Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Waffle sitter som gjutet på U50. Stalltips! Watchwear har FKM i bra kvalitet.
Aldrig gillat Sinns silikon. Som sagt, klibbigt och dammagnet.Vad tycker du om silikonet? Kom med min klocka men inte besvärat mig att ens testa. Kändes lite klibbigt vid första anblick…
Aldrig gillat Sinns silikon. Som sagt, klibbigt och dammagnet.
Tycker det är synd att de inte satsar på nåt schysstare på den fronten.
Väldigt snyggt!Ny bild, samma ställe och plånka (med något mer patina) och på H-länken.![]()
Allt går i cykler tänker jag..?Många som vill vara av med sina EZM3ar just nu![]()
Varför 856 före 556 a ? Designen är ju minst sagt likartad. Är det tegimenteringen eller storleken som du tänker på?Personlig åsikt, men tycker att om du vill ha arabisk, kör 104. Vill du ha blandat, kör 856. Vill du ha batong, kör 556.
Oj. 12 st sinn. Bra jobbar. Är själv uppe i 14 men börjar fundera på att sälja av de flesta och bara behålla godbitarna och de manuellaJa du, jag har samlat på mig 12 st Sinn. MB är ingen favorit på armen. Så lådan blir det för den. Används typ två v per år...
Absolut! Men ändå rätt galen att 3 stycken dyker upp på k&s i under 3 veckorAllt går i cykler tänker jag..?
Varför 856 före 556 a ? Designen är ju minst sagt likartad. Är det tegimenteringen eller storleken som du tänker på?
Helt klart coolt! Men mattare och lite mindre dressy. Plus jag gillar rs och det verkar inte finnas på 856. DET vore nåt!Bland annat. Som sagt egen åsikt men jag känner att om jag hade stått mellan en 556A / 856 med i princip samma utförande (förutom storleken) hade jag valt den med tegimenterat stål, salt-ampull och magnetiskt skydd.
Mest för det är coolt![]()
Undrar det, om någon varit där alltså.Ska till Frankfurt om några veckor och tänkte eventuellt besöka Sinn. Är det värt ett besök? Någon som varit där?
Verkligen. Jag behåller min i lådan ;-)Absolut! Men ändå rätt galen att 3 stycken dyker upp på k&s i under 3 veckor![]()
Helt rätt här du!!Verkligen. Jag behåller min i lådan ;-)
Vill minnas att det fanns en LE 856 med rs?Helt klart coolt! Men mattare och lite mindre dressy. Plus jag gillar rs och det verkar inte finnas på 856. DET vore nåt!
Helt klart coolt! Men mattare och lite mindre dressy. Plus jag gillar rs och det verkar inte finnas på 856. DET vore nåt!
Inte illa! Men de måste vara sällsynta? Var sniffar man upp sådana?Det finns, kan vara så att jag har en på ingång till och med.
En samlingsbild skulle vara fint att få seJa du, jag har samlat på mig 12 st Sinn. MB är ingen favorit på armen. Så lådan blir det för den. Används typ två v per år...
Du har många fina klockor, inte lätt att sälja av.Oj. 12 st sinn. Bra jobbar. Är själv uppe i 14 men börjar fundera på att sälja av de flesta och bara behålla godbitarna och de manuella
Flera bilder av 158 och 155 hade varit kul!Har själv 4 Sinn.
EZM 3F - min första Sinn, används på sommaren och vid bastubad vår/höst.
556 citrine - används sällan. Aldrig riktigt trivts med storleken på 556. Gillar modellen med ”stav” index bäst och den härliga färgen. Alla de 4 färgerna var roliga. Syns inte så ofta i tråden nuförtiden.
158 bund - hamnat i skymundan. Borde användas mer.
155 S - senaste tillskottet som faktiskt får handledstid.
Överväger att köpa en 903 eller en u50. Flygare eller dykare är det som ligger närmast om hjärtat. Japan-modellerna lockar oftast. Och några av de limiterade som släpptes för något år sedan som begagnade skulle inte var fel. Eller en till EZM-variant.
Inte illa! Men de måste vara sällsynta? Var sniffar man upp sådana?
856 RS finns på den nordamerikanska marknaden åtminstone. Går helt säkert att specialbeställa om du mejlar Sinn. Att slänga på en röd sekundvisare är ju ingen match.Helt klart coolt! Men mattare och lite mindre dressy. Plus jag gillar rs och det verkar inte finnas på 856. DET vore nåt!
Vi får beställa klockan på nåder, så ta inte för givet att den går att beställa från Sinn direkt.856 RS finns på den nordamerikanska marknaden åtminstone. Går helt säkert att specialbeställa om du mejlar Sinn. Att slänga på en röd sekundvisare är ju ingen match.
![]()
Kan bara instämma, @ERIKSON URHANDEL är fenomenala!Beställningsvara, jag gick genom @ERIKSON URHANDEL. Ett tips är att besöka dom och testa hur modellerna ligger på handleden. Ligger dock i Stockholm.
Om du ska beställa - gå genom Eriksons så slipper du alla bekymmer.
Helt klart! Jag bor i Skåne och har 110 mil ToR till Sundbyberg, så jag glömmer ibland att det finns en fysisk AD i Sverige. Hade jag bott närmare hade jag varit hos er för jämnan.Vi får beställa klockan på nåder, så ta inte för givet att den går att beställa från Sinn direkt.
En fördel, bland många hoppas jag ni tycker, med att ha en fysisk ÅF![]()