• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hämtade ut min 356 innan semestern, tycker dock den fortar sig några minuter/vecka. Mätte nu och den har gått +35s på 48h. Är detta onormalt eller är jag bara känslig?
IMG_6389.jpeg
Det är absolut inte normalt. Men om den går så mycket för fort skulle den kunna vara magnetiserad. Om så är fallet behöver den avmagnetiseras. Man kan göra det själv om man vet hur man gör och har rätt utrustning. Men jag misstänker att du behöver uppsöka en urmakare.

Prisökningarna är live på Eriksons hemsida. 556 I/A kostar nu 18k. 556 I B kostar nästan 20k. Snacka om att dessa dragit iväg i pris senaste fem åren.
Fattar att priser stiger med inflation och inte minst den svaga kronan. Men senaste årets något stärkta krona gjorde att jag hoppats priserna skulle stå still.

Edit. Fast ökningen i år kan inte varit särskilt stor

Fattar att priser stiger med inflation och inte minst den svaga kronan. Men senaste årets något stärkta krona gjorde att jag hoppats priserna skulle stå still.

Edit. Fast ökningen i år kan inte varit särskilt stor
800kr på U15 åtminstone så nära 2.4%. Banden gick åtminstone inte upp särskilt mycket. U50 gummi med lås upp 50kr...

Varför tycker vi olika? Jag har mitt ❤️ i Sinn och sedan 1989 och skulle inte favorisera märket om dom ballar ur.
Tror inte det är särskilt vanligt att en återförsäljare offentligt kritiserar prishöjningar för de märken man representerar.

Jag tycker personligen att Sinn rör sig från det prisvärda segmentet och faktiskt börjar bli rätt dyr.

Tror inte det är särskilt vanligt att en återförsäljare offentligt kritiserar prishöjningar för de märken man representerar.

Jag tycker personligen att Sinn rör sig från det prisvärda segmentet och faktiskt börjar bli rätt dyr.
Skulle inte kritisera Sinn om prisbilden blev skev, skulle inte leda någon vart. Men jag tycker märket levererar klockor med hög kvalité i förhållande till priset, även imorgon.
Sedan är det väl så att ❤️ finns för en produkt och man är hängiven hela helheten, man är en Sann Sinnister😃🤘

Håller med till fullo. Att skylla allt på inflationen är bekvämt, men ökningarna senaste 5-10 åren är betydligt större än inflationstakten. Jag tycker det är ganska tydligt att Sinn passar på att trycka upp priserna så mycket det går för att se var smärtgränsen går och hur mycket längre upp de kan positionera sig i hierarkin. Exakt samma strategi som Longines, Omega och JLC med andra ord. Inget nytt under solen.

Håller med till fullo. Att skylla allt på inflationen är bekvämt, men ökningarna senaste 5-10 åren är betydligt större än inflationstakten. Jag tycker det är ganska tydligt att Sinn passar på att trycka upp priserna så mycket det går för att se var smärtgränsen går och hur mycket längre upp de kan positionera sig i hierarkin. Exakt samma strategi som Longines, Omega och JLC med andra ord. Inget nytt under solen.
Förstår att Lothar vill göra den resan ur ett ekonomiskt perspektiv såklart. Så som många andra.
Det är även länge sedan inovationerna lanserades, det som kallas Sinn-teknologi.
AR kom 1995
1996 kom hydro
Diapal 2001
Tegiment 2003

Kommer ni på något senare?

För övrigt suger nya hemsidan 😂

Gillar - bra att den är destro så jag slipper köpa den 😅
Fy fan vad frän! Den där gillade jag :) Men sen är jag svag för S-versionerna också...

Tillbaka
Topp