Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beredd att hålla med, en snygg men framförallt skön kombo! Körde så i 3v på Filippinerna förra året med en av alla min ex-UX och det var otroligtTycker nog ändå att UX och Isofrane är den bästa kombon.
![]()
Tveklöst! Så kommer den få leva sommarlivet! (Eller på perlon ;-))Tycker nog ändå att UX och Isofrane är den bästa kombon.
![]()
Det där är mitt långsiktiga mål. Tre bra och genomtänkta klockor att rotera med känns lagom i själen samt optimalt med hänsyn till slitage och service. Klockorna får vila mellan varven och på så sätt kan man sträcka ut serviceintervallen. Ja, så får det nog bli.Yes, ska bli skönt att få det gjort.
Jag är ju första ägare till både och 756 har jag haft i 15 år, 856B i fem år. Bägge har AR så att serva lokalt är inget alternativ.
Visst, jag skulle ju kunnat lämna in dem hos min lokale duktiga uris men då blir de inte fyllda med gasen - så om jag skulle få för mig att sälja av så vore det lite fuskigt.
Det som suger är ju hur mycket Sinn tar för frakten; 80 euro. Guinand som ligger 6 km från Sinn tar 50 euro.
Sericekostnaden på klockor är ju inget man tänker på när köpsuget slår till.
Under en 5-10 år period blir det billigare att ha tre dyrare klockor än 10 billiga;
Inköp Service Klocka 1 10 000 kr 3 500 krKlocka 2 10 000 kr 3 500 krKlocka 3 10 000 kr 3 500 krKlocka 4 10 000 kr 3 500 krKlocka 5 10 000 kr 3 500 krKlocka 6 10 000 kr 3 500 krKlocka 7 10 000 kr 3 500 krKlocka 8 10 000 kr 3 500 krKlocka 9 10 000 kr 3 500 krKlocka 10 10 000 kr 3 500 kr 100 000 kr 35 000 krSumma 135 000 krInköp Service Klocka 1 30 000 kr 5 000 krKlocka 2 30 000 kr 5 000 krKlocka 3 30 000 kr 5 000 kr 90 000 kr 15 000 krSumma 105 000 kr
Ja det vore nog lagom.Det där är mitt långsiktiga mål. Tre bra och genomtänkta klockor att rotera med känns lagom i själen samt optimalt med hänsyn till slitage och service. Klockorna får vila mellan varven och på så sätt kan man sträcka ut serviceintervallen. Ja, så får det nog bli.
Jag har ju sex just nu, det känns typ för många. Men samtidigt är jag ju så sjukt dålig på att sälja saker… så det blir säkert fler snarare än färre…Ja det vore nog lagom.
Eller fyra?
Kanske fem![]()
Jag har dubbelt upp, tror jagJag har ju sex just nu, det känns typ för många. Men samtidigt är jag ju så sjukt dålig på att sälja saker… så det blir säkert fler snarare än färre…
Jag gillar bubblorna, så det så!![]()
Bild från Tyskland. Har börjat ändra mig
Bubblorna och historien bakom de tre är ju rätt kul.
Då säljer du baraJag gillar bubblorna, så det så!
Men man skulle kanske tröttna...
Haha.Då säljer du bara
Jag köper den för halva av dig sen.
Älskar finishen på allting, att det är borstat istället för blästrat. Tavlan klarar jag inte av. De måste ju släppa denna klocka med någorlunda normal urtavla. Blästring är kul men Sinn har så många blästrade klockor att bara lite borstad finish känns som något nytt och fräscht.![]()
Bild från Tyskland. Har börjat ändra mig
Bubblorna och historien bakom de tre är ju rätt kul.
Sinns satinerade finish så otroligt bra. Halvvägs mellan polerat och borstat skulle jag säga. Mycket raffinerat.Älskar finishen på allting, att det är borstat istället för blästrat. Tavlan klarar jag inte av. De måste ju släppa denna klocka med någorlunda normal urtavla. Blästring är kul men Sinn har så många blästrade klockor att bara lite borstad finish känns som något nytt och fräscht.
Nej senast jag kollade dessvärre.Har U50 on the fly justering i låset numera med H-länken?
Inte läst nått om det, @ERIKSON URHANDEL kan säkert tydliggöra det?Har U50 on the fly justering i låset numera med H-länken?
556 är fin, synd bara att Sinn inte kan få tummen ur och släppa en med helvit tavla igenBörjar vara lite 556 abstinens. Men fota andra klockor ska inte bryta mot några OWG regler![]()
![]()
![]()
Dyker upp hos japanska handlare ibland, alltid snordyra.556 är fin, synd bara att Sinn inte kan få tummen ur och släppa en med helvit tavla igen
![]()
556 är fin, synd bara att Sinn inte kan få tummen ur och släppa en med helvit tavla igen
![]()
Finns många fina LE-sinns… tyvärr är dom ju inte så heta på att ta tebax nått dom släppt tidigare…Riktigt läckert. Helt missat att dem öht släppt den med vit tavla.
Eller full lume som på denna 656556 är fin, synd bara att Sinn inte kan få tummen ur och släppa en med helvit tavla igen
![]()
Den är fantastisk, det är ju bara den och den gröna 556 A Japan-LE:n som har kronan rätt ;-) (vad jag sett)Undrar om M-30 är den ovanligaste av alla 556? Den gjordes bara i en upplaga om 30.
![]()