• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Funderar lite på att sälja den här även om jag misstänker att jag kommer ångra mig, har blivit så efter tidigare Sinn försäljningar. Men som vanligt är det massa nytt som lockar.
Är någon intresserad är det bara att höra av sig :)
1000003872.jpg
Du kommer ångra dig! 😉

Tack! Den känns precis som en U50, eftersom den ju praktiskt taget är en U50 😁 Men, det jag fastnade för är dels urtavlan, dels hur snyggt polerad boetten är! Det känns så olikt Sinn.

U15 ger en mycket mer... elegant känsla jämfört med en U50 som jag tycker är väldigt mycket tool-watch. 🙂

Är du i köptankar? Kan rekommendera!
20250601_101243.jpg
Köptankar har man väl alltid 😅
Trevligt att höra dina tankar om klockan.

Såg som sagt väldigt bra ut på bilden och halva priset mot ett sinn original. Men undrar om den blågröna clashar med tavlan och det är bäst att köra på något safe… hmm! Undrar om det går att göra en chat gpt-bild typ

Tack! Den känns precis som en U50, eftersom den ju praktiskt taget är en U50 😁 Men, det jag fastnade för är dels urtavlan, dels hur snyggt polerad boetten är! Det känns så olikt Sinn.

U15 ger en mycket mer... elegant känsla jämfört med en U50 som jag tycker är väldigt mycket tool-watch. 🙂

Är du i köptankar? Kan rekommendera!
20250601_101243.jpg
Bomba gärna på med bilder i olika vinklar annars blir min väntan väääldigt lång 😉

Exakt det utförandet jag är sugen på hexagon Lite svårt att klämma på en bara, får se om jag kan hitta på en resa till Berlin :banghead:

Hur trivs du med den?

Får säga att jag är mycket nöjd! Hade vart på jakt på en U50 SDR ett bra tag och sen den här trillade in för ca ett halvår sen är det utan tvekan den mest burna klockan. Väldigt skön att bära, bra storlek, fantastiskt byggkvalitet, och tycker den är jäkligt cool 🙂 Rekommenderas definitivt!

Gillade verkligen min 556 med siffrorna på med H länk ångrar jag sålde speciellt som det verkar ha hänt nåt med priserna från ca 8k beg för en 2år gammal till 12-14k

Lite synd hade gärna köpt en 556 igen. 😕

Gillade verkligen min 556 med siffrorna på med H länk ångrar jag sålde speciellt som det verkar ha hänt nåt med priserna från ca 8k beg för en 2år gammal till 12-14k

Lite synd hade gärna köpt en 556 igen. 😕
12-14 känns vält helt sjuk för en begagnad 556 😶

Det finns en grej med dessa basmodeller att andrahandsvärdet blir relativt högre jämförd med många ovanligare modeller eftersom de är populära. Konsten om man vill få mycket pang för peng är då att hitta modellerna som inte är instegsmodell och inte heller samlarobjekt.

Tycker att 836 är ett bra exempel. Andrahandsvärdet är ju knappt högre än en 556 vilket är helt galen 🤯

Rant over. TLDR; köp något ovanlig om du vill få mycket för dina pengar!

Tillbaka
Topp