tänkte på en annan sak också. Om du doppar den i vatten och vrider den så att du ser från sidan, ska du fortfarande se tavlan. Om inte, så är det ingen olja i den.

Tillbaka
Topp