• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Imponerande samling! Med en sådan gedigen Sinn-erfarenhet, vilka ur rekommenderar du som goda inkörsportar? Man tänker 556 men det kanske finns andra goda kandidater?
Jag är en kronograf gubbe så en rekommendation från mig kan missleda dig. Jag föreslår att du tittar i sinn katalogen på vad som fins och om du har möjlighet besök @ERIKSON URHANDEL titta och prova. Sen köper du den klocka du tycker passar dig bäst. Risken är att du fastnar i skinn-träsket :)

Jag är en kronograf gubbe så en rekommendation från mig kan missleda dig. Jag föreslår att du tittar sinn katalogen på vadd som fins och om du har möjlighet besök @ERIKSON URHANDEL titta och prova. Sen köper du den klocka du tycker passar dig bäst. Risken är att du fastnar i skinn-träsket :)
@perhog , nej nej, inte varna stackaren!! Come on in come on in.....we all float down here.🤡🤡

Flera bilder av 158 och 155 hade varit kul! 😍
Enl. Önskemål

1745857518615.jpeg

1745857403904.jpeg

Ska till Frankfurt om några veckor och tänkte eventuellt besöka Sinn. Är det värt ett besök? Någon som varit där?

Varför skulle du inte? 😉

Jag har varit där, 2019, och på sätt och vis är det lite av ett showroom om du kommer på drop-in.

Därför: Ta kontakt med dem i förväg, avisera att du önskar besöka dem och se vad de säger. Har du tur, så kanske du kan få en rundtur.

För egen del var jag väldigt aktiv på Instagram 2018-19, och hade en (ytlig, ska sägas) kontakt med deras dåvarande marknadschef. Postade några bilder i efterhand, varpå han bjöd in mig på en mer avancerad fabriksvisning dagen därpå. Vi lämnade dessvärre, så kunde inte ta tillfället och nyttja erbjudandet dock.. 🫤

Då, vet inte hur det är nu, verkade det dock inte som en omöjlighet att i förväg boka en liten visning. Testa!

Hej! Ny här på KS och även på den här tråden. Nyfiken på Sinn och undrar över de där bubblorna på U15 mfl, om de verkligen syns så tydligt i verkligheten som de gör på fotona? Misstänker att det är betydligt mer subtilt i verkliga livet och inte så "in your face". Kan du säga något om det?

Har en u15 och jag upplever helt klart urtavlan mörkare i verkligheten än på bilderna. De syns utan att störa (om man inte ogillar dem från början, men då hade man ju inte köpt en… 😁). Klockan är fortf vääldigt tydlig med sina enorma visare osv.

Håller med @Emiel om att det är en fantastisk kombo. Ett bra tropic förhöjer nästan vilken klocka som helst! Ser ut som den uppgraderade varianten av Tropic Original där mönstret fortsätter över kanten?
Håller med och bäst av allt är att de är så otroligt sköna!! Stämmer bra, den har mönstret över kanten, det är en stor uppgradering faktiskt! Störde mig riktigt mycket på det på de tidigare varianterna😅
Same same but different - Sydafrika

Håller med och bäst av allt är att de är så otroligt sköna!! Stämmer bra, den har mönstret över kanten, det är en stor uppgradering faktiskt! Störde mig riktigt mycket på det på de tidigare varianterna😅

Same same but different - Sydafrika
Fattar såklart men var ju tvungen 😅
Härligt! Aldrig varit där.

Tillbaka
Topp