• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Testade 556 i och a, U50 och så 856 då som det till sist blev. Mycket pingpong i huvudet innan beslutet. Från början var jag övertygad att jag ville ha 556 men sedan vägde det över till förmån för den lite bruksigare 856. U50 föll eftersom jag redan har en dykare. Men vem vet vad som händer i framtiden…?
Sjukt bra val! Första Sinnen ”for those who know” 😄

Då har även jag tagit det stora, syndiga steget (kanske dömd till evig sinn?). Lämnade @ERIKSON URHANDEL idag med ett stycke 856:a på handleden. Vilket kassaskåp till klocka va?
IMG_9463.JPG
Tar gärna emot tips på snygga band som passar dinkan, nu när vi närmar oss sommaren och kanske vill lägga länken på hyllan ett tag. Canvas?

Trevlig, men nästan lite rörig med all sin information.
Inte brukar GMT ha midnatt vid kl 6? Funderade ett tag på vad jag tycker om det, och inser att eftersom den vita tavlan skymmer rätt många timmar av skalan, innebär det minst "skada" om det just är timmarna kring midnatt som det berör. De för de flesta relevanta timmarna är fördelade ungefär som en traditionell hastighetsmätare, vilket är ett format man känner igen. Inte så dumt.
Sen att skalan är grå gillar jag. Har haft U2 tidigare, men den röda skalan var inte min favorit. Antar att den grå skalan saknar lume. Bra ibland, inte så bra ibland. Men det blir cleant i mörker.

Trevlig klocka hur som helst.
Spännande spaning. Ja mkt info på liten yta. Tänkte inte ens på att 24h skalan var ”vänd”.

Det jag noterade var att man kunde använda kronan enbart för att ställa GMT visaren bakåt. Andra hållet var quickset för datum. Smutt lösning även om man är van att det då inte finns quickset för datum.

Länken till min 556 (utan snabbjustering) går från att sitta löst till att klämma åt som ett kasslernät under dagen. Beställde därför hem ett antal gummiremmar som kommer göra sig fint nu när vädret vänder till det varmare. 556 är bannemig snygg på det mesta 🥰
1000039611.jpg
1000039614.jpg
1000039616.jpg
1000039617.jpg
Sa nån sommar? Den bassängblå skriker årstiden tycker jag! Undrar om det finns något band där ute som INTE passar 556?

Tar gärna emot tips på snygga band som passar dinkan, nu när vi närmar oss sommaren och kanske vill lägga länken på hyllan ett tag. Canvas?
Grattis till riktigt schysst klocka!
Nu behöver du inte övertalas, men Peter Kotsa på tuben supportar dit köp.
Tycker det vita bandet från Artem strap som Kotsa satt på sin ser riktigt snyggt ut på 856an. Ser riktigt somrigt ut, gör klockan lite mer "civil" 😉
Screenshot_20250504_195033_YouTube.jpg

IMG_9533.jpeg

Ny LE-Sinn… 1739 Römerberg efter deras butik som firar 10 år där… ändå rätt snygg.
Så fin! Sinn är mästerliga på att bygga avskalade klockor som ändå är intressanta att se på. Ett gigantiskt plus att den är no-date. 100 m WR och 9 mm tjock är också imponerande. Gillar armbandet också. Är det den perfekta julklockan? 🎅🎄

Tillbaka
Topp