• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Gymklockan redo
IMG_0511.jpeg

Har samma issue med 13. Har till slut valt det snävare alternativet. Då kommer dykarförlängningen bra till pass då man måste lätta på trycket. Vill ha trekvartslänk till h-länken!
Tror egentligen detta är lösningen på alla problem, får vi det och halvlänkar så blir det nog passform för alla… :)

Då blir det en sväng till Sinn i Tyskland med denna. Nyligen varit nere å bytt batteri och olja men då den inte går inom spec så ska den justeras. Mätte upp den under en månads tid och den fortar sig 0.5sek exakt varje dag. Enligt Sinn var det okej med en avvikelse på +-26Sek per år så de ska fixa till detta. Hoppas bara inte det tar hela sommaren 😬
IMG20250529121030.jpg

Då blir det en sväng till Sinn i Tyskland med denna. Nyligen varit nere å bytt batteri och olja men då den inte går inom spec så ska den justeras. Mätte upp den under en månads tid och den fortar sig 0.5sek exakt varje dag. Enligt Sinn var det okej med en avvikelse på +-26Sek per år så de ska fixa till detta. Hoppas bara inte det tar hela sommaren 😬
IMG20250529121030.jpg
Så tråkigt! Den som nyss servades… Hoppas det går fort!

IMG20250529121030.jpg
Är verket alltså justerbart?

Snyggt! Tycker den där växer på mig.
Hur upplevs den jämfört med en U50?
Tack! Den känns precis som en U50, eftersom den ju praktiskt taget är en U50 😁 Men, det jag fastnade för är dels urtavlan, dels hur snyggt polerad boetten är! Det känns så olikt Sinn.

U15 ger en mycket mer... elegant känsla jämfört med en U50 som jag tycker är väldigt mycket tool-watch. 🙂

Är du i köptankar? Kan rekommendera!
20250601_101243.jpg

Tack! Den känns precis som en U50, eftersom den ju praktiskt taget är en U50 😁 Men, det jag fastnade för är dels urtavlan, dels hur snyggt polerad boetten är! Det känns så olikt Sinn.

U15 ger en mycket mer... elegant känsla jämfört med en U50 som jag tycker är väldigt mycket tool-watch. 🙂

20250601_101243.jpg

Kan tillägga att den radiella borstningen på bezel är riktigt snygg och de färgade minutmarkeringarna ger lite Yachtmaster rhodium-känsla vilket funkar för mig.

Jag har ägt Sinn innan men denna känns som minst två snäpp upp i kvalitet.

20250601_101243.jpg
Den är riktig fin, jag blev som sagt imponerad när jag såg den irl!

Tillbaka
Topp