Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror egentligen detta är lösningen på alla problem, får vi det och halvlänkar så blir det nog passform för alla…Har samma issue med 13. Har till slut valt det snävare alternativet. Då kommer dykarförlängningen bra till pass då man måste lätta på trycket. Vill ha trekvartslänk till h-länken!
Så tråkigt! Den som nyss servades… Hoppas det går fort!Då blir det en sväng till Sinn i Tyskland med denna. Nyligen varit nere å bytt batteri och olja men då den inte går inom spec så ska den justeras. Mätte upp den under en månads tid och den fortar sig 0.5sek exakt varje dag. Enligt Sinn var det okej med en avvikelse på +-26Sek per år så de ska fixa till detta. Hoppas bara inte det tar hela sommaren
![]()
Japp men den kommer att fungera som en ny senSå tråkigt! Den som nyss servades… Hoppas det går fort!
Är verket alltså justerbart?Då blir det en sväng till Sinn i Tyskland med denna. Nyligen varit nere å bytt batteri och olja men då den inte går inom spec så ska den justeras. Mätte upp den under en månads tid och den fortar sig 0.5sek exakt varje dag. Enligt Sinn var det okej med en avvikelse på +-26Sek per år så de ska fixa till detta. Hoppas bara inte det tar hela sommaren
![]()
Japp det ska tydligen gå att fin justera på nått sätt?Är verket alltså justerbart?
Jaha, se där.Japp det ska tydligen gå att fin justera på nått sätt?
Här är en del av mail konversationen.
![]()
Intressant att +-10s per år anses som ”idealized lab conditions” och att 26s är riktiga rangenJapp det ska tydligen gå att fin justera på nått sätt?
Här är en del av mail konversationen.
![]()
Är väl ungefär som när en biltillverkare anger vad bilen drar i bränsle, under perfekta förhållanden som inte finns på riktigt typIntressant att +-10s per år anses som ”idealized lab conditions” och att 26s är riktiga rangen![]()
Hur fick du tag på en? Otrolig lyckad och ovanlig modell![]()
Dålig aktivitet på sistonde, men det har inte gått någon nöd på mig. Införskaffat en 856 RS, otroligt nöjd.
Snyggt! Tycker den där växer på mig.Bubblor och White Lotus
![]()
Tack! Den känns precis som en U50, eftersom den ju praktiskt taget är en U50Snyggt! Tycker den där växer på mig.
Hur upplevs den jämfört med en U50?
Har frugan tagit bilden?1/6 1200.. Helt ointressant information, men en väldigt trevlig klocka!
Go söndag på er!
![]()
Blev lika skarpt så då kan vi i alla fall utesluta att det rör sig om vilket band som sitter på klockanVar tvungen att testa annat band .![]()
Bubbles!
![]()
The Office och bubblor
![]()
Tack! Den känns precis som en U50, eftersom den ju praktiskt taget är en U50Men, det jag fastnade för är dels urtavlan, dels hur snyggt polerad boetten är! Det känns så olikt Sinn.
U15 ger en mycket mer... elegant känsla jämfört med en U50 som jag tycker är väldigt mycket tool-watch.
Är du i köptankar? Kan rekommendera!
![]()
Den är riktig fin, jag blev som sagt imponerad när jag såg den irl!Tack! Den känns precis som en U50, eftersom den ju praktiskt taget är en U50Men, det jag fastnade för är dels urtavlan, dels hur snyggt polerad boetten är! Det känns så olikt Sinn.
U15 ger en mycket mer... elegant känsla jämfört med en U50 som jag tycker är väldigt mycket tool-watch.
Är du i köptankar? Kan rekommendera!
![]()