• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_9318.jpeg
Bandstädning. Kommer en trave av detta på K&S så fort jag får tummen ur. (Några sinnar syns på bilden också ;-))
Bra att du säljer alla perlonband. Tveksamt om du hittar köpare dock 😜

Vad har du för pros and cons med 104an?
Gillar att den har det nya låset nu med H-länken.
Oj, det var en bra fråga.
Jag hade den svarta först. Tyckte den var heltuff initialt. Det var när jag var riktigt inne i min Sinnperiod. Mer än 5 år sedan skulle jag tro.
Visarna och vridringen gjorde det då.
Men blev mätt på utseendet och den användes allt mindre. Så till slut såldes den.

Sen dök den här vita upp och då kunde jag inte motstå den.
Den vita har som en emaljtavla, tror inte det är fallet, men den är blank på ett sätt som den svarta inte var. Så den vita är schysstare än den svarta i mina ögon.

Pros: platt, billig att serva, fin tavla med vacker kontrast med den svarta texten.
Bekväm länk om man får till passformen.

Cons: boettlockets kant är vass. Den borde ha fått en fas på sin ytterkant. Dagvisningen hade jag gärna varit utan. Vridringen hade kunnat få mindre text tycker jag.

Senast ändrad:
Oj, det var en bra fråga.
Jag hade den svarta först. Tyckte den var heltuff initialt. Det var när jag var riktigt inne i min Sinnperiod. Mer än 5 år sedan skulle jag tro.
Visarna och vridringen gjorde det då.
Men blev mätt på utseendet och den användes allt mindre. Så till slut såldes den.

Sen dök den här vita upp och då kunde jag inte motstå den.
Den vita har som en emaljtavla, tror inte det är fallet, men den är blank på ett sätt som den svarta inte var. Så den vita är schysstare än den svarta i mina ögon.

Pros: platt, billig att serva, fin tavla med vacker kontrast med den svarta texten.
Bekväm länk om man får till passformen.

Cons: boettlockets kant är vass. Den borde ha fått en fas på sin ytterligheter. Dagvisningen hade jag gärna varit utan. Vridringen hade kunnat få mindre text tycker jag.
Tack för input.
Utifrån beskrivningen så finns det risk för när jag ser och provar den att bli hooked.
Dock är jag inte mycket för datum och dag komplikationer rent generellt men kan tycka att det verkar göra sig bra på 104an.
Ska bli jäkligt spännande att prova.

Tack för input.
Utifrån beskrivningen så finns det risk för när jag ser och provar den att bli hooked.
Dock är jag inte mycket för datum och dag komplikationer rent generellt men kan tycka att det verkar göra sig bra på 104an.
Ska bli jäkligt spännande att prova.
Jag hade också den klockan för några år sedan. Riktigt trevlig. Ett plus är vridringen av pilottyp istället för dykartyp. Mer användbar i vardagen.

IMG_20220103_165114_edit_601902217005550.jpg

1741439911508.png

Bild från Tyskland. Har börjat ändra mig 😅
Bubblorna och historien bakom de tre är ju rätt kul.

Jag fick min för 2v sedan och bubblorna är riktigt coola alltså. Dom hade gärna fått vara ännu tydligare. Och petroleumblå tavla, förutom en bästa storyn nånsin kring klockan för en u-båtsnörd, så blir det lite nya iwc ingenieur över den.

Bilagor

• IMG_7545.jpeg
    IMG_7545.jpeg
    661.3 KB · Visningar: 1
Jaså du har snappat upp min fäbless för komfort och on the fly justering 🤓
Har nästan blivit en hjärtefråga ☺️
Det där är bra som Steelreef gör men Sinns egna lösning för dom nya låsen som finns till ett antal modeller ger dig ännu fler steg i justeringen. Dock har jag sett någon nämna att det gamla låset kan vara att föredra utifrån att det är mindre än det nya.
I det fallet så blir ju Steelreefs lösning ett bra komplement.

Jaså du har snappat upp min fäbless för komfort och on the fly justering 🤓
Har nästan blivit en hjärtefråga ☺️
Det där är bra som Steelreef gör men Sinns egna lösning för dom nya låsen som finns till ett antal modeller ger dig ännu fler steg i justeringen. Dock har jag sett någon nämna att det gamla låset kan vara att föredra utifrån att det är mindre än det nya.
I det fallet så blir ju Steelreefs lösning ett bra komplement.
Ja, du är ansiktet utåt för OTF nu! :D Videon är ganska intressant. Han föredrar faktiskt Steelreefs lösning framför Sinns nya spänne. Verkar vara en bra produkt, om än något dyr.

Tillbaka
Topp