• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Bouncen får jag på ”vägen upp”. Dvs från kl 6 till 12 om klockan hålls lodrät. Vänder jag på klockan blir det åt andra hållet. Tagit för givet att det är gravitation eller nåt
Ja, så är det nog. Oljan vill säkert ner igen när den pressas upp, men håller visaren spänd på vägen ner, kanske 🤷
I vågrätt läge borde den ju vara samma iaf?
 

phille87

Cartier
Märkligt.
Det här hade man ju velat veta svaret på.
Att den missar vissa beror säkert på att kugghjulen inte är 100% symetriska, men bouncet borde väl vara jämnt.
På min träffar den alltid enligt följande:
1. Träff
2. Miss men bouncar till träff
3. Träff men bouncar till miss

Och ovan skiljer sig beroende på hur jag håller klockan.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
IMG_4418.jpeg

Frun tog det ”gröna” bandet till sin Garmin, så jag ”fick” ta gummit från den till EZM3F, funkar ju bra!
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
 

Newae

Breitling
Välkommen till KS. Denna tråd är mycket bra för inspiration. Valde att ha klockan på höger vid rengöringen. Vänster hand fick jobba med de svåra ytorna vid brännarna. Höger med redskapen. Den passar också väldigt bra på höger.
Tackar! :) Tråden är livsfarlig, velar mellan en 556i, 856 UTC och en EZM 3F, och denna tråden gör inte köpsuget mindre.
 

Newae

Breitling
Slå till en på 856 UTC, det är en ultimat toolwatch! (Går att få med vänsterkrona också om man vill!) den har stått på min want-list länge… ;-)
Är det så? Det visste jag inte om, det är ju klart ytterligare en bonus åt det hållet. Gillar tanken av en tegimenterad klocka och armband, älskar inte priset dock.
Det är ganska skralt i historiken i köp/sälj bland Sinn, vilket jag väljer att tolka som att folk väljer att behålla dem.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Är det så? Det visste jag inte om, det är ju klart ytterligare en bonus åt det hållet. Gillar tanken av en tegimenterad klocka och armband, älskar inte priset dock.
Det är ganska skralt i historiken i köp/sälj bland Sinn, vilket jag väljer att tolka som att folk väljer att behålla dem.
Beror väl på hur man ser på historiken, tycker ändå att det flippas en del Sinn men att det går i perioder och modeller, just 856 UTC är det ju inte så många som säljs. vi är ju dock ett stadigt gäng här i tråden som behåller våra Sinnar hellre än säljer. @Kanagawa har ju en 856 UTC vill jag minnas iallafall.
 
Topp