• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hirsch Accent på dykarnas dykare.
IMG_7653.jpeg

Varför 856 före 556 a ? Designen är ju minst sagt likartad. Är det tegimenteringen eller storleken som du tänker på?

Bland annat. Som sagt egen åsikt men jag känner att om jag hade stått mellan en 556A / 856 med i princip samma utförande (förutom storleken) hade jag valt den med tegimenterat stål, salt-ampull och magnetiskt skydd.

Mest för det är coolt 🤷‍♂️

Bland annat. Som sagt egen åsikt men jag känner att om jag hade stått mellan en 556A / 856 med i princip samma utförande (förutom storleken) hade jag valt den med tegimenterat stål, salt-ampull och magnetiskt skydd.

Mest för det är coolt 🤷‍♂️
Helt klart coolt! Men mattare och lite mindre dressy. Plus jag gillar rs och det verkar inte finnas på 856. DET vore nåt!

Helt klart coolt! Men mattare och lite mindre dressy. Plus jag gillar rs och det verkar inte finnas på 856. DET vore nåt!
Vill minnas att det fanns en LE 856 med rs?

Och jag vill gärna slänga in 836 i diskussionen, underskattat när man snackar om dessa time only Sinns. Magnetskydd, tegimenterad med satin finish, fancy visare, uppgraderad urverk och datum kl 6. Äldre bild.

IMG_3740.jpeg

Har själv 4 Sinn.

EZM 3F - min första Sinn, används på sommaren och vid bastubad vår/höst.

556 citrine - används sällan. Aldrig riktigt trivts med storleken på 556. Gillar modellen med ”stav” index bäst och den härliga färgen. Alla de 4 färgerna var roliga. Syns inte så ofta i tråden nuförtiden.

158 bund - hamnat i skymundan. Borde användas mer.

155 S - senaste tillskottet som faktiskt får handledstid.

Överväger att köpa en 903 eller en u50. Flygare eller dykare är det som ligger närmast om hjärtat. Japan-modellerna lockar oftast. Och några av de limiterade som släpptes för något år sedan som begagnade skulle inte var fel. Eller en till EZM-variant.

Har själv 4 Sinn.

EZM 3F - min första Sinn, används på sommaren och vid bastubad vår/höst.

556 citrine - används sällan. Aldrig riktigt trivts med storleken på 556. Gillar modellen med ”stav” index bäst och den härliga färgen. Alla de 4 färgerna var roliga. Syns inte så ofta i tråden nuförtiden.

158 bund - hamnat i skymundan. Borde användas mer.

155 S - senaste tillskottet som faktiskt får handledstid.

Överväger att köpa en 903 eller en u50. Flygare eller dykare är det som ligger närmast om hjärtat. Japan-modellerna lockar oftast. Och några av de limiterade som släpptes för något år sedan som begagnade skulle inte var fel. Eller en till EZM-variant.
Flera bilder av 158 och 155 hade varit kul! 😍

856 RS finns på den nordamerikanska marknaden åtminstone. Går helt säkert att specialbeställa om du mejlar Sinn. Att slänga på en röd sekundvisare är ju ingen match.

1000018226.jpg
Vi får beställa klockan på nåder, så ta inte för givet att den går att beställa från Sinn direkt.
En fördel, bland många hoppas jag ni tycker, med att ha en fysisk ÅF😃

Vi får beställa klockan på nåder, så ta inte för givet att den går att beställa från Sinn direkt.
En fördel, bland många hoppas jag ni tycker, med att ha en fysisk ÅF😃
Helt klart! Jag bor i Skåne och har 110 mil ToR till Sundbyberg, så jag glömmer ibland att det finns en fysisk AD i Sverige. Hade jag bott närmare hade jag varit hos er för jämnan.

Tillbaka
Topp